Thibaut Boidin, HEINEKEN România: Pentru moment, nu vom amâna investițiile pe plan local
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, în acest an se simte o stabilizare și o creștere ușoară a volumelor, spune Thibaut Boidin, Managing Director HEINEKEN România, al doilea cel mai mare producător din industria locală.
”Principalele provocări vin din zona fiscală. Toată industria berii a avut de suferit anul trecut, piața de profil a scăzut cu 5%. Anul acesta am beneficiat de mai multă stabilitate și asta s-a simțit imediat în piață pentru că volumele au crescut cu 1,2% până acum. Trebuie să vedem cât timp se va stabiliza partea cu taxarea, de cât de multă predictibilitate vom beneficia pentru că noi trebuie să continuăm să investim în oameni, în branduri, în sustenabilitate. Și pentru asta avem nevoie de stabilitate. Fiecare provocare este o modalitate de învățare și de a privi lucrurile diferit. Chiar și în acest context provocator noi am continuat investițiile, am lansat, spre exemplu, Birra Moretti Sale di Mare, care performează în linie cu așteptările”, a spus pentru Progresiv Thibaut Boidin.
Piața berii din România a continuat să scadă şi în 2023, ajungând la un volum de 15 milioane de hectolitri, cu 5% mai mic raportat la anul anterior, pe fondul majorării accizei, care s-a reflectat în prețuri, şi al acutizării conflictului din Ucraina, ceea ce a generat presiune pe furnizarea materiilor prime şi costuri mai mari pe lanțul de producție. O situație similară s-a regăsit și în țările din regiune: Bulgaria (-3%), Polonia (-7%), Ungaria (-10%), arată datele Asociației Berarii României.
HEINEKEN România a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei, în creștere cu 13% față de 2022, arată datele Ministerului de Finanțe. HEINEKEN deține pe plan local trei fabrici în Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Compania are 1.100 de angajați în România și aproximativ 70% din ingrediente provin de la furnizori locali. Investițiile realizate în acest an pe plan local se ridică la aproximativ 25 de milioane de euro.
”Pentru moment nu am amânat investițiile, avem o perspectivă pe termen lung, chiar și în perioada pandemiei am investit în branduri și oameni. 2024 va fi un an bun pentru Heineken România datorită portofoliului nostru și a consolidării segmentului premium. Mai sunt trei luni din acest an și cu toții știm că fiecare lună contează în piața berii. Nu știm ce surprize vom avea pe zona de taxare anul viitor însă ne propunem să avem același nivel al investițiilor și în 2025”, a completat Thibaut Boidin.