AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro

Anheuser-Busch InBev, liderul pieței de bere la nivel mondial, ia în considerare vânzarea unor branduri pe care le comercializează în Germania în încercarea de a-și eficientiza portofoliul, scrie Bloomberg. AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro

Producătorul caută cumpărători pentru branduri precum Franziskaner Weissbier, Hasseroeder și Spaten, valoarea totală a tranzacției urmând să depășească un miliard de euro. O astfel de mutare reprezintă un semnal clar că noul CEO, Michael Doukeris, accelerează planul de eficientizare a businessului și de orientare spre noi tipuri de băuturi, precum seltzer (băutură alcoolică carbogazoasă cu aromă de fructe).

Totodată, reducerea prezenței pe piața berii din Germania, una foarte fragmentată, ar putea contribui la micșorarea datoriilor acumulate în urma unor achiziții făcute de fostul CEO, Carlos Brito.

AB InBev are peste 2.000 de angajați în Germania, acolo unde piața berii este disputată de mii de branduri locale mici.

Potrivit lui Doukeris, industria băuturilor alcoolice va trece printr-o transformare majoră în condițiile în care peste 60% din creșterea pieței va fi susținută de alte categorii în afara berii.

AB InBev a moștenit multe dintre brandurile de bere din Germania în urma unei tranzacții cu Interbrew.

bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
În contextul în care categoria berii fără alcool experimentează una dintre cele mai rapide creșteri, AB InBev investește milioane de euro în...
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Vânzările înregistrate de Anheuser-Busch InBev în trimestrul al treilea din acest an au depășit estimările analiștilor și au dus...
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
În ciuda crizei sanitare, Anheuser-Busch InBev a înregistrat vânzări în creștere în intervalul iulie – septembrie, spre deosebire de...
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, a raportat în cel de-al doilea trimestru cea mai bună performanță în ceea ce...
Tranzacție de 11,3 mld. dolari între AB InBev și Asahi
Tranzacție de 11,3 mld. dolari între AB InBev și Asahi
Asahi Group Holding, proprietarul Ursus Breweries, a ajuns la un acord de preluare a Carlton & United Breweries, filiala australiană a...