Alka Group alocă 5 mil. euro pentru investiții în acest an
După un avans de 30% al cifrei de afaceri în 2022, Alka Group vizează pentru acest an afaceri de circa 470 milioane lei, estimări alimentate și de performanța bună din primele patru luni atât din punctul de vedere al volumelor, cât și valoric.
”Anul 2022 a fost un an foarte bun în evoluția Alka. Produsele și mărcile din portofoliul nostru au beneficiat de o cerere ridicată, care a condus la o creștere cantitativă de aproximativ 20%, iar cu impactul creșterilor de preț la un avans al cifrei de afaceri de peste 30%. Sunt trei elemente-cheie care au contribuit: implementarea planului strategic “Alka Maret 2030”, care este un plan pe termen lung, actualizat periodic; majoritatea categoriilor și canalelor în care activăm au avut un trend pozitiv; creșterea obiceiurilor de <>”, a spus pentru Progresiv Ady Hirsch, CEO Alka Group.
În ceea ce privește debutul anului 2023, executivul a vorbit despre o încetinire a consumului din punct de vedere cantitativ în mai multe categorii de produse începând cu ultimul trimestru din 2022 și care se menține. ”De aceea am fost mai prudenți cu așteptările noastre. În același timp, sunt multe oportunități de captat, mai ales într-o perioadă de criză. Am continuat să implementăm strategia și în primele luni ale anului 2023, iar rezultatele de vânzări după patru luni sunt o continuare ale performanței noastre din 2022, adică un strong double digit growth volumic și valoric”, a detaliat Ady Hirsch.
Pe lista provocărilor se mențin în acest an inflația, în condițiile în care anumite componente de cost continua să crească afectând profitabilitatea sau forța de muncă calitativă, alături de anumite probleme pe zona de supply chain și constrângeri de capacitate de producție.
”În ultimii ani am investit sume imense în dezvoltarea Alka în toate ariile businessului pentru a satisface nevoile consumatorilor. Ne-am focusat pe implementarea strategiei de business. Toate acestea duc la dublarea businessului față de acum trei ani. Ne concentrăm în acest an pe îmbunătățirea tuturor aspectelor – resursa umană, producție, portofoliu de produse, branduri, piețe de desfacere, prezența la raft, supply chain, infrastuctură. În ceea ce privește bugetul de investiții, noi am încheiat în 2022 un plan record de peste 15 milioane de euro. În acest an, focusul principal este să consolidăm această investiție. Cu toate acestea, vom completa cu investițiile pe zona de capacitate, supply chain, infrustuctură și calitate pentru a ține pasul cu planurile noastre. În continuare avem încredere în economia locală și în viitorul Alka. Sumele planificate sunt estimate la cinci milioane de euro”, a mai spus executivul Alka Group.
Pentru acest an cifra de afaceri estimată este de 460-470 milioane de lei, a adăugat Ady Hirsch, urmând ca exporturile să ajungă să dețină o pondere de aproximativ o treime din total business. Planurile companiei vizează consolidarea poziției cu produsele coapte în țările în care Alka este deja prezentă, fiind analizată, în paralel, extinderea pe piețe noi care se aliniază strategiei producătorului.