Creşterea pieţei FMCG din UE, cea mai rapidă din ultimii 6 ani

Piaţa de FMCG din Uniunea Europeană înregistrează cea mai rapidă creştere din ultimii şase ani, potrivit companiei de cercetare Nielsen, citată de publicaţia LSA, care notează şi revenirea impresionantă a economiei Germaniei. Creşterea pieţei FMCG din UE, cea mai rapidă din ultimii 6 ani

În termeni comparabili (like-for-like), sectorul european al bunurilor de larg consum a înregistrat o creştere de 2,4% a volumului de vânzări în trimestrul întâi din 2015 – cea mai puternică din 2006 până în prezent. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, avansul aferent primelor trei luni ale anului s-a ridicat la 4,2% - cea mai notabilă creştere din primul trimestu al anului 2012, când acest indicator a fost de 4,7%.

“Patru ani de preţuri predominant în scădere s-au manifestat în cele din urmă în veşti bune pentru retailerii europeni atât de greu încercaţi, veşti concretizate în creşteri ale volumelor de vânzări”, a declarat Jean-Jacques Vandenheede, Directorul Operaţiunilor europene ale Nielsen.

În funcţie de valoare, economia Germaniei a crescut cu 2,8% în perioada analizată; cea a Franţei a cunoscut o îmbunătăţire de 1,5%, în timp ce a Italiei – de 1,9%. În Marea Britanie însă, acest indicator a scăzut cu 0,2%.

Vandenheede este de părere că revenirea celor trei motoare de creştere ale segmentului FMCG din Uniune (Germania, Franţa şi Marea Britanie) aduce optimism tuturor retailerilor europeni în ansamblu.

Sursa foto: marketingmagazine.co.uk

Vânzările de alimente au continuat să scadă spre finalul anului 2023
Vânzările de alimente au continuat să scadă spre finalul anului 2023
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere în luna noiembrie 2023 raportat la luna septembrie după două o lună de...
România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
Carrefour România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail, a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 2,61...
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în luna septembrie faţă...
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Jumătatea acestui an a venit cu o temperare a consumului pe piața locală, scumpirile fiind principala cauză. Datele INS arată că în luna...
Producătorul de lactate Prodlacta, scădere de 50% a profitului în S1
Producătorul de lactate Prodlacta, scădere de 50% a profitului în S1
Prodlacta, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a lactatelor, a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net...
Cum va resimți România prima fisură economică din blocul comunitar
Cum va resimți România prima fisură economică din blocul comunitar
31 ianuarie 2020 - data de la care Marea Britanie a devenit oficial primul stat care a părăsit Uniunea Europeană. Dincolo de implicațiile...