Compania care dezvoltă brandul Laura Baldini în România intră pe segmentul cosmeticelor

Compania Logitrade, care dezvoltă brandul Laura Baldini de peste două decenii, și-a extins portofoliul și în categoria cosmeticelor organice și vegane, o linie de business pe care mizează atât în retailul offline, tradițional, cât și în retailul online. Produsele sunt formulate cu peste 98% ingrediente de origine naturală. Compania care dezvoltă brandul Laura Baldini în România intră pe segmentul cosmeticelor

„Când am gândit investițiile pentru 2023, am ținut cont de sezonalitatea produselor noastre și, de aceea, ne-am concentrat pe cosmetice în prima parte a anului, urmând ca, în partea a doua, să ne focusăm și pe categoria de ciorapi, în paralel cu dezvoltarea gamelor de cosmetice. Logitrade investește, în general, între 25% și 50% din profitul obținut în anul anterior. Pentru 2023, ne-am propus să investim în jur de 35% din profitul obținut, cu focus mai mare pe dezvoltarea noilor linii de produse”, explică Laura Baldini.

Pentru Logitrade, această mișcare în domeniul cosmeticelor organice și vegane este una strategică, într-o perioadă în care tot mai mulți consumatori români preferă aceste tipuri de cosmetice celor clasice, de masă, o tendință întâlnită de mai mulți ani în vestul Europei.

„Suntem la început de drum în această piață. Ne concentrăm pe lărgirea gamei de produse și găsirea unor modalități optime de a aduce în România produse cosmetice create din ingrediente cât mai naturale”, continuă Laura Baldini.

Astfel că, după primul semestru în care incertitudinile au planat asupra mediului economic din România, Logitrade își redefinește acum planurile pe termen mediu și lung, mizând totodată și pe creșterea exporturilor. În prezent, compania are parteneri de business în țări precum Moldova, Slovenia, Ungaria și Bulgaria, iar exportul reprezintă sub 10% din cifra de afaceri. Pentru viitorul apropiat, pe lista țărilor deja menționate vor mai fi puse încă două, tot din Europa. Mai mult, în prezent sunt purtate discuții și pentru alte piețe europene.


Citește și Best Market iese de pe piața locală de retail. Annabella preia rețeaua de magazine și se extinde în Dâmbovița

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Deși încă nu putem vorbi despre o maturizare, evoluția pieței de e-grocery din ultimul an, de 36,4%, potrivit datelor NielsenIQ, diversificarea...

Laura Baldini, focus pe online

Dacă prezența Logitrade în offline prin brandul Laura Baldini este consacrată, compania fiind activă cu produsele sale în peste 3.000 de puncte finale de vânzare din România, în online lucrurile se află încă la început.

„Am făcut pași importanți în această direcție și colaborăm deja cu specialiști în e-commerce, care ne-au ajutat să dezvoltăm platforma online. Practic, încercăm să ieșim puțin din zona noastră de confort, să nu ne mai focusăm doar pe vânzările offline, ci și pe cele din online, prin website-ul propriu sau prin parteneri. Este un canal care nu a fost încă exploatat suficient, despre care credem că are potențial”, declară Laura Baldini.

Oricum ar fi, deși la momentul de față consumul a fost frânat de toate măsurile antiinflaționiste, Logitrade se așteaptă la o revenire în trimestrele trei și patru ale anului, când rata inflației este așteptată să scadă. De altfel, ultima parte a anului, începând cu luna octombrie, odată cu pregătirea pentru sezonul rece, se caracterizează prin volume mai mari în vânzări.

Logitrade este cunoscută în piața locală datorită dresurilor sub brandul Laura Baldini, însă promovează și alte branduri precum La Rosa, Baldini, Verdini. De asemenea, categoriile sale de îmbrăcăminte sunt mult mai variate, având în portofoliu și diverse game pentru publicul masculin și pentru copii, cum ar fi pijamalele și ciorapii din bumbac.

În 2022, compania cu sediul central în Timișoara, a înregistrat o cifră de afaceri de 8,1 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 30% față de 2021. „Pentru acest an, este dificil să faci previziuni în condițiile în care cursul valutar fluctuează, prețul energiei și al combustibilului are variații de la o lună la alta, iar în țara vecină este război. Cu tot acest context economic destul de volatil și de imprevizibil, și noi suntem prudenți și ne-am propus o creștere mai mică decât în anul precedent, în jur de 10%”, concluzionează Laura Baldini, fondatoarea brandului.

 

Instrumentele care vor face din creștere un scenariu realist pentru eMAG și în 2024
Instrumentele care vor face din creștere un scenariu realist pentru eMAG și în 2024
Pentru eMAG, 2023 a fost un an mult mai bun decât estimase, în care investițiile și proiectele din ultimii trei ani au dat roade. Previziunile...
Brandul Laura Baldini estimează vânzări cu 25% mai mari în perioada de Black Friday
Brandul Laura Baldini estimează vânzări cu 25% mai mari în perioada de Black Friday
Laura Baldini, cel mai cunoscut nume de ciorapi de damă din România, a pregătit în luna noiembrie reduceri de până la 50% pentru produsele...
Cum își securizează Laura Baldini, un business de peste opt milioane de euro, dezvoltarea pe termen lung
Cum își securizează Laura Baldini, un business de peste opt milioane de euro, dezvoltarea pe termen lung
Cu o experiență de trei decenii în lumea antreprenoriatului, Laura Baldini, fondatoarea brandului cu același nume, reușește să se plieze pe...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...