Nestlé România, „creștere sănătoasă” a businessului în 2024
Nestlé România a continuat trendul de creștere și a încheiat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5% la nivelul cifrei de afaceri, peste media de creștere la nivel de regiune, dar și la nivel de grup.
„Am finalizat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5%, o creștere sănătoasă și continuă, conformă cu așteptările noastre din ultimii ani. În 2025 vom continua să aplicăm aceeași strategie pe termen lung, să ne concentrăm eforturile de creștere prin brandurile noastre emblematice susținute de o echipă fantastică și să contribuim în comunitate, pe care o susținem permanent prin proiecte educaționale și donații”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
La nivel de grup, Nestlé a înregistrat anul trecut vânzări de 91,35 miliarde de franci elvețieni, în scădere față de anul 2023 când vânzările s-au ridicat la 92,99 miliarde de franci elvețieni. Din perspectivă organică însă, producătorul Joe a înregistrat un avans de 2,2%.
„Într-un context macroeconomic dificil și într-un mediu de consum slab, am obținut o performanță solidă în 2024, în conformitate cu cele mai recente obiective ale noastre. Creșterea organică a fost de 2,2%, cu o revenire la o creștere internă reală pozitivă de 0,8%, ambele consolidându-se în a doua jumătate a anului. Avem o direcție strategică clară pentru a accelera performanța și a ne transforma pentru viitor. Creșterea investițiilor pentru a stimula dezvoltarea este esențială pentru planul nostru. Acest lucru înseamnă să oferim prin produsele noastre gust și calitate superioară, valoare imbatabilă, să ne extindem platformele și mărcile câștigătoare, să accelerăm lansările bazate pe inovație și să luăm măsuri în privința celor care nu se ridică la nivelul dorit. Creăm combustibilul pentru aceste investiții prin noul nostru program de reducere a costurilor de 2,5 miliarde CHF în următorii trei ani. Facem progrese bune și am asigurat deja peste 300 de milioane CHF din aceste economii pentru 2025”, a declarat Laurent Freixe, CEO Nestlé.
În regiunea Europa, vânzările raportate au scăzut cu 1,0%, ajungând la 18,9 miliarde CHF, incluzând un impact de -2,5% al mișcărilor de schimb valutar și -1,9% al cesionărilor nete., în timp la nivel organic avansul a fost de 3,3%. Creșterea a fost în principal determinată de pricing, reflectând mediul inflaționist pentru cafea și dulciuri. Creșterea a fost afectată de delistările temporare din trimestrul al treilea, dar s-a redresat în trimestrul al patrulea, datorită cafelei și produselor din categoria de dulciuri.
Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume și oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie.





