Georgios Kaissaris, Nea Ellada: Obiectivul nostru este creșterea constantă și sustenabilă

Prezent pe piața locală de aproape un deceniu, distribuitorul brandurilor Agros, Varmazis și Vegan Act, reușește să acopere foarte bine raftul de produse grecești din retailul modern. Cum vine Nea Ellada, un business cu rulaje de peste două milioane de euro în 2020, în întâmpinarea unei piețe dinamice, în care diversitatea și inovația dau tonul creșterii, dar și cum arată strategia de extindere pe canale de vânzare, aflăm de la Georgios Kaissaris, Managing Director al companiei. Georgios Kaissaris, Nea Ellada: Obiectivul nostru este creșterea constantă și sustenabilă

Oficial, Nea Ellada e activă pe piața locală din 2013. Cum a evoluat businessul în timp și ce vă diferențiază de restul distribuitorilor de produse grecești?
Ținând cont de originea elenă a partenerilor, am plecat de la ideea că nu există pe piața românească un distribuitor specializat, o companie care să se identifice clar cu un portofoliu de produse grecești și care să reprezinte la nivel național cei mai importanți producători din Grecia. În acești ani de când suntem prezenți pe piața din România, au intervenit multe schimbări în comportamentul consumatorului, acesta fiind mai atent la ceea ce achiziționează, documentându-se mai bine, și astfel a crescut nivelul calității produselor vândute. Piața românească este o piață foarte dinamică, o piață care dorește diversitate și inovație. Iar businessul Nea Ellada a evoluat foarte bine în acești ani, mai ales că în ultimii trei ani avem creșteri anuale de peste 20% la nivelul cifrei de afaceri. Principalii factori care au dus la creșterea bussinesului sunt parteneriatele stabile, atât din partea furnizorilor, cât și din partea clienților, dezvoltând permanent sortimentul cu articole noi.

Ce a însemnat anul 2020 pentru businessul Nea Ellada?
Cu toate dificultățile apărute din cauza pandemiei, 2020 s-a încheiat cu o creștere considerabilă. Am înregistrat un avans de peste 30% al cifrei de afaceri raportat la 2019, așadar a fost un an bun, dar deloc ușor. Au fost și momente dificile, cum ar fi blocajele în transporturile de marfă, creșterile rapide de prețuri în zona serviciilor, dar cred că am dat dovadă de multă flexibilitate și atenție în relația cu clienții. Noi am intrat pe o piață care este în creștere, tot ce înseamnă natural și bun este în creștere. Anul trecut, pandemia a făcut ca tot mai mulți consumatori să fie atenți la ce consumă și am văzut în vizitele prin magazine că românii verifică tot mai des etichetele produselor.

Cum se poziționează la momentul actual brandul Agros pe piața locală?
În 2020, gama de sucuri Agros a crescut mult și a reprezentat un procent de 30-35% din total cifră de afaceri. Pe segmentul de 100% natural, avem unul din cele mai diversificate portofolii de produse din piață. Am pus accent mai ales pe gama de produse destinate copiilor, ambalajul de 250 de grame, cu o concentrație de 100% suc natural, precum și pe ambalajul de 1 litru. Cu anumite arome, cum este ananas 100% de pildă, am reușit să ajungem în topurile naționale de vânzări. Per total, sucurile realizează creșteri anuale ale vânzărilor de 20%, rezultat obținut atât prin listarea în noi rețele de retail, cât și prin creșterea performanțelor în interiorul acelorași magazine. Am venit mereu cu arome noi, uneori cu mixuri evitate de alți producători pentru că nu sunt ușor de realizat, cum este mixul pentru copii din 8 fructe 100% natural cu multivitamine.

Pe lângă Agros, care sunt brandurile cu perspective bune de creștere?
Menținând același trend de produse grecești, dezvoltăm câteva categorii noi, cum este gama de sosuri Varmazis și gama de produse plant-based Vegan Act. Totodată, spre finalul anului trecut am semnat un contract cu unul din cei mai mari producători de dulciuri din Europa, Gusparo, parte al grupului Bouvard. Apoi, conservele de legume reprezintă o pondere importantă în portofoliul nostru, dar şi snackurile dulci şi sărate, fiecare cu o cotă de 25-30% din cifra de afaceri. Suntem distribuitori ai brandului Zanae, unul din cei mai mari producători de conserve din Grecia. Cred că în acest moment acoperim foarte bine raftul de produse grecești din retailul modern, ne-am creat o identitate în această direcție, iar în momentul în care un partener din retail se gândește la Grecia, se gândește și la noi. De asemenea, vedem că există o tendință clară a lanțurilor de retail de a aduce la raft cât mai mulți producători români și noi am văzut o oportunitate și aici. Am început să colaborăm cu Panitrans, producătorul cornulețelor cu gem Sânziene, și cu Phoenix, producător de biscuiți de tip eugenia. Sunt producători apreciați și foarte bine reprezentați în retailul tradițional.

Care sunt produsele pe care mizați pentru extinderea zonei de acoperire la nivel local?
Bineînțeles că gama principală de produse rămân sucurile Agros, dar pe lângă acestea ne bazăm și pe celelalte articole disponibile, Gusparo Dulciuri, Zanae Conserve și tot așa. Scopul este extinderea sortimentației la raft pe orizontal unde suntem prezenți, susținerea promoțională și dezvoltarea permanentă a numărului de clienți. Ne dorim personalizarea relației cu clienții, dezvoltarea de proiecte unice cu fiecare dintre partenerii noștri, promovarea intensă a portofoliului la nivel de rețea, susținând prezența la raft printr-o bună mercantizare. Suntem atenți la nevoile consumatorilor și venim în întâmpinarea acestor nevoi.

Raportat la canalele de vânzare, unde aveți cea mai bună prezență la raft?
Focusul nostru în ultimii ani a fost către rețelele internaționale de magazine unde am ajuns să avem o prezență destul de bună. În prezent, suntem prezenți în Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Metro, ReMarkt, Supeco, Lagardere Inmedio, dar și Farmacia Tei, Bebe Tei, cât și în benzinăriile Rompetrol. Ne dorim să dezvoltăm prezența noastră în comerțul tradițional prin intermediul distribuitorilor locali și regionali. Avem discuții și cu rețelele independente de retail și vedem că există un oarecare interes din partea lor. Bineînțeles că vom căuta să creștem și în zona comerțului online.

Articolul complet poate fi citit aici.

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Pe o piață marcată de impredictibilitate, Caroli Foods Group, companie cu venituri anuale brute de peste o sută de milioane de euro, a mizat anul...