Radu Maftei, Procter & Gamble: Noile tendințe ale consumatorilor inspiră creșterea și dezvoltarea piețelor de consum
În ultimii ani, obiceiurile, atitudinile și stilurile de viață ale consumatorilor s-au schimbat dramatic, iar pentru a ține pasul, brandurile trebuie să înțeleagă cu adevărat ce își doresc aceștia. În acest context, oportunitatea de a construi brandurile viitorului nu a fost niciodată mai dinamică, iar dacă firmele sunt dispuse să interacționeze cu consumatorii la un nivel mai profund, există oportunități pentru a stimula creșterea consumului, în parteneriat cu retailerii. O opinie de Radu Maftei, Senior Vice President & Managing Director, Procter & Gamble South East Europe
Profesioniștii din marketing au înțeles de mult timp că lansarea produselor care îmbunătățesc viața de zi cu zi necesită o înțelegere solidă a obiceiurilor consumatorilor. Companii precum P&G au venit cu idei inovatoare, fie de marketing precum reclamele TV in timpul serialelor, fie de produs precum adăugarea de fluor în pasta de dinți, creând astfel branduri care au devenit parte din cotidianul consumatorilor. Totuși, în lumea de astăzi, în care media este dispersată, tehnologia evoluează rapid și șocurile economice afectează consumatorii, construirea brandurilor viitorului reprezintă o provocare. Brandurile trebuie să se concentreze pe superioritate în ceea ce privește eficiența și ambalajul produselor, comunicarea, execuția în retail și oferirea unei valori reale consumatorilor.
Pentru a vă da un exemplu: pandemia de COVID-19 și creșterea costului vieții au schimbat modul în care europenii trăiesc, lucrează și consumă. Multe persoane continuă să lucreze de acasă și sunt mult mai conectate la spațiile lor de locuit și la produsele esențiale de zi cu zi. Aceste aspecte reflectă o tendință mai largă, în care consumatorii europeni au devenit mai atenți, mai exigenți și mai conștienți în luarea deciziilor. Este vorba despre o mai bună utilizare a resurselor, precum și despre economisirea banilor. Având în vedere creșterea costurilor cu energia, P&G a venit cu formule noi, inovatoare, ajutând consumatorii să economisească. De exemplu, am reformulat detergenții astfel încât să funcționeze eficient la temperaturi mai scăzute ale apei, generând economii la facturile de utilități. Produsele Braun IPL generează economii la tratamentele estetice, oferind un produs premium de îndepărtare a părului care oferă rezultate profesionale la un cost mai mic decât într-un salon de înfrumusețare.
Investiția în creșterea categoriilor
Știind unde să investești și ce inovații vor atrage consumatorii este cheia pentru deschiderea de noi piețe și stimularea creșterii categoriilor. Ele pot fi realizate prin inovație, calitate de încredere și valoare oferită consumatorilor. Această perspectivă permite, de asemenea, crearea de noi linii de afaceri în cadrul categoriilor. P&G a obținut succesul prin înțelegerea provocărilor cu care se confruntă oamenii și utilizarea tehnologiei și cunoștințelor de construire a brandului pentru a găsi soluții. Părinții folosesc adesea scutece de mărime greșită pentru bebeluși. P&G în Europa a abordat această problemă prin crearea unui algoritm care poate prezice cu o acuratețe de 95% mărimea optimă a scutecelor Pampers, ajutându-i pe părinți să obțină cea mai bună experiență în utilizarea produsului.
Un alt factor esențial este investiția constantă în inovație, pentru a răspunde celor mai mari provocări din piață. În ultimii patru ani, în medie, P&G a contribuit la nivel european cu peste 40% la creșterea din cadrul categoriilor în care este prezentă compania, concentrându-se pe crearea de noi segmente de piață care să răspundă cerințelor consumatorilor. De exemplu, piața aparatelor personale pentru uz casnic s-a dublat în ultima decadă, în timp ce, prin identificarea de noi oportunități în cadrul categoriei, P&G a crescut de trei ori.
Sărbătorim 30 de ani alături de românii
Anul acesta, P&G sărbătorește 30 de ani de la începutul activităților sale în România. Începând din 1994 am investit constant în țară și suntem mândri că România ocupă acum o poziție importantă pe harta globală a companiei.
În 2010 a început producția în România, la Urlați, prin deschiderea unei fabrici de produse pentru îngrijirea părului, una dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din P&G. Apoi, în 2021, am marcat un alt moment important prin inaugurarea, tot la Urlați, a unității de producție a capsulelor de detergent lichid Ariel PODS, o investiție semnificativă în țară. Aceste fabrici nu deservesc doar piața locală, ci exportă și în multe țări europene, întărind astfel rolul României ca centru de producție pentru P&G și adăugând valoare în economia locală. Prezența companiei în România include, de asemenea, sediul operațiunilor pentru Europa de Sud-Est și centrul global de servicii în București, precum și un centru logistic în Timișoara.
Toate aceste realizări sunt posibile datorită succesului constant al P&G pe piața locală și, cel mai important, datorită oamenilor excepționali din cadrul companiei. Credem cu tărie că angajații noștri sunt cel mai important atribut al companiei și că dezvoltarea talentelor și liderilor este o strategie de afaceri pe termen lung. Ne mândrim să fim echipa din spatele brandurilor în care românii au încredere și ne angajăm să le îmbunătățim viața în fiecare zi.
*Articol susținut de Procter & Gamble