Ialomița Supermarket, magazinul care a transformat vara într-un vârf de vânzări

Deschis în iulie 2013, magazinul Ialomița Supermarket de lângă piața mare a orașului Slobozia înregistrează cele mai mari vânzări în perioada verii, atunci când încasările majorității unităților comerciale de acest format sunt în scădere.

Supermarketul Ialomița, situat pe strada cu același nume din Slobozia, este a doua unitate comercială operată de compania Comind. Magazinul a fost deschis în iulie 2013, iar investiția necesară inaugurării lui s-a ridicat la peste 500.000 de euro.

Firma Comind, care funcționează din perioada comunistă, a fost privatizată și preluată de foștii angajați, principalii acționari fiind în prezent Ion Chirilă și Elena Ghiban. Pe lângă comerț, compania are ca obiect de activitate distribuția bunurilor de larg consum și închirierea spațiilor comerciale. Acest lucru face ca ambele supermarketuri să fie operate în spații din centre comerciale aflate în proprietatea Comind.

Business-ul de distribuție acoperă județele Călărași și Ialomița și are parteneri mari, precum Mondelez, Hame, Mandy Foods, Pambac, SC Johnson, Ficosota Sintez, dar și câțiva mai mici. Pe lângă avantajul de a avea un distribuitor în spate, rețeaua Ialomița Supermarket a obținut condiții comerciale mai bune din partea celorlalți furnizori după deschiderea celui de-al doilea magazin.

Cu o suprafață totală de 760 de metri pătrați din care 580 mp reprezintă spațiul de vânzare, magazinul de pe strada Ialomiței are și avantajul de a fi situat lângă piața mare a orașului Slobozia, asigurându-i un vad comercial foarte bun. Acest lucru se poate observa și prin analizarea traficului de clienți al magazinului, cu o medie de 1.800 de bonuri de casă pe zi.

Raion de cofetărie și patiserie conceput shop-in-shop

În interiorul supermarketului există un raion de cofetărie și patiserie cu servire la tejghea, care a fost externalizat către o firmă specializată. La celălalt supermarket raionul de cofetărie-patiserie, operat de aceeași firmă, este însă un spațiu distinct, situat în galeria comercială. ”Operarea raionului de cofetărie-patiserie este o asociere care ne avantajează pentru că fiecare se ocupă de partea pe care știe să o facă cel mai bine. Acesta este motivul pentru care vrem să extindem acest fel de parteneriate”, afirmă Marius Ilie, Retail Director la Comind.

Compania este în discuții avansate pentru integrarea unei măcelării în celălalt supermarket Ialomița, situat în centrul orașului, unde există și spațiu disponibil pentru o astfel de unitate. Măcelăria ar putea fi deschisă până la jumătatea acestui an. Nu este însă exclus ca o astfel de măcelărie să fie integrată și în magazinul de lângă piață. În funcție de spațiul de expunere alocat în magazin, sortimentația Ialomița Supermarket este acoperită de produsele refrigerate și congelate în proporție de 40%. Alimentele uscate reprezintă 45%, iar restul de 15% din spațiul de vânzare al magazinului este acoperit de produsele nealimentare.

Produsele locale generează trafic

Categoriile cel mai bine vândute în supermarketul Ialomița sunt lactatele, brânzeturile și mezelurile, urmate de cafea și bere, cu volume mari în special în perioada estivală.

Lactatele și brânzeturile sunt furnizate și de către producători locali. La raftul de lactate, producătorul Teletext din Slobozia are o prezență consistentă, în timp ce pe categoria telemea de vacă vrac, retailerul lucrează cu doi producători din Misleanu și din Balaciu, localități aflate în apropierea orașului. „Telemeaua vrac produsă local ne ajută să fim foarte competitivi pe acest segment pe care reușim să dezvoltăm volume frumoase”, adaugă directorul rețelei Ialomița Supermarket.

