Creşterea pieţei FMCG din UE, cea mai rapidă din ultimii 6 ani

Piaţa de FMCG din Uniunea Europeană înregistrează cea mai rapidă creştere din ultimii şase ani, potrivit companiei de cercetare Nielsen, citată de publicaţia LSA, care notează şi revenirea impresionantă a economiei Germaniei. Creşterea pieţei FMCG din UE, cea mai rapidă din ultimii 6 ani

În termeni comparabili (like-for-like), sectorul european al bunurilor de larg consum a înregistrat o creştere de 2,4% a volumului de vânzări în trimestrul întâi din 2015 – cea mai puternică din 2006 până în prezent. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, avansul aferent primelor trei luni ale anului s-a ridicat la 4,2% - cea mai notabilă creştere din primul trimestu al anului 2012, când acest indicator a fost de 4,7%.

“Patru ani de preţuri predominant în scădere s-au manifestat în cele din urmă în veşti bune pentru retailerii europeni atât de greu încercaţi, veşti concretizate în creşteri ale volumelor de vânzări”, a declarat Jean-Jacques Vandenheede, Directorul Operaţiunilor europene ale Nielsen.

În funcţie de valoare, economia Germaniei a crescut cu 2,8% în perioada analizată; cea a Franţei a cunoscut o îmbunătăţire de 1,5%, în timp ce a Italiei – de 1,9%. În Marea Britanie însă, acest indicator a scăzut cu 0,2%.

Vandenheede este de părere că revenirea celor trei motoare de creştere ale segmentului FMCG din Uniune (Germania, Franţa şi Marea Britanie) aduce optimism tuturor retailerilor europeni în ansamblu.

Sursa foto: marketingmagazine.co.uk

danone logo companie producator lactate franta
Danone a început 2025 pe plus, cu vânzări în creștere în toate categoriile
Începutul de an a fost unul cu rezultate pozitive pentru Danone, gigantul alimentar francez realizând vânzări de 6,8 miliarde de euro în primul...
parcuri de retail dezvoltare Romania spatii comerciale
Retailul modern din România, în plină expansiune
Piața de retail modern din România continuă să se extindă, contrar tendințelor de încetinire economică, susținută de un consum în...
Prețurile alimentelor de bază au crescut cu 1,5% în august comparativ cu iunie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bogdan Chirițoiu, CC: Deși suntem o țară ieftină, inflația diminuează acest avantaj
După două trimestre de stagnare economică înregistrate anul trecut, România a pierdut locul în topul celor mai bune creșteri ale Produsului...
analiză vânzări retail semestrul întâi din 2024
Reducerea prețurilor restabilește vânzările volumice
2024 ar putea fi anul în care vânzările înregistrate de retailerii din România ar putea atinge nivelul prepandemic, adică rezultatele din 2019....
carrefour hipermarket, magazin Romania, categoria de legume si fructe, fotografie publicata in Revista Progresiv
România, singura piață pe plus pentru Carrefour la nivel european
Carrefour România a încheiat cel de-al doilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 761 milioane de euro, potrivit raportului financiar...
 Michael Holm, GM Diageo Europa de Est: Constatăm un real potențial de creștere în România
Michael Holm, GM Diageo Europa de Est: Constatăm un real potențial de creștere în România
După un an greu, în care pandemia și-a spus cuvântul asupra vânzărilor Diageo în regiunea Europei de Est, 2021 se anunță a fi anul reluării...