Cucerirea unor noi piețe, miza Bertis pentru 2021

După mai bine de 30 de ani în care și-a consolidat prezența pe piața din Covasna, retailerul Bertis a făcut primul pas pentru extinderea dincolo de județul care l-a consacrat. Iar intrarea în Brașov este doar prima acțiune în acest sens. „Nu ne așteptăm la o creștere semnificativă pentru 2021, dar continuăm planul de investiții și dezvoltare, sperând la o revenire în forță în anii următori”, spune Tibor Berszany, proprietarul rețelei.

Anul 2020 nu a fost unul ușor pentru retailerii independenți, însă diferența dintre a rămâne pe o pantă ascendentă și declinul afacerii a ținut în primul rând de capacitatea de adaptare și de așteptările pe termen lung. Pentru Bertis, cel mai important retailer independent din județul Covasna, 2020 s-a tradus printr-o scădere considerabilă a numărului de bonuri la nivel de rețea. „Am făcut în luna ianuarie o analiză la nivel de rețea și anul trecut am pierdut 800.000 de bonuri prin comparație cu 2019. Însă la nivel de vânzări am încheiat cam la același nivel cu 2019 și acest lucru se datorează faptului că valoarea medie a bonului de cumpărături a fost mai mare față de anul 2019, iar lucrurile s-au compensat”, spune Tibor Berszany, proprietarul magazinelor Bertis.

Și chiar dacă anul trecut nu a fost unul de creștere la nivel de business din punctul de vedere al vânzărilor, antreprenorul a pariat pe extindere și, mai mult decât atât, pe intrarea pe o piață nouă. „În luna septembrie am inaugurat primul nostru magazin din Brașov. Am primit de-a lungul timpului multiple solicitări din partea clienților care ne consumă produsele să le oferim posibilitatea de a le cumpăra dintr-un magazin propriu. Acest lucru, coroborat cu dorința noastră de a extinde piața de desfacere pentru produsele noastre, a dus la inaugurarea primului nostru magazin dincolo de județul Covasna”, punctează antreprenorul.

O investiție de 1,5 milioane de lei

Chiar dacă în județul Brașov sunt tot mai mulți retaileri independenți care au depus armele în fața marilor lanțuri de magazine, acest lucru nu a reprezentat un impediment pentru Tibor Berszany pentru că, din punctul său de vedere, Bertis are avantajul producției proprii și atunci nu consideră că jucătorii internaționali sunt un competitor direct. „Suntem la început de drum în Brașov, de aceea am ales să inaugurăm magazinul în cartierul Bartolomeu, ieșirea spre localitatea Stupini, o zonă nouă, în plină dezvoltare, în care nu activează niciun alt retailer. În plus, eu cred că poziția noastră de producător local ne permite să susținem un magazin de proximitate. Nu vrem și nu ne considerăm concurenții marilor rețele pentru că noi avem avantajul produselor noastre care sunt extrem de apreciate în zonă”, punctează antreprenorul.

Inaugurat sub brandul Bertis Gold, un concept în care cuvintele de ordine sunt „modern” și „adaptat nevoilor cumpărătorului de astăzi”, magazinul a presupus o investiție totală de 1,5 milioane de lei. „Este al treilea magazin Gold și toate unitățile care vor fi deschise de acum încolo vor funcționa sub acest concept. Odată cu extinderea marilor lanțuri de magazine, preferințele cumpărătorilor s-au schimbat și atunci e absolut necesar să ținem pasul și să reușim să ne diferențiem. Iar acest concept a arătat că are potențial maxim. Primele două locații au fost inaugurate în Sfântul Gheorghe, iar acum testăm o nouă piață”, susține Tibor Berszany.

Citește articolul complet AICI. 

Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Deși numărul jucătorilor independenți din retailul local care au o poveste de peste 30 de ani nu este deloc neglijabil, experiența nu mai este...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Rețeaua Magazine DIANA face pasul de la local la regional
Rețeaua Magazine DIANA face pasul de la local la regional
Cu o prezență de peste 32 de ani pe piața retailului independent și 68 de magazine operate în șase județe, rețeaua Magazine Diana face...
Vremea creșterilor în retailul independent
Vremea creșterilor în retailul independent
Sunt deja câțiva ani buni de când se vorbește despre declinul retailului independent și, dacă din perspectivă numerică, anul trecut nu a...
2021, o lecție de maturizare pentru retailul independent
2021, o lecție de maturizare pentru retailul independent
Deși în 2021 retailul local a dus în spate moștenirea grea a lui 2020, finalul de an a venit cu semne pozitive. Astfel, chiar dacă numeric...