Analiză Fieldstar: Activările offline sau pe ce să mizăm în 2023 în materie de experiențe de brand

Fieldstar este o agenție specializată în proiectarea și implementarea de campanii de marketing și vânzări offline. De 20 ani, susține creativ interacțiunile dintre branduri și consumatori și promite întotdeauna partenerilor experiențe relevante pentru consumatori și obiective atinse eficient. În 2022, Fieldstar a adus noi perspective despre așteptările consumatorilor și cumpărătorilor români. În 2023, agenția își propune să transforme cifrele studiului realizat împreună cu AHA Moments în rezultate concrete și noi abordări de succes. Cum se va transforma piața de retail din România și la ce să ne așteptăm în materie de experiențe de brand, în articolul de mai jos. Analiză Fieldstar: Activările offline sau pe ce să mizăm în 2023 în materie de experiențe de brand

Comportamentul de consum și cumpărare al românilor pre și post-pandemie a fost unul dintre cele mai discutate subiecte ale ultimilor doi ani. Conversației i s-au alăturat și brandurile în căutare de noi soluții prin care să stârnească atenția și interesul românilor. HubSpotmizează anul acesta pe o revenire în forță a marketingului experiențial. Dar cum arată, de fapt, rețeta câștigătoare acum că mixul dintre online și offline a devenit indispensabil?

Revenirea în magazine - la ce să ne așteptăm în 2023

În 2020, la apogeul incertitudinii comerciale mondiale, Deloitte România venea cu o doză de optimism pentru brandurile din retail proaspăt familiarizate - la nevoie - cu mediul digital: viitorul consumului e o combinație dintre online și offline. În 2023, vedem previziunea transformată în realitate și strategiile omni-channel, un must-have al companiilor din întreaga lume.

Insider Intelligence consideră revenirea în magazine atât o certitudine, cât și o oportunitate pentru branduri. Oportunitatea stă în noile așteptări și tendințe de consum, raportate și în studiul celor de la Fieldstar, care în 2022 au actualizat profilul consumatorilor și cumpărătorilor români. Concluzia? Activările de brand offline vor juca în continuare un rol cheie. 

,,Și în 2019 exista o predispoziție a consumatorilor și cumpărătorilor români pentru activări de brand. Revedem această predispoziție și acum, poate chiar mai nuanțată, dacă doar observăm creșterea cu 20% a acțiunilor outdoor realizate de Fieldstar. Studiul ne-a demonstrat și că românii simt nevoia să se conecteze cu brandurile, dar cu atât mai mult într-o manieră care să străbată linia dintre online și offline. Studiul reprezintă atât o punte către noua realitate, cât și o promisiune a echipei noastre, aceea de a propune întotdeauna soluții relevante partenerilor noștri. Iar ideile care aduc rezultate se nasc doar atunci când ai o viziune clară asupra nevoilor și așteptărilor audienței tale’’, declară Marian Dumitrescu, CEO Fieldstar.

Mixul online și offline sau cum să creezi experiențe complete de brand

Personalizarea rămâne și în 2023 un avantaj esențial în practicile de consum online. Și în offline întâlnim o mulțime de avantaje, numai bune de explorat anul acesta. Împreună, ele devin și mai puternice, fapt remarcat și în studiul Fieldstar. Pentru a atinge potențialul maxim, brandurile trebuie, deci, să îmbine avantajele mediului online cu cele regăsite în offline. Mai mult, mesajele transmise trebuie să atingă publicul în locul și la momentul potrivit și să se integreze natural în strategia de comunicare a brandurilor. În alte cuvinte, trebuie create experiențe complete.

