Creștere organică de 7,6% pentru Nestlé după primele nouă luni
Gigantul alimentar elvețian a raportat pentru primele nouă luni ale anului vânzări totale de 63,29 miliarde de franci elvețieni, reprezentând o creștere cu 2,2% față de perioada similară a anului trecut. Trebuie menționat faptul că la nivelul primelor trei trimestre din 2020, Nestlé raporta vânzări totale de 61,9 miliarde de franci elvețieni, în scădere cu 9,4% față de perioada similară din 2019.
La fel ca și concurenții săi, Nestlé se confruntă în prezent cu costuri în creștere, dar creșterile prețurilor – care au accelerat la 2,1% în trimestrul al treilea – au contribuit la atenuarea inflației costurilor.
Pe categorii de produse, cafeaua a contribuit cel mai mult la creșterea organică a vânzărilor. Primele nouă luni s-au încheiat cu un avans puternic pentru mărcile Nescafé și Nespresso, precum și pentru produsele Starbucks, care au înregistrat o creștere de 15,5%, vânzările cumulate din cele 79 de piețe, între care și România, atingând 2,2 miliarde CHF.
Totodată, cererea pentru alimentele plant based din portofoliul Nestlé a înregistrat o creștere de două cifre, pe măsură ce compania a extins oferta de produse. De altfel, la începutul acestei luni, Nestlé a anunțat că va introduce alternative vegane de ouă și creveți sub brandul său Garden Gourmet.
Și vânzările diviziei Nestlé Health Science au crescut cu o rată de două cifre, reflectând cererea puternică de vitamine, minerale și suplimente.
Pe canale, vânzările cu amănuntul au înregistrat o creștere organică de 6,6% și cele online au crescut cu 17,2%.
Potrivit Nestlé, activitatea din Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord (EMENA) a înregistrat o creștere organică a vânzărilor de 7,2%, susținută de inovare, cerere crescută din online, dar și pe canalele specializate de vânzare.
Având în vedere evoluția după primele nouă luni, compania estimează o creștere organică a vânzărilor cuprinsă între 6% și 7% pentru anul în curs.