Tot de proveniență locală este și gama „Stupii din livadă” care conține miere, gemuri și dulcețuri premium produse de un fermier din localitatea Andrășești, situată la 30 de kilometri de Slobozia. În ceeea ce privește promovarea și politica promoțională, Ialomița Supermarket distribuie lunar în oraș catalogul rețelei, tipărit în 12.000 de exemplare (8.000 pentru magazinul din centru și 4.000 pentru cel de lângă piață). Tot cu o frecvență lunară se schimbă și promoțiile, care sunt comune în cele două supermarketuri Ialomița. Astfel, în magazin sunt în permanență în jur de 100 de produse aflate la oferte promoționale. Acestea sunt obținute atât prin discounturile oferite din furnizori, cât și prin reducerea adaosului comercial practicat de retailer pentru produsele aflate la promoție.

Afaceri în creștere și planuri de expansiune

În urma deschiderii celui de-al doilea magazin, afacerile din retail ale Comind au crescut considerabil. Dacă în 2012, cu un singur magazin, cifra de afaceri a companiei obținută din comerț era de 19,5 milioane de lei, încasările au crescut la 23,8 milioane de lei în 2013, în condițiile în care al doilea magazin a fost operațional doar cinci luni din anul respectiv. Anul trecut, cifra de afaceri a magazinelor operate de Comind a ajuns la 30,4 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de companie.

Noul magazin de lângă piața centrală a avut de la început un număr mare de clienți, media din primele cinci luni de la deschidere fiind de 1.600 de persoane pe zi, față de 1.800 cât este în prezent. Magazinul beneficiază însă de o sezonalitate atipică pentru un supermarket, dar care se datorează vecinătății pieței agroalimentare. Odată cu apariția legumelor și fructelor locale pe tarabe, piața devine mult mai populată, ceea ce crește și fluxul de clienți din supermarket. Acest lucru face ca în perioada iunie – septembrie vânzările magazinului să fie cu aproximativ 20% mai mari decât în restul anului.

De altfel, supermaketul Ialomița nu și-a epuizat încă potențialul de creștere. „În ianuarie am avut o creștere de 20% a numărului de clienți față de aceeași lună a anului trecut. În același timp, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut cu 5% în 2014, comparativ cu anul precedent”, precizează Marius Ilie.

Marile rețele comerciale prezente în Slobozia sunt Kaufland, Lidl și Profi. Pe lângă acestea, în Slobozia ar fi trebuit să se mai deschidă și un hypermarket Cora, însă proiectul centrului comercial a fost abandonat din lipsă de fonduri, deși era deja în stadiu de construcție.

În apropierea supermarketului Ialomița de lângă piață, la circa 400 de metri spre ieșirea din Slobozia, se află hypermarketul Kaufland deschis în anul 2009. „Când s-a deschis hypermarketul, noi aveam doar magazinul din centrul orașului. Venirea celor de la Kaufland a avut atunci un impact puternic asupra activității noastre: în primele luni după deschidere veniturile ne-au scăzut cu 30%, însă și-au mai revenit ulterior. Pe de altă parte, cred că și cei de la Kaufland au resimțit în vânzări deschiderea celui de-al doilea supermarket Ialomița”, susține directorul Ialomița Supermarket.

Pe viitor, proprietarii Ialomița Supermarket iau în calcul deschiderea unui nou magazin în Slobozia, într-o zonă cu trafic destul de bun. „Avem un spațiu comercial de 400 de metri pătrați unde plănuim să deschidem un magazin într-un orizont de timp de doi ani”, mai spune Marius Ilie.

Cum arată cel mai nou supermarket Auchan de mari dimensiuni din București
Cum arată cel mai nou supermarket Auchan de mari dimensiuni din București
Auchan România continuă dezvoltarea pe segmentul de proximitate și a inaugurat cel de-al șaptelea supermarket din rețea. Amplasat la parterul...
Vremea creșterilor în retailul independent
Vremea creșterilor în retailul independent
Sunt deja câțiva ani buni de când se vorbește despre declinul retailului independent și, dacă din perspectivă numerică, anul trecut nu a...