Carne și Sare, o măcelărie next level

Un business apărut ca răspuns la o necesitate a fondatorilor, Carne și Sare se dezvoltă într-un ritm alert, pe fondul apetitului românilor pentru produse din carne de calitate, la prețuri accesibile. Atuul sortimentației și o experiență premium de cumpărături sunt așii din mânecă pentru o afacere care va fi completată până la final de an cu încă două locații.

Măcelăria Carne și Sare își deschidea ușile în luna iulie a anului trecut, în urma unei investiții de 200.000 de euro și a unei nevoi resimțite de fondatorii businessului, Viorel Chiriță și Dragoș Safta. „Am vrut o măcelărie unde să putem găsi tot timpul carne de calitate, un spațiu curat, amenajat cu gust, să am curajul să ofer copilului meu un produs corespunzător. La noi, acest lucru este regulă de aur. Ideea a apărut dintr-o nevoie personală pentru produse de calitate. Asociatul meu, Dragoș, are experiență în HoReCa, fiind francizat pe un lanț de fast-fooduri. Eu nu am avut contact cu această industrie, însă am învățat muncind cot la cot cu echipa, zilnic, în primele patru - cinci luni”, a spus Viorel Chiriță.

Un spațiu neamenajat de 150 metri pătrați din comuna Chiajna, județul Ilfov, a reprezentat punctul de pornire pentru conceptul Carne și Sare, iar firma de design cu care cei doi antreprenori au colaborat l-a transformat, pe parcursul celor cinci luni de amenajare, într-un loc în care stilul clasic se îmbină uniform cu cel modern, în care lemnul și betonul definesc esența afacerii. „Vorbim de o locație-pilot și am dorit să îi acordăm timp pentru a arăta așa cum ne doream. Am vrut ca toate lucrurile să fie puse la punct. Spațiul a devenit mic mai repede decât ne așteptam. Avem și partea de producție în spate și deja nu mai facem față nici măcar pentru locația aceasta”, a adăugat antreprenorul.

Cei 200.000 de euro investiți au provenit din surse proprii de finanțare, suma urmând să fie recuperată, conform estimărilor fondatorilor, în următorii patru ani, un termen mai scurt decât preconizaseră inițial. Și asta datorită popularității de care se bucură conceptul. „Numele afacerii a fost ales de Dragoș. La început alunecasem pe acest tobogan al modernismului, cu denumiri englezești. Într-o noapte, mi-a scris și am rămas la Carne și Sare, care înglobează esența businessului nostru, este un nume românesc, simplu și cu impact. Ideea noastră a prins foarte bine și atât timp cât ai constanță pe calitate, lumea revine în magazin. Majoritatea clienților au venit din recomandări. Dacă ar fi să schițez un profil al clientului Carne și Sare, aș spune că majoritatea sunt pretențioși, foarte curioși, interesați de calitatea și proveniența produselor. Ne oferă feedback. Avem și oameni care vin pentru cumpărături punctuale, pentru carne de ciorbă sau pentru chifteluțe. Sunt oameni cu venituri peste medie, care nu mai vor măcelăriile din piață, unde cade carnea pe tine”, a explicat Viorel Chiriță.

Sortimentația este un alt motiv pentru care clienții revin în magazin, în vitrine regăsindu-se peste 250 de produse din carne proaspătă, pastramă și afumături de porc, mânzat, oaie, berbecuț și pui. „Numărul de produse cu care am pornit la drum a fost constant. Modificările s-au făcut de-a lungul timpului, dacă au fost produse care nu au fost cerute de clienți. Colegii din producție încearcă mereu noi produse, noi feluri de ambalare și expunere. Inventăm, încercăm produse noi. Avem vitrine destul de complexe, însă explicăm clienților produsele, modul în care pot fi pregătite și servite. Contează toată experiența de cumpărături, de la momentul în care intră în magazin, cum arată vitrinele, cum sunt oamenii de la vânzare, este nevoie ca preparatele să arate impecabil. Vitrina trebuie să fie plină tot timpul”, a completat antreprenorul.

