Cris-Tim vrea să atingă pragul de 150 de mil. euro în 2017

Grupul de firme Cris-Tim, unul dintre cei mai importanți producători de mezeluri din România, estimează o creștere de 20% a cifrei de afaceri pentru anul acesta comparativ cu 2016, targetul fiind atingerea pragului de 150 de milioane de euro. Cris-Tim vrea să atingă pragul de 150 de mil. euro în 2017

,,Rezultatul a fost susținut de majorarea vânzărilor cu 30% în retailul modern. Dacă vorbim însă de profitabilitate, nu vom reuși să menținem același ritm de creștere, însă la finalul anului vom fi peste rezultatul obținut în 2016. Iar asta se datorează șocului etichetei curate, respectiv a costurilor în creștere cu salariile”, a declarat pentru Progresiv Radu Timiș, Președintele Cris-Tim.

În ceea ce privește distribuția vânzărilor pe canale de vânzari, retailul modern generează 35% din vânzările volumice și 45% din punct de vedere valoric. ,,Stăm bine și pe segmentul retailului independent, însă expansiunea unor jucători precum Profi și Penny Market își spune cuvântul”, a mai precizat Radu Timiș.

Bilanțul la capitolul investiții

Cât despre investiții, producătorul a alocat anul acesta șapte milioane de euro, buget distribuit către zona de ferme, ambalare, siguranță alimentară, lansări de produse sau flota auto. Mai mult, Radu Timiș vorbește despre o diversificare a portofoliului pe divizia de lactate, unde Cris-Tim este activ cu brandul Mugura. În acest sens, producătorul intenționează să extindă sortimentația intrând pe segmentul brânzeturilor.

Potrivit lui Radu Timiș, 90% din business este susținut în acest moment de vânzările de mezeluri, 7% de divizia de ready-meal și 3% de lactate. Anul viitor, producătorul se va concentra și pe dezvoltarea diviziei de vinuri.

Pe de altă parte, o altă direcție de dezvoltare pentru anul viitor o constituie zona exporturilor, unde, în 2017, compania a bifat o creștere de 25%.

„Am crescut la export mai mult decât intern și am ajuns la o pondere de 15%. Vom merge zilele acestea la Dubai unde ne vom întâlni cu opt lanțuri de supermarketuri. Dacă piața din SUA se va deschide anul viitor ar reprezenta un pas important pentru noi”, a adăugat Radu Timiș.

Grupul Cris-Tim a raportat anul trecut afaceri de 122 de milioane de euro, în creștere cu 18% față de 2015 și un profit operațional de 10 milioane de euro. Din grup fac parte mai multe companii: Recunoștința Prod-Com care administrează fabrica de mezeluri de la Filipeștii de Pădure, Eco-Ferm care operează divizia de producție și procesare a laptelui, Impex Cris-Tim care reprezintă divizia de ready-meals și magazine și Cris-Tim 2 Prodcom care operează divizia de distribuție de produse din carne și lapte.
 

Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
O categorie în continuă creștere, fie că vorbim despre valoare sau volum, produsele ready meals câștigă cotă de piață datorită noilor...
Ligia Smadu revine în echipa Cris-Tim ca director de marketing
Ligia Smadu revine în echipa Cris-Tim ca director de marketing
Grupul Cris-Tim, unul dintre cei mai mari jucători din piața preparatelor din carne, a numit-o pe Ligia Smadu în funcția de Director de...
Radu Timiș Jr. a preluat funcția de CEO al grupului Cris-Tim
Radu Timiș Jr. a preluat funcția de CEO al grupului Cris-Tim
Radu Timiș Junior, fiul fondatorilor grupului Cris-Tim, a fost numit în poziția de CEO, preluând astfel conducerea unui business de peste 250 de...
Cris-Tim vrea să atingă pragul de 150 de mil. euro în 2017
Cris-Tim vrea să atingă pragul de 150 de mil. euro în 2017
Grupul de firme Cris-Tim, unul dintre cei mai importanți producători de mezeluri din România, estimează o creștere de 20% a cifrei de afaceri...