Mariana Kordopati, P&G Europa de Sud-Est: Vom accelera dezvoltarea de produse inovatoare centrate pe consumator
Pandemia a modificat tendințele în materie de îngrijire a hainelor și a casei, iar consumatorii caută acum produsele care, pe lângă igienă, combină mai multe beneficii, spune Mariana Kordopati, Associate Marketing Director P&G Europa de Sud-Est. Pentru a veni în întâmpinarea acestora, P&G continuă să investească în produse inovatoare centrate pe consumator.
Ce s-a schimbat în categoria îngrijirea hainelor și casei? Cât de diferite sunt tendințele față de perioada anterioară?
Provocările fără precedent cu care ne-am confruntat în ultimii doi ani ca urmare a pandemiei, au făcut și mai urgentă nevoia unor produse inovatoare și de calitate care să asigure nivelul adecvat de îngrijire a familiei și casei noastre. Totuși, în raport cu perioada anterioară, vedem și o nouă tendință - căutarea produselor care, pe lângă igienă, combină mai multe beneficii. Beneficii legate de reducerea timpului necesar pentru treburile zilnice din casă, de well-being sau de facilitare a adoptării unor obiceiuri mai prietenoase cu mediul. Astfel, vedem dezvoltarea unor categorii și produse inovatoare care oferă rezultate de curățare impecabile, dar răspund și nevoilor în creștere și în schimbare ale gospodăriilor.
Cum răspundeți la aceste tendințe?
În noul peisaj care se formează, suntem chemați să răspundem mai rapid cu inovații relevante, iar cele mai recente exemple sunt Fairy Max Power și cea mai bună prospețime de la Lenor de până acum, cu catifelare pe bază de plante. Fairy Max este un produs inovator care răspunde nevoilor menționate la trei niveluri. În primul rând, este vorba de eficiență. Datorită noii sale compoziții concentrate, Fairy Max descompune chiar și cele mai dure pete grase, fără înmuiere. În al doilea rând, ușurința în utilizare, deoarece poate fi așezat cu partea superioară în jos. Mai mult, are și un capac inovator care nu necesită răsucire, permițând astfel dozarea rapidă și ușoară, până la ultima picătură de produs. În cele din urmă, are și un impact pozitiv asupra mediului. Datorită tehnologiei produsului, nu este nevoie să lăsăm vasele la înmuiat, nu este nevoie de apă fierbinte pentru a îndepărta grăsimile, iar cu noul capac se evită risipa de produs. Toate acestea pot părea mici, dar fiecare acțiune poate duce la economisirea de apă, energie și în cele din urmă la un impact pozitiv asupra mediului dacă le adoptăm cu toții.
O altă veste bună vine de la Lenor. Parfumurile Lenor preferate vin acum cu cea mai bună prospețime și o nouă delicatețe pe bază de plante, în întreaga gamă. Oamenii de știință de la P&G au dezvoltat o nouă formulă, oferind hainelor o catifelare optimă și o senzație de prospețime pentru până la o săptămână întreagă. În același timp, folosirea de ingrediente pe baza de plante ajută și la reducerea impactul asupra mediului.
S-a schimbat modul în care facem cumpărături? Cum ați răspuns?
De la începutul crizei sanitare, ne-am intensificat acțiunile dedicate inovării și creării de valoare, cu scopul de a-i servi pe consumatori cu produsele esențiale, răspunzând și nevoilor lor în schimbare. În 2022, vom accelera dezvoltarea de produse inovatoare centrate pe consumator, care iau în considerare cele mai recente tendințe. De asemenea, trebuie să recunoaștem și să răspundem la rolul din ce în ce mai important al soluțiilor digitale în a face experiența la cumpărături mai ușoară, mai convenabilă și mai distractivă – pentru că asta așteaptă consumatorii de la noi. Colaborăm, astfel, cu partenerii noștri din retail pentru a oferi informații online ușor de accesat despre produsele noastre. Mai mult, pagina noastră web pentru consumatorii P&G – youtil.ro – este, de asemenea, o sursă foarte interesantă de informații despre inovațiile noastre. Această platformă este un ecosistem digital conceput pentru a interacționa cu consumatorii, pentru a facilita accesul la informații și la multe beneficii suplimentare (concursuri, cupoane, avanpremiere și oferte exclusive).
*Articol susținut de Procter & Gamble.