Familia Nica vrea să ducă vânzările Malina peste pragul de 35 mil. euro

Malina, business fondat în 1996 de familia Nica la Caracal, va înregistra în acest an o creștere de peste 50% a afacerilor comparativ cu 2021, peste pragul de 35 de milioane de euro, evoluție susținută de expansiunea în comerțul modern, dezvoltarea de noi produse și o distribuție extinsă la nivel național, a precizat Mihai Bogoi, Marketing Director Malina. Familia Nica vrea să ducă vânzările Malina peste pragul de 35 mil. euro

“Anul 2021 a fost un an atipic pentru mediul de afaceri global, dar putem spune că pentru compania Malina, a reprezentat un an de cotitură și pregătire pentru trecerea la un alt nivel de performanță, în condițiile volatilității globale pe piața materiilor prime și utilităților. Ca o validare a modului corect și sustenabil de planificare a afacerii pentru anul în curs, rezultatele la zi arată o creștere de +65% în volume vândute în primele 3 luni ale anului față de aceeași perioadă din 2021, cu o prognoză de menținere „double digit” a creșterii până la sfârșitul anului în curs”, a declarat pentru Progresiv Mihai Bogoi.

Pentru anul acesta compania estimează depășirea pragului de afaceri de 35 de milioane de euro, pe fondul unui plan de expansiune în comerțul modern prin dezvoltarea de noi produse, cât și o distribuție mai extinsă la nivel național. În 2021 cifra de afaceri a grupului Malina a fost de aproximativ 20 de milioane de euro.

“Cu siguranță nu vom neglija și vom fi mai productivi în ceea ce privește gama de produse pentru care suntem deja apreciați de către consumatori. Ne vom focusa și pe categorii de produse mai inovatoare și care deservesc nevoile consumatorilor și aici ne referim atât la marinate și fresh, cât și în consolidarea parteneriatelor de dezvoltare mărci proprii”, a adăugat Mihai Bogoi.

Malina, investiții de cinci milioane de euro

Bugetul de investiții alocat pentru acest an se ridică la 5 milioane de euro și va fi direcționat spre zona de tehnologii de procesare și ambalare, mărirea spațiilor de depozitare, comunicarea și dezvoltarea de noi branduri.

“Acordăm o importanță deosebită categoriei de produse crud uscate unde avem planuri de dezvoltare și intenționăm să lansăm noi produse în categorie. Un canal important de vânzări rămâne rețeaua de magazine proprii care va beneficia de un proces de optimizare și îmbunătățire a experienței de cumpărare, printr-o calitate superioară a timpului pe care shopperii îl petrec în magazine. De asemenea, avem în plan creșterea numărului de magazine”, a completat Mihai Bogoi.

Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
După ce în 2023 retailerul Penny a bifat un număr record în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua națională fiind extinsă cu...
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Deși numărul jucătorilor independenți din retailul local care au o poveste de peste 30 de ani nu este deloc neglijabil, experiența nu mai este...

Businessul Malina a fost fondat în anul 1996 de familia Nica, odată cu deschiderea primul magazin de tip băcănie din Caracal. În anul 2003 afacerea era completată cu investiția într-o unitate de producție, care a ajuns în prezent la o capacitate de 60 de tone zilnic. De asemenea, portofoliul de produse numără peste 170 de preparate din carne. Compania deține în prezent și 7 magazine proprii.

Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
Scădere în volum, orientare către formate și cantități mai mici, downtrading, nivel de loializare scăzut. Acestea sunt doar câteva dintre...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Vremea creșterilor în retailul independent
Vremea creșterilor în retailul independent
Sunt deja câțiva ani buni de când se vorbește despre declinul retailului independent și, dacă din perspectivă numerică, anul trecut nu a...
Mihai Bogoi se reîntoarce în FMCG ca director de marketing al unui producător de mezeluri
Mihai Bogoi se reîntoarce în FMCG ca director de marketing al unui producător de mezeluri
Mihai Bogoi, care în ultimii doi ani a condus marketingul unor companii din domeniul farma și turism, s-a reîntors de curând în industria...