Insighturi despre viitorul activărilor de brand la FOCUS
”Shaping the Future of Brand Activations” este tema care a adus împreună 70 de manageri din zona de marketing și trade marketing la FOCUS, eveniment desfășurat pe 8 decembrie la Crowne Plaza. Aflat la prima ediție, FOCUS este un eveniment care a luat naștere din dorința a patru companii – Fieldstar, AHA Moments, Progresiv și Growth Leadership Consulting - de a oferi informații de actualitate și cu aplicabilitate în business.
Prima parte a evenimentului a adus informații relevante despre activările de brand din studiu elaborat, realizat în trei etape secvențiale de Fieldstar și AHA Moments. Discuțiile în profunzime cu echipa și clienții Fieldstar au fost punctul de start și au avut rolul de a contura cât mai bine lista provocărilor întâlnite. Apoi au fost realizate discuții tip focus grupuri împreună cu consumatorii, explorând atât percepțiile lor, cât și limbajul pe care îl utilizează când fac referire la activări.
Punctul care a conchis studiul cu relevanță statistică a fost etapa cantitativă online, realizată în rândul a 501 persoane, public urban și digitalizat. Anvergura studiului e demonstrată de paletarul extins de perspective avute în analiză, punând sub lupă 26 de activări offline și online încrucișate cu 25 de categorii de produse și servicii, având în final rezultate din perspectiva agregată, dar și specifice categoriilor.
Concluzia principală? Chiar dacă online-ul a jucat un rol important în perioada de pandemie, activările de brand din offline rămân la fel de relevante. Percepute ca fiind mai puțin intruzive, experiențele create oferă mai multă credibilitate și au capacitatea de a invita consumatorii într-un joc al simțurilor. Pe de altă parte, online-ul facilitează informarea, fiind la îndemâna oricând, oriunde și cu un vast univers de informații.
”Am clasificat interacțiunea consumatorului cu brandul în 4 reacții: ignore, attract, engage și mult râvnitul call to buy. Dacă atragerea atenției poate fi realizată mai ușor în online, șansele de interacțiune cu brandul sunt mai mari în offline, spre exemplu atunci când consumatorul este întâmpinat de un promoter sau primește asistența unui consultant. Mai departe, achiziția este mai probabilă atunci când include un beneficiu extra ce vine evident și rapid, fie că e vorba de un produs primit pe loc (offline) sau de o reducere de preț (aplicabilă în ambele, online & offline). Se observă contopirea dintre cele două medii și devine din ce în ce mai clar că nu există o luptă, ci doar o provocare în a găsi mixul de canale care să creeze experiența de brand completă”, au concluzionat reprezentanții Fieldstar și AHA Moments.
În cea de-a doua parte a evenimentului, participanții au folosit insight-urile din studiu pentru a gândi propuneri de campanii promoționale sau lansări de produse.