Oana Bejan, Danone România: Rapiditatea cu care se întâmplă lucrurile modelează așteptările consumatorilor

Viitorul industriei bunurilor de larg consum va fi definit de cinci cuvinte: dinamic, digital, selectiv, impredictibil, premium, a punctat Oana Bejan, Country Lead Danone România, în ediția aniversară a revistei Progresiv 25 de ani. Oana Bejan, Danone România: Rapiditatea cu care se întâmplă lucrurile modelează așteptările consumatorilor

#TranzițiaDeLaProdusLaSoluție

Piața bunurilor de larg consum a fost în ultimii 25 de ani într-o continuă dezvoltare, din toate punctele de vedere: de la creștere în dimensiune a categoriei la care ne raportăm la expansiunea rețelei de retail, care a îmbunătățit accesul la produsele de larg consum, până la dezvoltarea produselor. „În materie de produs, se vede clar tranziția de la un simplu produs la o soluție care răspunde unei nevoi clar definite: de exemplu, de la «am nevoie de un iaurt simplu» la «am nevoie de un iaurt bogat în proteine, potrivit pentru stilul meu de viață activ »”, a spus Oana Bejan.

O schimbare ireversibilă în industria de profil constă în consolidarea preocupării pentru sănătate, în timp ce accesul la informație a facilitat cumpărături „mai educate și mai bine informate”. „Preocuparea pentru sănătate a fost mereu cu noi, dar s-a consolidat în ultimii ani. Ce s-a schimbat în ultimii ani a fost tranziția acestei preocupări de la un concept teoretic la o înțelegere concretă și aplicată de acțiuni care duc mai departe la un stil de viață sănătos. Consumatorii sunt mai informați, iar alegerile pe care le fac sunt raționale, țin cont de listă (mai lungă sau mai scurtă de ingrediente), iar înțelegerea nevoilor de consum a evoluat. Așadar, și modul în care își fac cumpărăturile s-a schimbat”, a completat Oana Bejan.

#TrenduriCareModeleazăNevoi

„Sunt multiple trenduri globale care ajung într-o măsură sau alta și în România să modeleze nevoi: aici putem vorbi despre digitalizare și AI, care pot juca rolul de informare a consumatorilor. Dar nu numai, rapiditatea cu care se întâmplă lucrurile modelează așteptările consumatorilor asupra rezultatelor/livrărilor rapide și eficiente, dar și a experiențelor personalizate”, a mai spus Oana Bejan.

#CumpărătorulActual

„Vorbim de un cumpărător informat, cu așteptări mari, preocupat, afectat. Disponibilitatea unei cantități atât de vaste de informații a făcut cumpărătorul de astăzi unul mult mai informat cu privire la propriile nevoi și așteptări. Bineînțeles că nu putem vorbi de cumpărători ca fiind toți parte din același tipar. Aici apar diferențele între subiectele despre care se informează: cum să scadă cantitatea de zahăr din alimentație, ce înseamnă sănătatea sistemului digestiv, care este rolul proteinelor în alimentația zilnică, ce fel de rețete pot găti în perioada de post bazate pe produse vegetale, cum își pot încadra cheltuielile în venitul disponibil lunar etc.”, a afirmat Oana Bejan.

#CinciCuvintePentruViitor

Viitorul industriei bunurilor de larg consum va fi definit de cinci cuvinte: dinamic, digital, selectiv, impredictibil, premium, a subliniat Oana Bejan.

Carol Boisan, Aquila: Cumpărătorul de astăzi este un amestec complex de nevoi
Carol Boisan, Aquila: Cumpărătorul de astăzi este un amestec complex de nevoi
Pentru a acoperi nevoile tuturor consumatorilor, producătorii și distribuitorii de bunuri de larg consum investesc constant în produse și...
Mircea Turdean, Farmec: Inovația este cuvântul cheie pentru orice brand care își dorește să rămână relevant
Mircea Turdean, Farmec: Inovația este cuvântul cheie pentru orice brand care își dorește să rămână relevant
Industria produselor de frumusețe nu există fără inovație, spune Mircea Turdean, Director General Farmec, compania pentru care investițiile în...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Oana Bejan, Danone România: „Mă regăsesc în viteza cu care funcționează această industrie”
Oana Bejan, Danone România: „Mă regăsesc în viteza cu care funcționează această industrie”
Pentru Oana Bejan, industria de FMCG are un dinamism particular care poate da dependență, o adrenalină care nu se găsește în multe industrii...