Creşterea pieţei FMCG din UE, cea mai rapidă din ultimii 6 ani
Piaţa de FMCG din Uniunea Europeană înregistrează cea mai rapidă creştere din ultimii şase ani, potrivit companiei de cercetare Nielsen, citată de publicaţia LSA, care notează şi revenirea impresionantă a economiei Germaniei.
În termeni comparabili (like-for-like), sectorul european al bunurilor de larg consum a înregistrat o creştere de 2,4% a volumului de vânzări în trimestrul întâi din 2015 – cea mai puternică din 2006 până în prezent. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, avansul aferent primelor trei luni ale anului s-a ridicat la 4,2% - cea mai notabilă creştere din primul trimestu al anului 2012, când acest indicator a fost de 4,7%.
“Patru ani de preţuri predominant în scădere s-au manifestat în cele din urmă în veşti bune pentru retailerii europeni atât de greu încercaţi, veşti concretizate în creşteri ale volumelor de vânzări”, a declarat Jean-Jacques Vandenheede, Directorul Operaţiunilor europene ale Nielsen.
În funcţie de valoare, economia Germaniei a crescut cu 2,8% în perioada analizată; cea a Franţei a cunoscut o îmbunătăţire de 1,5%, în timp ce a Italiei – de 1,9%. În Marea Britanie însă, acest indicator a scăzut cu 0,2%.
Vandenheede este de părere că revenirea celor trei motoare de creştere ale segmentului FMCG din Uniune (Germania, Franţa şi Marea Britanie) aduce optimism tuturor retailerilor europeni în ansamblu.
Sursa foto: marketingmagazine.co.uk





