CarmOlimp mizează pe desfacere exclusiv online la 30 de ani de la înființare

După trei decenii de activitate pe piața locală, CarmOlimp adoptă o nouă strategie de business care îi permite să reducă prețurile cu 30% și să ajungă mai aproape de consumatorul final. Noua viziune a brandului abordează un concept „pe cât de simplu, pe atât de revoluționar: șuntarea lanțului de distribuție până la obținerea unui preț corect”. CarmOlimp mizează pe desfacere exclusiv online la 30 de ani de la înființare

„După ce am eliminat intermediarii, am descoperit că produsele noastre pot ajunge la domiciliul clienților cu un preț cu 20, 30 sau chiar 60% mai mic, în funcție de produs, decât dacă s-ar fi deplasat ei la rafturile retailerilor. Și nu am mai pus la socoteală timpul pierdut și costul drumului. Cred cu tărie că nouă noastră viziune poate revoluționa piață și modul în care produsele alimentare se vor comercializa de acum înainte. E timpul ca românii să nu mai depindă de reglementările marilor lanțuri de retail și să aibă parte de calitate, prospețime și prețuri corecte”, afirmă Valentin Șoneriu, Director General CarmOlimp.

Conceptul „din fabrică direct în farfurie” a necesitat o implementare de trei ani și 500.000 euro doar pentru formare și este gândit să revoluționeze piața, într-o perioadă în care prețurile alimentelor au explodat. Produsele CarmOlimp s-au lansat și pe platforma Zizam, fiind momentan disponibile în județul Brașov.

„Cred cu tărie că putem să oferim un preț corect pentru consumatorul final și vom arăta că se poate. Nu spun că oamenii s-au săturat să fie păcăliți, dar în mod sigur cu toții am acceptat niște reguli pe care poate nu știam că le putem refuza. La CarmOlimp, regulile le stabilim doar noi și clienții noștri. Ultimii ani au fost cea mai mare provocare pe care am avut-o. Practic, a trebuit să aplic toate lecțiile învățate în 30 de ani ca să aduc în piață un proiect care revoluționează comerțul cu alimente. Am renunțat la orice intermediari, pentru că am descoperit că aproape jumătate din preț se pierde literalmente pe drum, iar clientul este cel care plătește pentru o complexitate care nu e necesară. Așa a apărut Zizam, care livrează direct din fabrică la consumatorul final produse de calitate la un preț corect”, a declarat Valentin Șoneriu, Director General CarmOlimp.

Fabrica de mezeluri, abatorul și restaurantele - funcționale astăzi la cele mai moderne standarde, fiind certificate high-grade IFS - își orientează o bună parte din desfacere către mediul on-line. Mai mult decât atât, abatorul CarmOlimp este unul dintre cele mai mari abatoare de oaie din România, certificat Halal, de unde exportă atât în zona arabă, cât și în Europa.

„CarmOlimp, deși a trecut prin momente mai grele la un moment dat, a rămas mereu prezent în piață. Și nu numai că a rămas, dar am și dezvoltat continuu atât brandul, cât și producția, portofoliul și distribuția produselor, iar pentru anul viitor pregătim investiții în linii de producție noi și în noul proiect de distribuție directă către clientul final”, a adăugat Valentin Șoneriu.

Pornită în 1993 ca o afacere de familie de către Olimpiu și Carmen Șoneriu și preluată de Valentin Șoneriu, fiul acestora, brandul CarmOlimp aparține în prezent companie Austin Meats SRL. Potrivit datelor publice, compania avea la finalul anului 2022 datorii de peste 46 de milioane de lei. Totodată, producătorul a încheiat anul cu o pierdere de 1,7 milioane de lei după ce în 2021 raportase un profit de 417.598 lei. În aceeași perioadă, cifra de afaceri a companiei a scăzut de nouă ori, de la 370 de mii de lei, la 43 de mii de lei.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
CarmOlimp lansează o nouă gamă de mici românești la New York
CarmOlimp lansează o nouă gamă de mici românești la New York
Compania brașoveană Carmolimp a investit peste 1,5 milioane de  euro în dezvoltarea gamei de  mici „Litălși” – un nou brand de mici...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...