Caroli vrea să crească businessul din România cu 10% în acest an

Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri din România, preluat intergral de Sigma Alimentos, estimează pentru acest an un avans de aproximativ 10% a afacerilor, până la pragul de 117 milioane de euro vânzări brute, respectiv o cifră de afaceri netă de 95 de milioane de euro, a declarat pentru Progresiv Roxana Manolescu, directorul financiar al companiei. Caroli vrea să crească businessul din România cu 10% în acest an

În primul semestru din acest an, producătorul de mezeluri și-a majorat afacerile cu circa 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută de lansările de noi produse, produse cu conținut ridicat de carne și investițiile în producție. În schimb, profitabilitatea nu a atins nivelul de creștere bugetat.

„Această diferență a fost generată atât de factori externi, cât și de decizii interne, strategice, privind modernizarea liniilor de producție și a investițiilor în inovații. Vă reamintesc faptul că în anul 2017 s-a înregistrat o creștere importantă a prețului materiei prime - cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului precedent, iar această schimbare cu siguranță a afectat profitabilitatea companiei care a ales să nu majoreze prețul produselor în linie cu creșterea materiei prime”, a spus Roxana Manolescu.

Pentru acest an, compania a alocat un buget de investiții de cinci milioane de euro, bani care sunt destinați în principal investițiilor în producție, producătorul finalizând o parte din achizițiile de utilaje noi și modernizări ale liniilor de producție.

Recent, Caroli Foods a atins o cotă de piață valorică de 17% (conform raportului Nielsen pe ianuarie-iulie 2017), 50% din business fiind susținut de vânzările din comerțul modern.

„Retailul modern este principalul generator de business pentru Caroli Foods Group, cu o pondere de aproximativ 50%, însă, în continuare este important să fim prezenți în punctele de vânzare tradiționale și în export. Este evident faptul că în această industrie a alimentelor, retailul modern merge cot la cot cu cel tradițional, iar distribuția este la fel de importantă ca și calitatea produselor”, a mai precizat directorul financiar al companiei.

Înființată la București în 1994, Caroli s-a extins pe numeroase segmente de piață, construindu-și un portofoliu cu mărci precum Caroli, Campofrio, Sissi, Maestro și Primo. Grupul Caroli a evoluat de la o companie de familie la unul dintre cei mai mari angajatori ai industriei, cu peste 1.200 de angajați, o fabrică în Pitești și o rețea puternică de distribuție și vânzări nete de peste 100 milioane de euro în 2016 și un venit net de 88 milioane de euro.

Adrian Vlaicu, Caroli Foods Group: Credem în potențialul acestei categorii și construim oportunități pas cu pas
Adrian Vlaicu, Caroli Foods Group: Credem în potențialul acestei categorii și construim oportunități pas cu pas
Deși încă la început de drum în piața de ready meals, producătorul Caroli Foods Group are încredere în potențialul acestei categorii și...
Roxana Manolescu, Caroli: „Avem curajul de a construi viitorul chiar și în situații dificile”
Roxana Manolescu, Caroli: „Avem curajul de a construi viitorul chiar și în situații dificile”
În timp ce piața s-a confruntat cu transformări și provocări continue, 2021 a însemnat pentru Caroli Foods Group un an al construirii...
Caroli Foods se extinde pe piața produselor ready-to-eat
Caroli Foods se extinde pe piața produselor ready-to-eat
Caroli Foods Romania se extinde pe piața ready-to-eat odată cu lansarea gamei Ready Meals Maestro, formată din șapte rețete. Investiția în...
Caroli vrea să crească businessul din România cu 10% în acest an
Caroli vrea să crească businessul din România cu 10% în acest an
Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri din România, preluat intergral de Sigma Alimentos, estimează pentru acest an...