K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii

Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de milioane de euro, K2 Retail Properties vizează consolidarea prezenței sale în zonele urbane cu acces limitat la retail modern. Florentin Avădanei, fondator și Co-CEO Goldbach Group, și Elena Oancea, Co-CEO Goldbach Group, vorbesc despre rolul-cheie pe care parcurile de retail îl joacă în dezvoltarea economică și socială a comunităților locale.

Cum contribuie parcurile de retail dezvoltate de K2 la economia locală din orașele mici și mijlocii?
Elena Oancea: Parcurile de retail reprezintă un vector clar de creștere pentru economia locală. Proiectele K2 Retail Properties se concentrează asupra orașelor mici și mijlocii din România pentru că acolo am identificat un acces limitat la infrastructura comercială și, deci, un mare potențial de dezvoltare. Contribuția parcurilor de retail la economia locală se reflectă prin crearea de locuri de muncă și creșterea veniturilor municipale. Practic, aducem retailul modern aproape de comunități, creștem accesibilitatea oamenilor din aceste zone la o gamă largă de produse și servicii și creăm oportunități de angajare pentru ei, aproape de casă.
Florentin Avădanei: K2 Retail Properties, parte a Goldbach Group, are, în prezent, un portofoliu de 24 de parcuri de retail în România, dintre care 10 sunt finalizate, iar 14 în curs de dezvoltare. Până acum, investiția noastră în cele 24 de parcuri de retail ajunge la 36 de milioane de euro. Prin aceste proiecte, am contribuit deja la bugetele locale cu 120.000 de euro sub formă de impozite și am creat 110 locuri de muncă în rețeaua de galerii comerciale.

Ce impact a avut deschiderea primului parc de retail K2 în Râșnov asupra comunității locale? Totodată, ce a stat la baza deciziei de a achiziționa cele opt galerii de retail din urbanul mic? Luați în calcul extinderea și în zonele urbane mai mari?
Elena Oancea: Deschiderea K2 Râșnov a însemnat pentru noi primul pas în implementarea unei strategii de creștere și consolidare în zona de dezvoltare de retail. Având o experiență bogată în spate în domeniul construcțiilor, arhitectură urbană, land development și administrare de proiecte complexe de construcție, am trecut astfel, absolut natural, la următoarea etapă în drumul Goldbach Group.
În acest moment, ne propunem să extindem rețeaua de parcuri comerciale pe care le dezvoltăm și le administrăm. Iar acest lucru înseamnă că ne uităm cu interes atât la comunități mici, cât și la zone urbane mai mari. Avem chiar în acest moment o serie de proiecte în derulare pe care le vom anunța în perioada următoare.

Ce înseamnă proiectul Lidl Berceni pentru K2 Retail Properties și de ce este considerat un punct de referință?
Elena Oancea: Proiectul Lidl Berceni este unul de referință pentru Goldbach Group și K2 Retail Properties pentru că, în premieră, de această dată ne-am implicat și în etapa de construcție. Este primul magazin Lidl din portofoliul nostru pe care l-am implementat complet și este, de asemenea, primul pas în dezvoltarea parcului de retail K2 Berceni, care va include și o galerie comercială non-food de aproximativ 5.000 mp.
Florentin Avădanei: Aș vrea să subliniez, în acest context, că Goldbach Group contribuie la dezvoltarea comunităților și prin sprijinirea expansiunii marilor retaileri la nivel național. În ultimii patru ani, ne-am implicat în dezvoltarea unor proiecte ale Kaufland, Lidl și PENNY, care totalizează o suprafață de circa 240.000 mp, în 13 orașe și comune din România.

În medie, ce locuri de muncă sunt generate, direct și indirect, prin aceste investiții?
Florentin Avădanei: În cazul unui parc de retail, sunt generate în mod direct locuri de muncă încă din faza de construcție, fiind nevoie de ingineri, arhitecți și muncitori pentru dezvoltarea proiectului. Este vorba despre locuri de muncă temporare, însă, după finalizare, există oportunități de angajare permanentă în magazinele și facilitățile din parc, posturile fiind variate – de la management și logistică până la vânzări și servicii clienți. Indirect, un parc de retail poate crea condiții pentru dezvoltarea infrastructurii din zonă, a altor afaceri locale și pentru extinderea operațiunilor unor companii de livrare și transport, toate acestea generând locuri de muncă.

Care sunt beneficiile pe termen lung pentru comunități – dincolo de locurile de muncă?
Elena Oancea: Există beneficii importante din punct de vedere social. În orașele mici, unde opțiunile de socializare și întâlnire sunt adesea limitate, oamenii vin în aceste spații nu doar să facă cumpărături, ci și să se întâlnească, să interacționeze, să petreacă timp împreună. Parcurile de retail reușesc să readucă în prim-plan spiritul de comunitate, oferind un cadru modern, accesibil și sigur, în care legăturile dintre oameni se întăresc firesc. Practic, contribuie la consolidarea unui sentiment de apartenență, iar orice spațiu care aduce oamenii împreună joacă un rol esențial în sănătatea socială a comunității.

