Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în luna septembrie faţă de luna august 2022 cu peste 3%, arată datele Institutului Național de Statistică. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în cazul produselor alimentare, produse alimentare, băuturi şi tutun. Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă

Datele INS arată că, în luna septembrie, doar pe această ramură a comerțului vânzările au scăzut cu 8,3% ca serie brută și cu 1,6% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.

Tot în scădere au fost și vânzările de produsele nealimentare. Calculat ca serie brută, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, vânzările au înregistrat un minus de 0,4%. Calculat ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, scăderea a fost de 0,8% în perioada analizată.

Dacă ne raportăm însă la primele nouă luni ale acestui an, vânzările magazinelor au fost în creștere comparat cu perioada similară a anului trecut. Ca serie brută, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,1%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%).

Calculat ca serie ajustată, vânzările au înregistrat o creştere medie de 5,6%, datorită avansului înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,2%), vânzările de produse nealimentare (+4,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,7%).

comert insse
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
În contextul în care alimentele, băuturile și tutunul s-au scumpit cu peste 18% în primele cinci luni ale acestui an, vânzările magazinelor pe...
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, afectate de inflație pe parcursul anului trecut
Vânzările de alimente, afectate de inflație pe parcursul anului trecut
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut (serie brută), per...
Vânzările de alimente, creștere moderată după primele zece luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere moderată după primele zece luni ale anului
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut (serie brută), pe...
Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului
Încasările din comerțul cu amănuntul resimt efectele inflației generalizate, rezultatele din primele opt luni ale acestui an fiind sub nivelul...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...