FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Carrefour a plătit peste un miliard de euro pentru Cora și Match

Carrefour a plătit peste un miliard de euro pentru Cora și Match

Tranzacția prin care Carrefour a achiziționat hipermarketurile Cora și supermarketurile Match a fost evaluată la 1,05 miliarde de euro și urmează să fie finalizată până în vara anului 2024, scrie Linéaires.com.

Achiziția Cora și Match a reprezentat un plus de 5,2 miliarde de euro la veniturile grupului Carrefour. "Odată cu această achiziție, Carrefour anunță prima mare tranzacție în Franța din ultimii 20 de ani. Vom continua astfel aventura începută în Franța de familia Bouriez și grupul Louis Delhaize, cu care compania noastră împărtășește aceeași cultură, istorie și valori”, a spus Alexandre Bompard, CEO Carrefour.

Cele 60 de hipermarketuri și 115 supermarketuri sunt localizate în special în zona de est și cea de nord a Franței și au generat venituri de 5,2 miliarde de euro în 2022. Cora și Match au în total o cotă de piață de 22,5% pe piața franceză, poziție care va permite Carrefour să ajungă aproape pe aceeași poziție cu Leclerc.

Pe plan local, tranzacția a inclus cele zece hipermarketuri Cora, dar și magazinele de proximitate Cora Urban și cei 2.400 de angajați. Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.

Citiți și: Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil

Fondatorul Cora, Philippe Bouriez, a deschis primul hipermarket în anul 1969, în Garges-lès-Gonesse (95), sub o franciză Carrefour. Ulterior, a creat propriul său brand în anul 1974. În anul 1996 Daniel Bernard, manager în cadrul Carrefour, a achiziționat 41% din acțiunile Cora de la frații lui Philippe Bouriez.

Grupul francez Carrefour a anunțat o performanță financiară solidă pentru primele trei luni din acest an, înregistrând o creștere a vânzărilor de 12,3% în termeni comparabili și de 13% pe bază raportată, precum și menținerea unui impuls puternic al cotei de piață în țările cheie ale Grupului. În România, Carrefour și-a menținut ritmul bun în primul trimestru în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu creșteri susținute ale cotei de piață și 12,5% like for like în vânzări, cu cea mai mare creștere din Europa (+8,8% like for like în trimestru pentru regiune). Totodată, pe piața locală, retailerul a raportat o creștere de 9% like for like pentru anul fiscal 2022.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content