Ady Hirsch, Alka: 2022 este un an de vârf din perspectiva investițiilor. Depășim 15 mil. euro
Anul acesta este unul de vârf din perspectiva investițiilor pentru Alka Group, depășind pragul de 15 milioane de euro. Cea mai mare parte din buget a fost direcționat spre fabrica din Ploiești unde compania extinde zonele de producție și depozitare, a spus pentru Progresiv Ady Hirsch, CEO-ul Alka Group.
În acest an businessul Alka a evoluat accelerat pe toate canalele de vânzări – retail tradițional, retail modern, export sau out of home. “În afara faptului că suntem nevoiți să aliniem prețurile de vânzare la contextul actual al creșterii costurilor, vedem și o cerere puternică la produsele noastre. Avem un business foarte echilibrat între cele trei canale de retail. În acest an, vom înregistra o cifră de afaceri netă de peste 70 milioane de euro”, a punctat Ady Hirsch.
Atingerea acestui prag în ceea ce privește cifra de afaceri a fost posibilă datorită unor factori precum: disponibilitatea produselor în ciuda provocărilor operaționale, extinderea distribuției atât pe plan local, cât și la export, consolidarea anumitor branduri din portofoliu, expansiunea teritorială la export, un trend pozitiv al consumului față de aceeași perioadă a anului trecut și eliminarea restricțiilor legate de Covid.
Au existat și câteva provocări majore, cea mai importantă fiind legată de disponibilitatea resurselor de-a lungul lanțului de distribuție.
“Înainte de crizele apărute din ultimii doi ani, provocarea cea mai mare era să găsești oameni adecvați, iar celalalte resurse erau disponibile. Acum, este o luptă să-ți găsești materii prime, transport și oameni. A doua provocare este creșterea imensă a costurilor. La anumite componente ale costurilor vorbim de o inflație nemaiîntâlnită de zeci sau sute de procente. O altă provocare este cea de “lead time” foarte lung, adică în cât timp primești ceea ce ai nevoie (materiale, piese, utilaje). Apoi intervine necesitatea de a investi mult mai mult în capitalul de lucru, iar ultima din lista, este costul crescut al finanțării. Toate acestea conduc la o situație în care să aduci un produs la raft este un efort uriaș și nu se întâmplă “în mod automat”. Agilitatea trebuie să fie o practică normală într-un mediu atât de competitiv așa cum este cel în care lucrăm și trăim. Doar cine se adaptează supraviețuiește. Nu ne blocăm în practici vechi, ci ne adaptăm permanent la schimbările de business care apar, uneori, de la o zi la alta”, a explicat CEO-ul Alka Group.
Cu toate acestea, compania va investi anul acesta peste 15 milioane de euro, în special în fabrica din Ploiești, în extinderea zonelor de producție și depozitare. În afara acestei zone, producătorul investește și în proiecte legate de capacitățile de producție, calitatea produselor și infrastructură.
Totodată, Alka a lansat în primele șase luni mai multe produse noi: Prăjitura Casei cu zmeură, vanilie și cremă de ciocolată, semințe Alka albe sărate 60g, semințe Alka albe aromatizate și Albe sărate la 150g, Soocitzi și covrigei sparți pentru piețele de export. Compania va continua până la finalul anului noi lansări, atât în categoria de snackuri dulci, dar și sărate.
“În primul semestru, ambele divizii au performat foarte bine. Cu toate acestea, divizia de produse sărate evoluează mai bine, având în vedere impactul pe care îl are businessul de export, unde produsele sărate reprezintă peste 95% din portofoliu”, a declarat Ady Hirsch.
În ceea ce privește evoluția la export, Alka a înregistrat o creștere de două cifre a vânzărilor la nivelul celor aproximativ 50 de piețe de desfacere, iar trendul va continua. “Anticipăm ca până la sfârșitul anului să atingem o pondere de aproximativ 30% din cifra noastră de afaceri. Primul obiectiv este de a întări poziția noastră în oricare dintre piețele în care suntem prezenți. Cu toate acestea, având potențial de creștere, targetăm și piețe noi. În acest an, strategia noastră de dezvoltare teritorială se focusează pe Europa de Vest”, a adăugat Ady Hirsch.