ANPC propune plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate

În contextul pandemiei declanșate de noul coronavirus și a decretării stării de urgență pe întreg teritoriul României, există o creștere substanțială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piață, în condițiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual. ANPC propune plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate

„Având în vedere această stare de fapt, și pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte, sau chiar ilegale, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coșul minim de consum lunar - așa cum este el definit de lege - , în scopul protejării cetățenilor în fața unor posibile creșteri bruște și substanțiale de prețuri”, potrivit comunicatului de presă emis de instituție.

Mai mult, autoritatea susține și că în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantitățile din același produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs și pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare. De altfel, astfel de mesaje sunt deja afișate în marile lanțuri de magazine.

În cazul în care consumatorii constată în magazine situații neconforme sau practicile comerciale incorecte, sunt rugați să anunțe Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Printre acestea se numără inclusiv eventuale neconcordanțe între prețul unui produs la raft și cel facturat la casa de marcat, sau inadvertențe între prețul unui produs aflat la promoție și cel de referință.

Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Monitorul Prețurilor, actualizat cu o secțiune dedicată produselor cu adaosuri plafonate
Consiliul Concurenței a actualizat platforma online Monitorul Prețurilor, oferind utilizatorilor o secțiune dedicată produselor cu adaos...
Retailerii fac front comun în fața deciziei de plafonare a adaosului comercial pentru produsele românești
Retailerii fac front comun în fața deciziei de plafonare a adaosului comercial pentru produsele românești
Jucătorii din piața locală de retail fac front comun în fața deciziei de plafonare a adaosului comercial la toate produsele românești și cer...
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Deși rata inflației este în scădere în România, prețurile alimentelor continuă să fie peste nivelul din vara anului 2022, în ciuda...
Semne de ingrijorare privind preluarea Profi de catre Mega Image
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...
Reguli noi privind transparența și dublul standard pe piața locală de retail
Reguli noi privind transparența și dublul standard pe piața locală de retail
După lungi dezbateri cu mediul de afaceri și cu marii retaileri din România, directiva care prevede armonizarea drepturilor consumatorilor din UE...
Proiectul de lege care prevede plafonarea prețurilor la alimente are votul Senatului
Proiectul de lege care prevede plafonarea prețurilor la alimente are votul Senatului
În condițiile în care cererea pentru produse alimentare și medicamente este tot mai mare în contextul pandemiei declanșate de noul coronavirus...