Thibaut Boidin, HEINEKEN România: Pentru moment, nu vom amâna investițiile pe plan local

După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, în acest an se simte o stabilizare și o creștere ușoară a volumelor, spune Thibaut Boidin, Managing Director HEINEKEN România, al doilea cel mai mare producător din industria locală. Thibaut Boidin_2

”Principalele provocări vin din zona fiscală. Toată industria berii a avut de suferit anul trecut, piața de profil a scăzut cu 5%. Anul acesta am beneficiat de mai multă stabilitate și asta s-a simțit imediat în piață pentru că volumele au crescut cu 1,2% până acum. Trebuie să vedem cât timp se va stabiliza partea cu taxarea, de cât de multă predictibilitate vom beneficia pentru că noi trebuie să continuăm să investim în oameni, în branduri, în sustenabilitate. Și pentru asta avem nevoie de stabilitate. Fiecare provocare este o modalitate de învățare și de a privi lucrurile diferit. Chiar și în acest context provocator noi am continuat investițiile, am lansat, spre exemplu, Birra Moretti Sale di Mare, care performează în linie cu așteptările”, a spus pentru Progresiv Thibaut Boidin.

Piața berii din România a continuat să scadă şi în 2023, ajungând la un volum de 15 milioane de hectolitri, cu 5% mai mic raportat la anul anterior, pe fondul majorării accizei, care s-a reflectat în prețuri, şi al acutizării conflictului din Ucraina, ceea ce a generat presiune pe furnizarea materiilor prime şi costuri mai mari pe lanțul de producție. O situație similară s-a regăsit și în țările din regiune: Bulgaria (-3%), Polonia (-7%), Ungaria (-10%), arată datele Asociației Berarii României.

HEINEKEN România a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei, în creștere cu 13% față de 2022, arată datele Ministerului de Finanțe. HEINEKEN deține pe plan local trei fabrici în Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Compania are 1.100 de angajați în România și aproximativ 70% din ingrediente provin de la furnizori locali. Investițiile realizate în acest an pe plan local se ridică la aproximativ 25 de milioane de euro.

”Pentru moment nu am amânat investițiile, avem o perspectivă pe termen lung, chiar și în perioada pandemiei am investit în branduri și oameni. 2024 va fi un an bun pentru Heineken România datorită portofoliului nostru și a consolidării segmentului premium. Mai sunt trei luni din acest an și cu toții știm că fiecare lună contează în piața berii. Nu știm ce surprize vom avea pe zona de taxare anul viitor însă ne propunem să avem același nivel al investițiilor și în 2025”, a completat Thibaut Boidin.

Piața berii s-a stabilizat la ”nivelul critic” de 15 mil. hl în 2024. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Piața berii s-a stabilizat la „nivelul critic” de 15 mil. hl în 2024
După trei ani de scăderi succesive, piața berii din România s-a stabilizat anul trecut la 15 milioane de hectolitri, potrivit datelor Berarii...
HEINEKEN, performanță modestă a vânzărilor în Europa la nivelul anului trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
HEINEKEN, performanță modestă a vânzărilor în Europa la nivelul anului trecut
HEINEKEN a raportat  un avans important al volumelor vândute anul trecut în Africa, Orientul Mijlociu și Asia, în timp ce în Europa creșterea...
HEINEKEN România, pași hotărâți spre poziția de lider în piața berii. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
HEINEKEN România, pași hotărâți spre poziția de lider în piața berii
În 2024 piața locală a berii a reușit să crească modest, iar dinamica businessului HEINEKEN România a fost una pozitivă. Mai mult decât...
Heineken UEFA Champions League, prima campanie de retail media de pe piața berii din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Heineken UEFA Champions League, prima campanie de retail media de pe piața berii din România
Campania Heineken UEFA Champions League din acest an a fost prima campanie de retail media din industria berii din România, desfășurată în una...
bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
 Schimbare la conducerea HEINEKEN România
Schimbare la conducerea HEINEKEN România
După un mandat de cinci ani, Dan Robinson, Managing Director HEINEKEN România, va prelua un nou rol în cadrul Grupului HEINEKEN, care va fi...