Citește și: Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat

Vânzări pe val pentru Carne și Sare, în weekend

În topul vânzărilor se află, spre surprinderea proprietarilor, pastrama de berbecuț, urmată de fripturile marinate (cu unt și usturoi sau miere și muștar), vită sau vită maturată. Ca volum, pe primele locuri se află produsele proaspete de porc. „Lucrăm cu furnizori locali, produsele sunt integral românești, vorbim de animale crescute și sacrificate în România. Lucrăm doar cu carne proaspătă, chiar dacă am avut oferte de produse congelate cu un preț foarte competitiv. Le-am refuzat pentru că nu ne dorim astfel de produse. Avem furnizori din zona Moldovei, din Dobrogea (pe partea de carne de oaie, berbecuț) și din Vest (Cluj, Timișoara). Tot timpul suntem în căutare de furnizori noi, calitatea primând”, a punctat Viorel Chiriță.

Potrivit acestuia, una dintre provocările de început cu care s-a confruntat personal a fost înțelegerea fluctuației în numărul de clienți ce vizitează zilnic magazinul. „Sunt zilele de început de săptămână, de acomodare, unde avem o medie de 150 de clienți pe zi, iar în weekend mergem spre 350-400 de clienți pe zi. Clienții vin în valuri, sunt momente de liniște și, dintr-odată, ne trezim cu 20 de clienți în magazin. Valoarea medie a bonului în timpul săptămânii este undeva la 67 de lei, iar în weekend depășim 120-130 de lei”, a spus antreprenorul.

Pe lângă produsele din carne, ce reprezintă punctul central al afacerii, oferta este completată de fulgi de sare cu arome, importați din Cipru, dar și de sortimente de vinuri sau produse pentru grătar sub brandul propriu Fumurescu (lemne și cărbuni pentru foc).

Vezi și: Tăt Normal, afacerea de 400.000 lei cu salate basarabene reinterpretate

Încă două noi locații Carne și Sare

În luna mai antreprenorii au inaugurat o nouă locație Carne și Sare, în Otopeni, în care au investit aproximativ 200.000 de euro, pe listă aflându-se și un nou spațiu de producție și un magazin în Domnești, județul Ilfov. „Investiția bugetată pentru locația din Otopeni, unde vom avea și măcelărie și grill, împreună cu spațiul de producție și magazinul din Domnești, este de aproximativ 500.000 de euro. Magazinul din Domnești va înghiți și el circa 100.000 de euro, vom face acolo și grill. Dacă pentru magazinul din Chiajna nu am întâmpinat obstacole în recrutare, păstrând contactul permanent cu angajații, pentru Otopeni lucrurile nu au decurs la fel. A trebuit să recrutăm de pe varii platforme – Facebook, eJobs, BestJobs –, confruntându-ne pe alocuri și cu lipsa de seriozitate”, a afirmat Viorel Chiriță.

Referindu-se la un plan de business pe cinci ani, antreprenorul a menționat că intenționează să ajungă la șase locații Carne și Sare, dintre care una va fi situată, cu siguranță, în București.

Penny vrea 375 de măcelării partenere arondate magazinelor sale până în 2029
Penny vrea 375 de măcelării partenere arondate magazinelor sale până în 2029
Penny, unul dintre cei mai dinamici retaileri din România, a atins pragul de 200 de măcelării partenere arondate magazinelor sale la nivel...
Remodelarea MCA Comercial, upgrade necesar pentru fidelizarea cumpărătorilor tineri
Remodelarea MCA Comercial, upgrade necesar pentru fidelizarea cumpărătorilor tineri
Pornit în urmă cu 23 de ani, businessul MCA Comercial este în prezent unul dintre principalii jucători din piața de retail din Râmnicu Sărat....
Carnea, o categorie care se luptă cu conservatorismul în consum
Carnea, o categorie care se luptă cu conservatorismul în consum
Carnea se bucură de o incidență ridicată în consum, însă clienții rămân în zona de confort, carnea de pui și cea de porc fiind alese de...
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....