Tiberiu Dăneţiu, Auchan România: 2023 este în primul rând un an de perfecționare a formatelor cu care operăm, dar și unul al inovațiilor
Pentru Auchan Retail România, 2023 are toate premizele de a fi un an bun, iar prognozele de creștere sunt optimiste, chiar și după un avans double digit înregistrat în 2022. Pilonii de creștere în acest an pentru retailer sunt miza pentru perfecționarea noilor formate - supermarketul de mari dimensiuni, ultraproximitate, digital, B2B - precum și expansiunea și remodelarea locațiilor existente, după cum ne-a povestit Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan România.
#CreștereDoubleDigit
Deși 2022 a început cu provocări majore, în cele din urmă a fost un an bun, cu un avans double digit, susținut în principal de evoluția din a doua parte a anului.
#PiloniiPerformanţei
Oamenii, evoluția strategiei comerciale, îmbunătățirea comerțului omnicanal, programul de fidelitate, sistemul de supply, proiectele pe care le-am realizat, parteneriatele. În 2022 am continuat perfecționarea modelelor de business la nivel de categorii, am consolidat ecosistemul de soluții, am continuat transformarea digitală și ne-am axat pe expansiunea segmentului de ultraproximitate, prin parteneriatul cu OMV Petrom. Am confirmat și dezvoltat și noul format de supermarket de mari dimensiuni. Tot anul trecut am pus în practică, la nivel național, reorganizarea managerială bazată pe decizie locală și autonomie. Am deschis 152 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom și două supermarketuri de mari dimensiuni în noul concept de 2.000 mp.
#SchimbăriÎn2022
După pandemie și eliminarea restricțiilor, hipermarketul s-a relansat într-un mod spectaculos și avem creșteri importante ale numărului de clienți și ale vânzărilor, pentru că acest format de magazine pune la dispoziție o ofertă de zeci de mii de produse, totul sub același acoperiș. În anul care a trecut, dar și în prezent, din cauza inflației, clienții au fost mai atenți la modul în care își fac cumpărăturile. De altfel, agențiile de marketing au raportat o scădere a volumelor, per ansamblu, din piața de retail, în 2022. Prețul rămâne în topul criteriilor de alegere și în decizia de cumpărare. În același timp, clienții urmăresc să-și păstreze un stil de alimentație mai sănătos, dar sunt sub presiunea, mai mică sau mai mare, a bugetului.
#Proiecte2023
Pentru prima parte din 2023 aș aminti modernizarea liniilor de case din magazine, deschiderea unui nou darkstore, primul Auchan Express din Cluj, dar și împlinirea a doi ani de existență a programului de fidelitate MyCLUB Auchan, de ale cărui rezultate suntem foarte bucuroși. În plus, în prima parte a acestui an, am remodelat două magazine sub un nou concept, de tip hiperdiscount, care propune clienților o ofertă comercială atent selecționată, de până la 15.000 produse.
#MotoareDeCreștere
2023 este în primul rând un an de perfecționare a formatelor cu care operăm, unul al eficienței, dar și unul al inovațiilor. Am alocat un buget de investiții care se împarte în trei direcții – expansiune și remodelări, eficiență energetică și zona de research & development pentru concepte noi. Practic, toate investițiile noastre au ca scop îmbunătățirea experienței clientului, dezvoltarea relației cu acesta și cu producătorii, dar și îmbunătățirea performanței operaționale. Pilonii de creștere în 2023 sunt atât cei legați de dezvoltare, prin formatele pe care le-am menționat mai sus (supermarket de mari dimensiuni, ultraproximitate, digital, B2B), cât și cei de îmbunătățire a modului în care facem comerț în magazinele și formatele pe care le operăm deja și, respectiv, modul în care relaționăm cu clienții noștri. În toamnă, pregătim și un upgrade important al formatului de hipermarket de 7.500 mp. Avem o strategie de dezvoltare activă și bugete de investiții importante în acest sens. Anul acesta vom finaliza introducerea magazinelor MyAuchan în stațiile Petrom, în același ritm accelerat, vom continua să deschidem supermarketuri de mari dimensiuni și să lansăm și concepte noi.
#EstimăriȘiTrenduri
Suntem optimiști, prin prisma faptului că am reușit și anul acesta să creștem numărul de clienți. La nivel de piață, ne aflăm pe o tendință de scădere a inflației și ne așteptăm chiar la deflație pe anumite categorii – pentru că unele materii prime au început să aibă prețuri mai mici, însă nu putem ignora faptul că românii au pierdut din puterea de cumpărare ca urmare a creșterii costului vieții, iar această pierdere își pune amprenta asupra comportamentului de cumpărare.