Argus şi-a dublat afacerile în primul semestru

  Argus şi-a dublat afacerile în primul semestru

Producătorul de ulei Argus Constanta, controlat de Societatea de Investiții Financiare Oltenia, și-a dublat veniturile în primul semestru din 2015 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2014, ajungând la 88 de milioane de lei, rezultatul datorându-se vânzărilor mai mari, potrivit raportului financiar publicat de companie. Profitul înregistrat de producător a fost de circa 52 de mii de lei, în scădere cu de 50% față de primele șase luni ale anului trecut ca urmare a creșterii costurilor de achiție a materiei prime. 

De asemenea, datoriile Argus, care la începutul anului se ridicau la 80,4 mil. lei, au scăzut până la 13,3 mil. lei la sfârşitul primului semestru, după ce compania a achitat creditele contractate în 2014 pentru a cumpăra materii prime. În raportul financiar se precizează și faptul că în primul semestru compania nu a făcut investiții majore.

Pentru anul acesta compania și-a produs o creștere de 25% a cifrei de afaceri până la 220 de milioane de lei (față de 176 de milioane ăn 2014) și un profit de 4,4 milioane de lei, comparativ cu 3,5 milioane de lei în 2014. Argus deține în portofoliu branduri precum Argus, Tomis și Sorica.

Mai multe detalii despre piața locală a uleiului puteți citi într-o analiză mai detaliată aici.

Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o...
Producătorul Lăptăria cu caimac își reduce pierderile cu 70% în primul semestru
Producătorul Lăptăria cu caimac își reduce pierderile cu 70% în primul semestru
Agroserv Măriuța, producătorul brandului Lăptăria cu Caimac, a încheiat primele șase luni ale acestui an cu vânzări de 36,3 milioane de...
O piață în creștere accelerată
O piață în creștere accelerată
Piaţa locală de distribuţie FMCG se află, în mod cert, pe o traiectorie ascendentă, având în federe faptul că avansul mediu al cifrei de...
Uleiul, o categorie ultra sensibilă la factorii externi
Uleiul, o categorie ultra sensibilă la factorii externi
Scumpirea accentuată a uleiului alimentar a făcut ca, din vara anului 2020 până acum, raportul dintre branduri și mărci private să fie...
Industria de retail, în top la capitolul insolvențe în primul semestru
Industria de retail, în top la capitolul insolvențe în primul semestru
Industria de retail este unul dintre cele mai afectate sectoare de afaceri, încheind primul semestru al acestui an cu peste 800 de insolvențe....
Proprietarul Lăptăria cu Caimac, creștere de 46% după primele nouă luni ale anului
Proprietarul Lăptăria cu Caimac, creștere de 46% după primele nouă luni ale anului
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a raportat o cifră de afaceri de 52,7 milioane de lei la finalul lunii...