,,Perspectivele noi de consum aduc și provocări noi companiilor partenere, la care ne-am decis să răspundem cum știm mai bine - inovând. Studiul ne-a oferit exact insight-urile valoroase de la care trebuie să plecăm. Mai departe, în 2023, focusul nostru va fi pe optimizarea practicilor din offline pentru a oferi toate beneficiile unei campanii integrate offline-online. Vom continua să experimentăm cu noi canale, mult mai specifice, prin care să oferim un conținut mult mai concentrat și relevant pentru audiențe. Creativitatea este un alt aspect care ne definește, așa că scopul final va fi să vedem cât de mult putem declina mesajele de brand încât să creăm experiențe complete pentru consumatorii și cumpărătorii români, experiențe care să pornească din online și să se închidă în offline sau invers’’, adaugă Marian.

O astfel de experiență poate fi acum creată prin intermediul parteneriatului dintre Fieldstar și Tazz by eMAG, încheiat în toamna lui 2022. Serviciul de sampling disponibil prin aplicație acționează ca un canal de comunicare online to offline care să bifeze toate criteriile importante: vizibilitate, personalizare și targetare precisă. De la trial, banners în app, pop-ups sau shop in shop, brandurile își pot crea acum eficient noua campanie de succes.

Cum va arăta 2023 la nivel de investiții

Schimbările ultimilor ani se reflectă și în investițiile realizate anul trecut. Potrivit unui raport inclus în MediaFact Book 2022, valorile înregistrate au crescut în 2022 cu aproximativ 55% mai mult față de cele raportate în 2019. Cu toate acestea, Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) observă o reticență mai mare în privința alocării de bugete comparativ cu 2021, dovadă clară a efectelor economice nefavorabile. Astfel, în contextul instabilității economice, pentru principalii actori economici eficiența investițiilor devine un obiectiv esențial.

Topurile sunt în continuare dominate de sectoarele de retail, farmaceutice, finanțe și e-commerce, dar vedem și ,,noi-veniți’’ precum industria de activități în timpul liber și cea de video-on-demand (VOD). Deși investițiile suferă modificări, nevoia de a ajunge la consumatori rămâne, însă, constantă. Cum pot brandurile, deci, să abordeze inteligent piața într-un mod eficient monetar?

,,Observăm cum atât branduri care comunicau anterior exclusiv online, cât și branduri familiarizate cu beneficiile offline-ului caută să își optimizeze bugetele. Se pune natural întrebarea variantei câștigătoare. În 2022, am înțeles și mai mult că o strategie bine-construită este cea care va face diferența. De aceea, căutarea canalelor ideale și a varietății de idei este atât de importantă pentru noi. Promitem să ne întâmpinăm întotdeauna partenerii - fie ei B2C sau B2B - cu cea mai bună alternativă prin care să își atingă obiectivele, indiferent de industrie. Și poate cel mai important, promitem să aducem rezultatele mult dorite cu minim de resurse, dar cu maxim de creativitate și inovație’’, completează Marian.

2023 se preconizează, deci, a fi un an al oportunităților pentru Fieldstar, dar și pentru piața din România. Până la urmă, așa cum declară și sloganul echipei, experiențele de brand sunt mult mai reușite când sunt beyond the line.

Vremea unei noi etape de dezvoltare pentru sampling
Vremea unei noi etape de dezvoltare pentru sampling
După mai bine de doi ani de restricții și dificultăți logistice, impuse de pandemia de COVID-19, 2023 aduce un suflu nou activărilor de brand,...
Insighturi despre viitorul activărilor de brand la FOCUS
Insighturi despre viitorul activărilor de brand la FOCUS
”Shaping the Future of Brand Activations” este tema care a adus împreună 70 de manageri din zona de marketing și trade marketing la FOCUS,...
Studiu Fieldstar: Activările de brand post-pandemie, mix între online și offline
Studiu Fieldstar: Activările de brand post-pandemie, mix între online și offline
Fieldstar împreună cu AHA Moments au realizat în a doua jumătate a acestui an un studiu legat de percepția românilor asupra activărilor de...
2022, un mix între experiența de cumpărare și comunicare constantă
2022, un mix între experiența de cumpărare și comunicare constantă
Dacă 2021 a fost despre adaptabilitate în ceea ce privește comunicarea brandurilor din retail & FCMG, în acest an companiile vor fi nevoite...