Sustenabilitatea în HoReCa e o afacere bună

Sustenabilitatea a devenit un must-have în afaceri, indiferent de industria din care provenim. Vestea bună este că sustenabilitatea aduce avantaje mari în HoReCa, mult mai ușor de aplicat în acest domeniu față de altele. Sustenabilitatea în HoReCa e o afacere bună

Cadrul legal urmărește cadrul moral

Moral vorbind, este important pentru fiecare dintre noi să minimizăm risipa de resurse și să nu producem pagube naturii și comunității prin activitatea noastră. Cadrul legal urmărește, de asemenea, acest cadru moral. În fiecare an, începând cu 2024, mediul de afaceri va trebui să se alinieze la noi standarde de sustenabilitate. Sunt schimbări de bun simț, dar foarte necesare, care vor afecta direct și concret profitabilitatea tuturor companiilor, dacă nu sunt implementate.

Mai simplu spus, dacă nu ești sustenabil, vei simți asta în contabilitate printr-o serie de taxe, penalizări sau limitări. Va fi din ce în ce mai greu (și în curând imposibil) să fii furnizor pentru o altă afacere dacă nu îndeplinești criterii de sustenabilitate și, în același timp, nu vei mai putea avea furnizori dacă nu îndeplinesc criterii de sustenabilitate. De aceea, e important să ne aliniem și să ne susținem împreună să atingem noile standarde.

Advertorial-Progresiv-2

Totuși, responsabilitatea este mai mult despre oportunitate decât despre restricție, taxe și reglementări

O primă oportunitate, care este și o investiție într-un avantaj competitiv, vine din scăderea cheltuielilor. Aici, reglementările construiesc un cerc virtuos pentru mediul de afaceri, inclusiv pentru HoReCa.
Echipamentele noi, mai eficiente, procesele și investițiile în reducerea risipei de resuse generează imediat scăderi de costuri în contabilitate. Ulterior, aceste investiții nu devin o povară pentru bugetul companiei, atâta timp cât sunt accesate oportunitățile ce țin de finanțări nerambursabile și investiții verzi, care sunt din ce în ce mai numeroase.

În HoReCa, inclusiv micile schimbări – precum instalarea de sisteme de temporizare a apei, a becurilor încărcate cu energie solară și o gestionare mai bună a deșeurilor – toate îți pot aduce foarte repede economii în contul de profit și pierdere (P&L). Inclusiv asigurarea unui sistem de achiziții local prin identificarea furnizorilor apropiați ție ca locație îți poate aduce economii în buget și produse cu o amprentă de carbon mult mai mică, care înseamnă și un nivel de taxare mai mic în viitorul foarte apropiat.

Afacerile care fac demersuri spre creșterea sustenabilității le fac la cele mai mici costuri acum: încep să scadă cheltuielile din timp și se aliniază cerințelor care în 2026 vor deveni obligatorii pentru întreg mediul de business.

Advertorial-Progresiv-3

O altă oportunitate este legată de percepția consumatorilor - sunt din ce în ce mai atenți la impactul pe care o afacere îl are asupra comunității și mediului. Astfel, afacerile care comunică activ și sunt transparente din punct de vedere al schimbărilor sustenabile ajung să fie preferate în detrimentul celor care nu fac eforturi susținute în această direcție.

Teama de investiții în sustenabilitate este nejustificată

Sustenabilitatea pare un domeniu vast, care vine cu foarte multe cerințe noi și, de multe ori, antreprenorii renunță de frica complexității acestuia. Totodată, există experți și studii de caz de succes de la care putem învăța chiar aici, în România.

Platforma Academia de Sustenabilitate a creat un curs special de Sustenabilitate în HoReCa în care adună peste 16 experți din domeniu, care adresează nevoile specifice din industrie. Poți învăța direct de la ei, cu exemple concrete, ce poți aplica și tu în business-ul tău.

Platforma pune la dispoziție inclusiv un grant de 3.000 de euro pentru afacerea ta, odată ce completezi cursul dedicat HoReCa de pe www.academia-de-sustenabilitate.ro. Cursul este împărțit în 8 module și însumează 12 ore de conținut educativ. Platforma reține unde ai rămas, astfel că îți va fi ușor să reiei cursul atunci când intri din nou pe site. Iar pentru un proces de învățare ghidat și susținut ai la dispoziție și posibilitatea de a te înscrie în grupuri de învățare dedicate.

Pe lângă cursurile dedicate domeniului HoReCa, vei găsi pe platformă și alte materiale care te învață și îți arată cum să obții fonduri verzi pentru afacerea ta, ce schimbări sustenabile au adus unele dintre cele mai mari companii din lume și de ce este important să comunici și să înveți cum se face raportarea sustenabilă a afacerii tale.

Advertorial-Progresiv-4

Academia de Sustenabilitate este un proiect inițiat de Social Innovation Solutions, alături de Fundația Coca‑Cola, partener fondator, BCR, partener principal și OMV Petrom, partener.
Printre partenerii organizaționali se numără Ambasada Sustenabilității în România, Confederația Patronală Concordia, Romanian Business Leaders, Viitor Plus, Global Shapers Bucharest Hub, WWF România, CCIFER sau SNRB. Proiectul beneficiază de sprijinul organizațiilor internaționale SME Climate Hub, Exponențial Roadmap Initiative, FutureShift, The Rock Group, având ca partener academic Envisia.

*Articol susținut de Academia de Sustenabilitate.

30 de ani de tradiție culinară cu Monte Banato
30 de ani de tradiție culinară cu Monte Banato
În 2024, Monte Banato sărbătorește 30 de ani de când a revoluționat piața pastelor cu ou din România. Compania românească a introdus...
Locul României pe harta sustenabilității. Insighturi de la Sustain Ability - Leading Change
Locul României pe harta sustenabilității. Insighturi de la Sustain Ability - Leading Change
Sustain Ability, evenimentul Progresiv dedicat sustenabilității în industria de retail & FMCG, a avut loc pe 10 aprilie, la Nord Events Center...
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...