Sergiana Grup, buget de jumătate de mil. euro pentru remodelări și deschideri de noi magazine

Pentru acest an Sergiana Grup, unul dintre cel mai importanți jucători din retailul independent, a alocat un buget de dezvoltare de circa 500.000 de euro și își propune remodelarea a zece locaţii și deschiderea de până la patru noi magazine, a spus pentru Progresiv Simina Arsene, Manager Retail Sergiana Grup. Sergiana Grup, buget de jumătate de mil. euro pentru remodelări și deschideri de noi magazine

#ImpactÎnConsum

Am resimţit cu toţii influenţele negative generate de ruperea lanţurilor de aprovizionare cu materii prime pentru mai multe industrii şi explozia preţurilor la carburanţi, gaze naturale şi energie electrică, iar influenţele asupra mediului financiar-bancar au menţinut ameninţarea inflaţionistă. Dincolo de factorii externi, în 2022 s-au manifestat modificări ale obiceiurilor de consum. Asta și pentru că scăderea generală a puterii de cumpărare a favorizat micșorarea volumului de marfă pe achiziție. În paralel cu acestea, a continuat dirijarea atenţiei clienţilor noștri pentru produse premium și variantele „ambalate”, adică produs feliat, ambalat la 100 grame, în colet vidat. Ca o noutate, chiar dacă nu vorbim de un vector cu pondere semnificativă, am recepţionat creșterea interesului pentru o nouă categorie de produse alimentare: mâncarea gătită.

#AtuuriÎnBusiness

Reamintim remodelarea magazinelor, reformularea prezentării unor produse sau relocarea unor prăvălii. Și, înainte de a vorbi de creșterea bonului mediu, vreau să menţionez că acest indicator, pe lângă influenţa inflației, este supus unor tendințe contrare: scăderea volumului pe achiziție, în opoziție cu creșterea volumului de produse premium. În cazul nostru, avem de-a face cu un raport pozitiv, creșterea fiind de 10%. Mai remarc ceva: în cazul bonului minim, creșterea este tot de 10%, deci vorbim de o evoluţie liniară între cele două categorii, însă când introducem și bonul maxim în ecuaţie, raportul e mai mare de zece procente. Iar acesta, îndrăznesc să spun, este un aspect pozitiv care verifică afirmaţiile anterioare privind comportamentul clienţilor noștri fideli.

Mai mult, faptul că Sergiana Grup are un model de business integrat pe verticală, de la producţia de furaje, trecând prin creșterea animalelor și prelucrarea cărnii, până la comerţ cu alimente și restaurante, este un atu. Am inițiat și continuăm programul de modernizare, practic de remodelare a magazinelor noastre, iar în 2022 am inițiat un proiect de reformulare a prezentării anumitor produse din portofoliu. Nu în ultimul rând, aș aminti faptul că în 2022 am reorganizat activitatea reţelei comerciale și am înfiinţat o societate dedicată acestei activităţi – Sergiana Retail. Suntem în permanenţă în căutare de zone noi și spaţii comerciale, relocăm magazine și realocăm resurse pentru noile oportunităţi identificate.

#PiloniPentru2023

În primul rând, vom continua programele și proiectele lansate anterior. Mă refer la creșterea portofoliului de produse ambalate și la remodelarea magazinelor. În această direcţie, în locaţiile care ne permit, vrem să trecem la un nivel superior, prin inserarea de puncte gastro care să extindă oferta actuală, de la sendvișuri la mâncare gătită. Bineînţeles că un obiectiv permanent este identificarea de locaţii pentru noi magazine. Ne propunem menţinerea creșterii de 10% și pentru acest an. Anul acesta bugetul de dezvoltare este fixat undeva la 500.000 de euro și vizează remodelarea a zece locaţii și deschiderea de până la patru noi magazine.

#ProvocăriLaOrizont

Globalizarea a crescut impactul oricărui eveniment major care se produce undeva în lume, cu atât mai mult pe continentul nostru. Excluzând aceste influenţe, cred că strategia promovată de hipermarketuri reprezintă principala amenințare pentru comerțul local. Astfel, un hipermarket dezvoltă o reţea care ajunge până în cartiere, lângă magazinele de proximitate. În plus, unele branduri își dezvoltă propriile platforme de livrări. Vom răspunde acestor provocări cu perseverență, continuând să facem ceea ce practica a demonstrat că facem bine, mă refer la majoritatea direcţiilor de acţiune pe care le-am amintit mai sus. În plus, vom fi atenţi la semnalele din piaţă și vom continua să consolidăm echipa, alături de relaţiile cu partenerii și clienţii noștri.

Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în 2025 pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...
Ionut Ardeleanu auchan romania business auchan retail retea de magazine director auchan. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Auchan România, un an de creștere consolidată
2024 a fost un an de consolidare pentru piața locală de retail, dar și pentru businessul Auchan Retail România. 2025 rămâne și el sub semnul...
Mihai Ciurtin, Managing Director Intersnack România, Bulgaria și Moldova, mai multe pe www.revistaprogresiv.ro
Mihai Ciurtin, Intersnack: „Trebuie să fim pregătiți pentru orice scenariu, dar vrem să facem din 2025 un an bun”
Menținerea volumelor pe o pantă ascendentă, continuarea master planului de automatizare, investiții în portofoliu. Acestea sunt top trei...
Remodelarea, cartea câștigătoare pentru Sergiana în retail
Remodelarea, cartea câștigătoare pentru Sergiana în retail
După încă un an de încercare pentru retailul independent, Sergiana, una dintre cele mai longevive rețele românești de retail, mizează pe o...