Producătorul timișorean Senneville: Lanțurile de retail generează 50% din businessul nostru
În contextul expansiunii rețelelor de magazine la nivel national, 50% din businessul companiei timișorene Senneville este generat de lanţurile de supermarketuri şi hipermarketurile din România în anul 2023, în timp ce a doua jumătate a veniturilor este obținută din rețeaua de magazine proprii și din evenimentele personale și de business.
Pe partea de IKA, producătorul de prăjituri și produse de patiserie Senneville lucrează în prezent cu trei parteneri, Profi, Mega Image și Carrefour, și intenționează să se dezvolte, de asemenea, cu brandul ARCA în două noi rețele de magazine la nivel național până la finele anului 2023.
Senneville a înregistrat în anul 2022 o cifră de afaceri 10,1 milioane de lei, în creștere cu 34% față de 2021, când compania a raportat venituri de 7,5 milioane de lei.
“Expansiunea rețelelor de retail și, implicit a producătorilor local, reprezintă principala tendință pe care am observat-o în comerțul românesc în anul 2023. Se deschid mai ales magazine de proximitate și acest lucru ne arată că oamenii vor să cumpere și să câștige timp suplimentar pentru alte activități. Retailerii se duc aproape de consumatorii din urban și rural, iar asta înseamnă pentru producătorii locali oportunitatea de a-și prezenta produsele mai eficient, o șansă dublată și de strategia retailerilor de a crea rafturi locale și părți importante din magazin dedicate exclusiv producătorilor locali. Expansiunea magazinelor poate genera creștere și valoare producătorilor autohtoni”, a declarat David Alb, CEO Senneville.
Compania Senneville din Timișoara se extinde în prezent și prin activități de export alături de parteneri strategici din Diaspora, magazine și depozite specializate. Principalele țări vizate sunt Italia, Spania și Germania, întrucât acestea au o populație mare de români care își doresc să consume produse că acasă.
Pe partea de IKA se observă în anul 2023 o tendință de creștere a cererii pentru produsele cu gramaj mai mic, în condițiile unei inflații mai mari care erodează din puterea de cumpărare a consumatorilor. "Am mai observat dorința românilor de a cumpăra din proximitate produsele care evocă amintirea gustului dulce din copilărie și ne-am bazat și parte din creșterea generată. Ambele tendințe se vor accentua în a două parte a anului 2023, din punctul meu de vedere, fie că ne uităm la rata inflației sau la ritmul constant de deschidere a noilor magazine de top discounter și hypermarket", declară antreprenorul David Alb.
Flexibilitatea în negociere, orientarea spre tipuri de produse care se comercializează cu succes și disponibilitatea comercială pentru prețuri agreabile ambele părți implicate reprezintă principalele trei sfaturi ale lui David Alb, CEO Senneville, pentru antreprenorii care intenționează să-și comercializeze produsele proprii în retailul mare.