Radu Maftei, Managing Director, Procter & Gamble South East Europe: De aproape 30 de ani creștem împreună cu România şi cu românii

În 2024, P&G va împlini 30 de ani de la începerea operațiunilor pe piața locală. Din 1994 investim constant în țară și suntem mândri că România deține acum o poziție proeminentă pe harta globală a companiei. De asemenea, România joacă un rol cheie în P&G Europa, deservind 12 piețe din regiune, reprezentând aproximativ 60 milioane de consumatori. Radu Maftei, Managing Director, Procter & Gamble South East Europe: De aproape 30 de ani creștem împreună cu România şi cu românii

2010 a fost anul în care P&G a început producția în România, deschizând fabrica pentru produse de îngrijire a părului. Această unitate este una dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic și mai prietenoase cu mediul din P&G, la nivel global. În 2021, am marcat o altă etapă importantă, sărbătorind inaugurarea, tot la Urlați, Prahova, a noii fabrici ce produce capsule de detergent Ariel PODS, o investiție semnificativă în țară. Aceste fabrici nu deservesc doar piața locală, ci exportă în multe țări europene, consolidând rolul României ca centru de producție pentru P&G și adăugând valoare în economia locală.

Pe lângă cele două fabrici de ultimă generație, prezența P&G este completată de centrul logistic din Timișoara și de sediul operațiunilor și centrul global de servicii din București. Acesta a fost fondat în 2006, iar astăzi este al doilea cel mai mare centru de acest fel din Europa. Echipa este formată din aproximativ 330 de profesioniști, care vorbesc 15 limbi și deservesc 66 de site-uri P&G și peste 100 de țări. Centrul joacă un rol important în operațiunile globale, procesând peste 1 milion de facturi pe an și furnizând servicii de achiziții și IT.

Succesul companiei pe piața locală și, cel mai important, profilul excepțional al oamenilor din P&G, au făcut toate aceste lucruri posibile. Inspirați de misiunea noastră de a crea produse inovatoare superioare care îmbunătățesc viața de zi cu zi, 1300 de angajați lucrează în aceste locații pentru a servi consumatorii care au încredere în mărcile P&G pentru a avea grijă de familiile și casele lor.

P&G colaborează cu multe companii românești care aprovizionează fabricile și birourile companiei cu materii prime pentru producție și alte bunuri și servicii. Suntem mândri că investiția noastră în Urlați a atras și alți investitori în oraș și împrejurimi, multiplicând astfel impactul pozitiv asupra comunității locale. Totodată, prin portofoliul nostru de mărci de încredere și prin operațiunile noastre, am contribuit de-a lungul anilor la modernizarea retail-ului local, crescând categoriile prin aducerea celor mai recente inovații mai aproape de familiile din România.

Dar angajamentul nostru merge și mai departe, întrucât ne dorim să fim o forță a creșterii și o forță a binelui, contribuind la bunăstarea comunităților locale. Pornind de la premisa că nicio afacere nu poate prospera în comunitățile cu dificultăți, P&G are o istorie dovedită în ceea ce privește sprijinirea celor aflați în nevoie: fie prin oferirea de produsele în caz de dezastre naturale, prin susținerea sistemului medical și a educației copiilor sau prin îmbunătățirea condițiilor de viață ale celor mai puțin norocoși.
Privind înapoi la cei 30 de ani de istorie, suntem recunoscători consumatorilor români care răsplătesc P&G și mărcile sale cu încrederea lor în fiecare zi. Și, în același timp, știm că nimic din toate acestea nu s-ar fi întâmplat fără parteneriate puternice - cu autoritățile centrale și cele locale, mediul academic, partenerii noștri de afaceri și comunitățile locale. Este încă o dovadă că atunci când companiile își unesc forțele cu părțile interesate relevante, se întâmplă lucruri mari pentru toți – pentru oamenii pe care îi servim și pentru comunitățile în care trăim și ne desfășurăm activitatea.

*Articol susținut de Procter & Gamble

Scoala Gimnaziala nr. 136_Sector 5_Bucuresti
P&G și dm România au transformat trei noi săli de clasă în cursul anului 2024 pentru elevii claselor pregătitoare
dm România și P&G continuă pentru al treilea an consecutiv parteneriatul lor pentru renovarea și transformarea unor săli de clasă destinate...
Radu Maftei Senior Vice President & Managing Director, Procter & Gamble South East Europe
Radu Maftei, P&G: Noile tendințele ale consumatorilor inspiră creșterea și dezvoltarea piețelor de consum
În ultimii ani, obiceiurile, atitudinile și stilurile de viață ale consumatorilor s-au schimbat dramatic, iar pentru a ține pasul, brandurile...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...