ANPC propune plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate
În contextul pandemiei declanșate de noul coronavirus și a decretării stării de urgență pe întreg teritoriul României, există o creștere substanțială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piață, în condițiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual.
„Având în vedere această stare de fapt, și pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte, sau chiar ilegale, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coșul minim de consum lunar - așa cum este el definit de lege - , în scopul protejării cetățenilor în fața unor posibile creșteri bruște și substanțiale de prețuri”, potrivit comunicatului de presă emis de instituție.
Mai mult, autoritatea susține și că în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantitățile din același produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs și pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare. De altfel, astfel de mesaje sunt deja afișate în marile lanțuri de magazine.
În cazul în care consumatorii constată în magazine situații neconforme sau practicile comerciale incorecte, sunt rugați să anunțe Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Printre acestea se numără inclusiv eventuale neconcordanțe între prețul unui produs la raft și cel facturat la casa de marcat, sau inadvertențe între prețul unui produs aflat la promoție și cel de referință.