Carrefour România a pus dispozitive beacon în toate hypermarketurile
Carrefour România a introdus, în toate cele 28 de hypermarketuri ale sale, dispozitive iBeacon care emit semnale către utilizatorii de smartphone-uri prezenţi în magazin, prin care li se propun acestora diverse oferte promoţionale şi prin care pot beneficia de un traseu ghidat prin magazin în funcţie de lista de cumpărături.
După ce a trecut de faza de testare, Carrefour a decis să instaleze dispozitivele Beacon One în toată reţeaua de hypermarketuri, fiind montate, în total, 600 de astfel de dispozitive, anunţă furnizorul acestor dispozitive, Onyx Beacon.
Potrivit Onyx, acesta este primul proiect de micro-locație și marketing de proximitate implementat, la nivel mondial, într-o întreagă rețea de magazine, și reprezintă primul pas vizibil în definirea și dezvoltarea unui nou concept de comunicare pentru retail.
Dispozitivele de tip beacon sunt utilizate pentru a interacționa cu clienții care şi-au instalat aplicaţia retailerului pe smartphone şi, de asemenea, permit localizarea cumpărătorilor, putând astfel să îi ghideze prin magazin pentru a găsi mai repede produsele dorite.
Totodată, dispozitivele iBeacon pot oferi informații și promoții specifice atunci când clientul trece pe lângă acestea. De exemplu, dacă un cumpărător trece pe lângă raionul de băuturi alcoolice, poate profita de o promoţie la un astfel de produs, care îi va fi transmisă prin intermediul aplicaţiei.
Dispozitivele pot fi utilizate prin intermediul aplicaţiei Smart Shopping, disponibilă pe Google Play odată cu lansarea campaniei de aniversare a 14 de ani de prezenţă a Carrefour pe piaţa românească.
Cu ocazia campaniei, Carrefour a pus la dispoziţie clienţilor săi cărucioare echipate cu tablete pe care era instalată aplicaţia Smart Shopping.
Cumpărătorii îşi pot introduce în aplicaţie lista de cumpărături, iar aceasta le va oferi o experienţă ghidată şi personalizată în magazin.
Proiect aflat la început de drum
Facilităţile oferite în prezent de aplicaţie reprezintă doar un punct de început, retailerul dorind să dezvolte în continuare, prin intermediul aplicaţiei, interacţiunea cu clienţii săi, potrivit celor de la Onyx Beacon
Totodată, aceste dispozitive colectează deja date cu privire la obiceiurile și comportamentul cumpărătorilor, care apoi vor fi utilizate pentru a îmbunătăți aspectul şi sortimentaţia magazinelor. Potrivit Onyx, Carrefour România intenționează să continue să instaleze astfel de dispozitive în hypermarketurile sale.