Danone a început 2025 pe plus, cu vânzări în creștere în toate categoriile
Începutul de an a fost unul cu rezultate pozitive pentru Danone, gigantul alimentar francez realizând vânzări de 6,8 miliarde de euro în primul trimestru, marcând o creștere de 4,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. În Europa, producătorul a înregistrat o creștere a vânzărilor like for like de 2% în primul trimestru din acest an, în timp ce prețurile au rămas stabile. Zona și-a îmbunătățit ritmul de creștere secvențială, obținând în același timp un mix pozitiv pentru al șaselea trimestru consecutiv.
Evoluția pozitivă înregistrată pe piețele europene a fost generată de categoria lactatelor esențiale și a celor plant based, cu branduri precum Actimel și Alpro, dar și de categoria produselor funcționale, în special de brandul YoPro. Nutriția specializată a înregistrat de asemenea o creștere solidă, determinată de nutriția medicală, în timp ce segmentul de apă a înregistrat o creștere puternică înainte de sezonul estival, în special datorită mărcilor Evian, Volvic și Zywiec Zdroj.
„Cu o creștere de 4,3% a vânzărilor like for like în T1, am avut un început de an puternic în toate categoriile,
demonstrând relevanța portofoliului nostru axat pe sănătate. În actualul mediu incert, inovațiile noastre bazate pe știință, abordarea noastră centrată pe consumator și pacient, precum și rețeaua noastră de distribuție din ce în ce mai diversificată contribuie în continuare la reziliența activității noastre. Suntem încrezători că
2025 va fi un alt an în care ne vom atinge planurile, în linie cu ambițiile noastre pe termen mediu”, a declarat Antoine de Saint-Affrique, CEO Danone.
La nivel de companie, în primele trei luni ale acestui an, vânzările s-au ridicat la valoarea de 6,84 milioane euro, față de 6,78 milioane de euro, nivelul înregistrat în primul trimestru al anului trecut. În aceste condiții, Danone reiterează estimările anterioare pentru 2025 care iau în calcul o creștere like for like a vânzărilor cuprinsă între 3% și 5% și cu o creștere accelerată a profitului operațional.
În ciuda rezultatelor pozitive, compania a fost nevoită să ia decizii dure pentru optimizarea proceselor de producție. La începutul lunii aprilie, producătorul de lactate a anunțat că va închide fabrica din Ochsenfurt, Germania, până în ultimul trimestru din 2026, ca urmare a schimbărilor din obiceiurile de consum, o capacitate de producție utilizată la minim și a costurilor operaționale în creștere. Decizia de a închide unitatea de producție din Ochsenfurt a venit după 15 ani de investiții consistente în fabrică, care s-a străduit să îndeplinească așteptările de producție în ultimii ani. Măsura va impacta 230 de angajați.
„Fabrica din Ochsenfurt, în ciuda tuturor realizărilor din ultimii ani, nu mai era sustenabilă în condițiile actuale de piață. Cererea pentru produse locale a scăzut și prin urmare produsele cu potențial ridicat din portofoliul Danone nu mai puteau fi realizate aici”, a spus Richard Trechman, Director General Danone DACH.





