Top 5 factori care vor propulsa vânzările retailerilor în 2016

Ce tendinţe aduce anul 2016 în sectorul alimentar şi al bunurilor de larg consum? Răspunsul la această întrebare vine din partea lui Toby Pickard, Senior Retail Analyst în cadrul IGD, într-un articol publicat de publicația de specialitate retaildetail.eu. Top 5 factori care vor propulsa vânzările retailerilor în 2016

1. Sănătatea, în centrul preocupărilor

Institutul britanic de cercetare în domeniul retailului alimentar, IGD, anticipează că piaţa de profil se va orienta către alternative mai sănătoase. Autorităţile pun din ce în ce mai multă presiune pe industrie, cerându-i să contribuie la obiectivele naţionale de sănătate. Pe de altă parte, companiile consideră acest aspect o oportunitate competitivă importantă.

Prin urmare, este de aşteptat ca inovaţia în materie de layout şi expunere a produselor în magazine să fie orientată către încurajarea clienţilor de a face alegeri mai sănătoase. Cel mai probabil, retailerii îşi vor recompensa clienţii cu discounturi, promoţii şi premii. Un astfel de exemplu este retailerul Walgreens din Statele Unite, care oferă puncte clienţilor care aleg produse mai sănătoase.

În consecință, văzând cum retailerii îşi modifică sortimentaţia pentru a oferi mai multe alternative sănătoase, furnizorii se vor confrunta cu necesitatea adaptării compoziţiei produselor la noile tendinţe.

2. Estul dă tonul

În mod tradiţional, cele mai bune practici de business vin dinspre Vest spre Est, însă în prezent aceste economii estice sunt atât de dinamice încât tendinţele se modifică. Retailerii vestici sunt nevoiţi să-şi crească rata de inovaţie dacă nu vor să rămână în urmă.

Un exemplu în acest sens este robotul humanoid Pepper, prezent deja în peste 140 de puncte de vânzare Softbank Mobile din Japonia, cu mult înainte de timida sa introducere într-un hypermarket Carrefour. Pentru a recupera şi ţine pasul, retailerii din vestul Europei ar putea împrumuta câteva tehnici de la asiatici, cum este evenimentul special Singles Day dedicat oamenilor singuri sau alte modele de business online.

3. Puterea glasului

Cu funcţia de recunoaştere vocală ca parte integrantă a telefoanelor inteligente, ne regăsim în faţa unui nou val de inovaţie, care ar trebui să avanseze exponenţial cu creşterea big data. Putem comanda produse, ne putem organiza agenda zilnică şi chiar cere informaţii de la dispozitive care ne pot răspunde.

Este foarte probabil ca brandurile să fie nevoite să plătească licenţă furnizorilor de tehnologii pentru a se asigura că produsele lor vor putea continua să le folosească, astfel încât să-şi asigure exclusivitatea dreptului de vânzare a acestor produse. Totodată, se vor confrunta şi cu un nou competitor: motoarele de căutare, care ar putea deveni magazinele de mâine. Un exemplu relevant în acest sens este Amazon Echo, un sistem de comandă vocală care poate genera liste de cumpărături, furniza ştiri, căuta informaţii, reda muzică şi, la nevoie, poate plasa comenzi din istoricul de cumpărături de pe Amazon.

4. Timpul înseamnă bani

Retailerii trebuie să găsească modalităţi prin care să economisească timpul clienţilor, ceea ce va deveni un avantaj competitiv pentru cei care reuşesc. Fidelitatea clienţilor poate fi obţinută prin oferirea de soluţii la îndemână, fără efort. Este de aşteptat ca organizarea magazinelor să se modifice pentru a face loc automatelor de vânzare, cum sunt cele cu mâncăruri preparate.

Albert Heijn a deschis un magazin Amsterdam în care a reunțat la casele de marcat în favoarea tehnologiilor de self-scan. Care a fost scopul acestui proiect? Diminuarea timpului petrecut la casele de marcat de către client.

5. Emoţie versus promoţie

Cum pot retailerii să se diferenţieze într-o piaţă stagnantă? Un număr din ce în ce mai mare de companii se vor îndepărta de obiceiul avalanşei de promoţii, căutând în schimb noi metode de a atrage clienţii, bazându-se pe cele mai noi inovaţii în materie de psihologia consumatorului.

Brandurile se vor concentra pe statistici detaliate despre consumatori pentru a putea oferi interacţiuni personalizate. Vor realiza că este vorba despre oameni, nu despre clienţi, în timp ce social media va juca un rol crucial în comunicarea dintre cumpărători, branduri şi retaileri. Un astfel de exemplu este strategia globală de marketing a Coca-Cola – „Taste the feeling”. Aceasta se bazează pe ideea că savurând orice tip de Coca-Cola aduce bucurie momentelor de zi cu zi.

Piața FMCG și bătălia pe noul consumator
Piața FMCG și bătălia pe noul consumator
Fără îndoială, evenimentul definitoriu pentru industria de retail & FMCG în 2022 a fost creșterea fără precedent a inflației. Piața de...
Cele mai importante trei tendințe care vor modela viitorul în retail
Cele mai importante trei tendințe care vor modela viitorul în retail
Pe măsură ce așteptările consumatorilor evoluează, retailerii se află mai mult ca niciodată sub presiunea de a oferi propuneri de valoare...