Creștere de circa 10% a afacerilor pentru Grupul Albalact

Grupul Albalact, din care fac parte companiile Albalact SA, Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL, a înregistrat în primele șase luni ale anului o cifră de afaceri de 237.879.607 lei, cu 9,27% mai mare decât în aceeași perioadă a lui 2014. Este pentru prima dată când rezultatele financiare au fost realizate conform standardelor internaționale de raportate adoptate de Uniunea Europeană (IFRS) ca urmare a listării la Bursa de Valori București în prima parte a anului. Creștere de circa 10% a afacerilor pentru Grupul Albalact

În ceea ce privește profitul net obținut de grupul de companii Albalact în primul semestru, acesta este de 4.954.007 lei, mai mare cu 86% față de profitul din aceeași perioadă a anului trecut, se arată în aceleași raportari financiare IFRS consolidate.

„La începutul anului spuneam că strategia companiei pentru anul acesta este orientată către o creștere sănătoasă a afacerilor care să susțină în primul rând profitul. Ne bucurăm că ne-am încadrat pe o direcție potrivită și că rezultatele bune au apărut deja, iar acest lucru se datorează în special planurilor de reașezare a portofoliilor și de dezvoltare în categorii pe care noi le vedem cu un potențial important de creștere. A contribuit la aceste rezultate proiectul Zuzu Bifidus iaurturi cu culturi lactice vii, pe care l-am implementat în această vară, într-o categorie esențială pentru consumator, anume „sănătatea activă”. Vom continua această strategie și vom veni în toamnă chiar cu proiecte de repoziționare a unor brand-uri și de intrare pe segmente noi pe care nu eram prezenți până acum. Ne așteptăm ca piața laptelui să se stabilizeze, după evenimentele de anul acesta. Credem că premisele sunt bune și ne vor ajuta să încheiem anul cu obiectivele îndeplinite”, declară Stephane Batoux, Director General Albalact.

Printre proiectele recente ale companiei care au contribuit la performanțele financiare se numără extinderea portofoliului de iaurturi în segmentul sănătate activă, prin lansarea Zuzu Bifidus, cu o combinație de culturi lactice vii (Bifidobacterium BB-12 și Lactobacillus acidophilus LA-5).

„Segmentul iaurt este pentru Albalact un obiectiv important încă din anul 2012, când compania a adus schimbări mari în portofoliu. De-atunci, an de an, Albalact a investit în iaurturi, atât la nivel de produs, cât și la nivel de ambalaj. Anul trecut, compania a modernizat linia de ambalare pentru iaurt și a introdus și ambalaje noi in portofoliu. Extinderea continuă în categorie a adus compania Albalact între primii trei producători de iaurt din țară. Compania a înregistrat o cotă de piață volumică de 17.0% pe segmentul Iaurturi, în 2014, cconform A.C Nielsen Retail Audit in perioade cumulate Ian 2014 – Dec 2014, în Total Romania”, se mai arată în comunicatul de presă.

O altă inovație recentă cu impact asupra evoluției financiare din primul semestru este și lansarea bidonului de plastic cu mâner pentru laptele Zuzu, un ambalaj unic pe piața din România.

Concomitent cu noutățile de la nivelul portofoliului, compania a continua investițiile în modernizarea capacităților de producție, cu o investiție de aproximativ 8 milioane de euro în fabrica de la Oiejdea, din județul Alba. Investițiile au fost gândite să susțină creșterea companiei în următorii ani și să-i consolideze poziția pe mai multe segmente de piață.

Potrivit raportului, Albalact este lider cu brandeul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) din anul 2008. Aceeași poziție este deținută și în segmentul untului de masă și în cel al smântânii, cu brandul omonim De Albalact, în timp ce extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din țară. Cu brandul Rarăul și gama de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. Compania deține 99,01% din acțiunile societății Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.

Onur Barim, Lactalis România: ”Vedem o reașezare a consumului în toate categoriile de lactate”
Onur Barim, Lactalis România: ”Vedem o reașezare a consumului în toate categoriile de lactate”
Reducerea cumpărăturilor și a bugetului pentru produse neesențiale în favoarea produselor de bază sau creșterea frecvenței de cumpărare sunt...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Anul creșterilor din inovație pentru Grup Lactalis România
Anul creșterilor din inovație pentru Grup Lactalis România
Dacă 2022 a fost o cursă contracronometru pentru Grup Lactalis România, la o primă vedere, 2023 va continua lista anilor plini de provocări. Cu...
Iaurtul, o categorie scindată de inflație
Iaurtul, o categorie scindată de inflație
După doi ani pandemici în care vânzările din categoria iaurturilor au proliferat, în prima jumătate a acestui an inflația a pus la încercare...