Ce vă diferențiază de alți dezvoltatori de parcuri de retail din România?
Florentin Avădanei: Principalul avantaj competitiv al K2 Retail Properties este faptul că face parte dintr-un holding care include businessuri din sectoare de activitate diverse, de la construcții și property management până la energie regenerabilă, arhitectură, urbanism și design interior. Cultura colaborării între diviziile sale, pe care se bazează Goldbach Group, face ca fiecare dintre companii să aibă acces la expertiza celorlalte, ceea ce ne oferă o perspectivă extinsă asupra proiectelor și flexibilitate în relația cu partenerii noștri.
Elena Oancea: Practic, cele opt companii din cadrul Goldbach Group acționează ca o echipă unită, fiecare având propriile calități și competențe care, în cele din urmă, asigură forța întregului grup. Aș menționa și un alt avantaj pentru K2 Retail Properties, reprezentat de rapiditatea și simplificarea fluxului operațional, adică procesul de obținere a autorizațiilor, construcția propriu-zisă și aducerea chiriașilor.

Ce rol au cele 14 proiecte aflate în dezvoltare în strategia de extindere a companiei la nivel local?
Elena Oancea: Cele 14 proiecte pe care le dezvoltăm reprezintă un pilon esențial în strategia de extindere la nivel local și sunt răspunsul nostru în contextul existenței unor zone din țară insuficient deservite din punct de vedere comercial. Aceste proiecte ne permit să ne consolidăm rețeaua de parcuri de retail, să valorificăm noi piețe și să aducem mai aproape de comunități un model de retail adaptat cerințelor actuale.

Ce obiective are K2 Retail Properties pentru perioada 2025–2030 și care sunt provocările de care credeți că vă veți lovi în următorii cinci ani?
Florentin Avădanei: În următorii cinci ani, ne propunem să continuăm să contribuim la dezvoltarea infrastructurii de retail de la nivel național. Dorim să ne consolidăm prezența pe piața de retail alimentar și non-alimentar prin proiecte sustenabile care să aducă beneficii reale orașelor mici și medii din România. În acest moment, obiectivul nostru este ca, până în 2027, să finalizăm cele 14 parcuri de retail aflate în construcție. Astfel, vom genera, în total, până la 340 de locuri de muncă, iar contribuția noastră la bugetele locale va atinge aproximativ 650.000 de euro.
Elena Oancea: În ceea ce privește provocările, cred că va fi nevoie de o permanentă adaptare la realitățile economice și demografice ale pieței locale, precum și la schimbările de comportament ale consumatorilor, care migrează constant către zona digitală. De asemenea, ne așteptăm la provocări din punctul de vedere al costurilor operaționale și de construcție și al atragerii de personal calificat.

Cât de aproape sunteți de atingerea pragului de 50.000 mp GLA și ce înseamnă asta pentru poziția pe care o aveți pe piața locală?
Florentin Avădanei: În prezent, proiectele noastre totalizează o suprafață închiriabilă aflată în exploatare de 13.000 mp. K2 Retail Properties are însă un plan de extindere accelerată până în 2027, scopul fiind ca peste doi ani să atingă pragul de 50.000 mp GLA, ceea ce va însemna consolidarea poziției companiei de jucător important pe piața locală.

*Articol susținut de K2 Retail Properties

Marco Hoessl CEO Kaufland Romania & Moldova planurile retailerului pentru Romania. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Planurile Kaufland România într-un peisaj hipercompetitiv
Patru-cinci miliarde de euro – acesta este bugetul alocat de grupul Schwarz pentru dezvoltarea businessului Kaufland din România în ultimii 20 de...
Ghassan Shakhshir, Director General Safeway International
Safeway International, dezvoltare bazată pe abilitatea de a lua decizii rapid
Deși un an de consolidare la nivel de grup, Safeway a încheiat 2024 cu o creștere de două cifre la nivelul cifrei de afaceri. Cât despre 2025,...
galerie comerciala parcuri de retail magazine retaileri K2 Retail Park. deschidere retail parc. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties deschide primul parc de retail K2 la Râșnov
K2 Retail Properties, companie parte a Goldbach Group axată pe dezvoltarea de proiecte de retail, a finalizat dezvoltarea galeriei comerciale din...
Laura Dumea Bencze_CBRE Romania_bkg
CBRE: Parcurile de retail câștigă teren ca oportunități investiționale
Parcurile de retail reprezintă o oportunitate de investiție tot mai atrăgătoare, oferind soluția sigură de generare a unor venituri stabile și...