Împreună suntem mai puternici! De 20 de ani

Nu este o lozincă, ci modul în care cititorii noștri percep rolul Progresiv în piața de retail & FMCG, semn că eforturile noastre de a închega comunitatea de business din acest sector au dat roade. “Au fost 20 de ani în care Progresiv ne-a furnizat informații la zi și ne-a adunat în jurul unor idei, proiecte, evenimente și tematici de real interes” - așa ne caracterizează un cititor fidel care este antreprenor în comerț de 20 de ani. Împreună suntem mai puternici! De 20 de ani

Am ajuns la un timp prezent în care nevoia de informare și de colaborare nu a fost niciodată mai mare ca acum. Și asta pentru că lucrurile se schimbă rapid în era digitalizării, a specializării businessurilor și a personalizării ofertelor.

Cum arată viitorul? Veți găsi multe răspunsuri în paginile ediției aniversare Progresiv 20 de ani (ce poate fi descărcată în format eCopy aici), chiar și câteva scenarii de piață pentru anul 2040. Sintetizând, aș spune că viitorul comerțului nu este un film SF, ci este mai aproape de noi decât ne imaginăm. Au apărut deja magazinele 100% automatizate, modele de marketplace de succes, chiar și un “sail thru” supermarket în Dubai. De altfel, o vizită de piață pe continentul asiatic poate fi o călătorie în viitorul comerțului global. Cu ce viteză se vor propaga în Europa aceste inovații sau dacă vechiul continent își va reconfirma autenticitatea, rămâne de văzut acest lucru.

În industria producătoare, modelele de business inovatoare lansate în ultimii ani reprezintă viitorul. Corporațiile globale amenințate de spriritul antreprenorial tânăr fac partenerate cu startup-uri tehnologice sau creative pentru a dezvolta concepte noi de produse. Și asta pentru că oamenii din spatele acestor startup-uri nu ar lucra niciodată într-o multinațională, vor să-și păstreze independența.

Unde va fi România în peisajul global al inovației? După 29 de ani de capitalism, poate ar trebui să nu mai fim un follower al piețelor europene vestice, ci să ne dezvoltăm autenticitatea. Și aici avem nevoie (din nou) să ne unim forțele.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...
Silvia Sticlea, Nestlé România: Tabloul complex al consumatorului român ne obligă la foarte multă inovație
Silvia Sticlea, Nestlé România: Tabloul complex al consumatorului român ne obligă la foarte multă inovație
Pe o piață în continuă schimbare, Nestlé România pariază pe cartea adaptabilității, pregătindu-se întotdeauna cu mai multe scenarii pentru...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...