FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Valer Hancaș: Dacă nu construiești pe timp de liniște, nu poți să clădești pe timp de furtună

Valer Hancaș: Dacă nu construiești pe timp de liniște, nu poți să clădești pe timp de furtună

Valer Hancaș Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România

Într-un an care a pus la grea încercare întregul peisaj economic, Kaufland a pariat pe continuarea investițiilor, iar strategia s-a tradus printr-un plus de 9% la nivelul cifrei de afaceri. Astfel, pentru 2021 retailerul mărește miza, bugetul de investiții ridicându-se la 375 de milioane de euro, o sumă record pentru piața locală. Mai multe informații din culisele retailerului german aflăm de la Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

 

Rezultatele financiare publice indică un plus de 9% pentru anul 2020. Cât de greu a fost să înregistrați acest avans în contextul pandemiei?
Într-adevăr, la nivel de business focusul este ca la final de an să îți evaluezi rezultatele financiare. În ultimii 3 ani am realizat că mult mai important decât cifra de afaceri este să analizezi în detaliu care este impactul companiei la nivelul întregii economii și societății în care activezi. Vorbesc de o abordare holistică ce are valențe net superioare, ce include și rezultatele financiare. Astfel, cel mai recent studiu de impact socio-economic, aferent anului calendaristic 2020 și realizat cu sprijinul KPMG, a relevat că, în 2020, activitatea Kaufland a generat în economia României o contribuție totală de 1,9 miliarde euro, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României. Kaufland susține parteneriatele cu producători locali și în 2020 a lucrat cu peste 2.400 de furnizori din România. Compania derulează programe de sprijin al acestora și numai anul trecut a cheltuit peste 1,9 miliarde euro. Astfel, din fiecare leu cheltuit la casă, 67 de bani merg direct către afaceri românești.

Cum se prezintă situația la capitolul profit? Rezultatul este în linie cu așteptările?
Este de la sine înțeles că în fiecare an ne stabilim o serie de obiective de business. Aceste obiective au fost depășite. Am reușit să generăm o creștere an de an, este una constantă, organică, de o cifră procentuală, este o creștere sănătoasă, nu e nimic artificial sau forțat. Este foarte important pentru noi că nu este o creștere de conjunctură.

Cât de mult a susținut expansiunea evoluția businessului în 2020?
În ciuda contextului pandemic, noi am continuat investițiile. Am deschis 10 noi magazine în 2020. Am terminat anul cu 138 de magazine, iar acum, în acest moment, deja avem 143. Însă dincolo de expansiune, ne-am dezvoltat puternic serviciile de livrări la domiciliu prin „Kaufland livrează”. Dacă la începutul pandemiei eram prezenți cu serviciul online doar în unele locații, ne-am extins accelerat și acum avem parteneriate cu Glovo, Tazz și FoodPanda. Ne-am extins și sortimentația disponibilă pentru livrări, am investit în logistica necesară creșterii acestor servicii.

Deși vorbim despre un an cu multe provocări, nu ați pus investițiile pe hold. Care sunt investițiile care au generat cele mai bune rezultate?
Vorbim despre un an în care am continuat să deschidem magazine, să modernizăm, să aducem tehnologii noi (casele express și K-Scan), să dezvoltăm programele asumate (Porc Născut și Crescut în RO), să lucrăm la infrastructurile de sustenabilitate (automatele Tomra, Broscuța) – toate aceste proiecte fiind dezvoltate chiar și în pandemie. Investițiile s-au ridicat la 300 de milioane de euro în modernizare și expansiune, o cifră semnificativă, în niște condiții extrem de incerte aduse de fenomenul mondial al crizei pandemice.

Cât de greu a fost să vă adaptați la noul cumpărător și care e cea mai importantă lecție a lui 2020?
2020 a fost un an care ne-a reconfirmat că dacă te adaptezi repede și acționezi ca un partener adevărat, poți fi mai bun. Majoritatea clienților s-au reorientat către un stil de viață mai sănătos. Calitatea a devenit factorul principal, cu cea mai mare creștere în importanță în timpul pandemiei, fiind urmată de preț. Migrarea către canale digitale s-a dovedit imperativă pentru multiple sectoare, implicit pentru retail. În plus, în pandemie s-a accelerat migrarea consumatorilor spre produse locale în detrimentul celor de import. Pentru noi, adaptarea la tot ce a însemnat 2020 a fost peste noapte. Am instalat măsuri de siguranță, am făcut scenarii logistice pentru a asigura aprovizionarea în orice situație, am răspuns cererii atipice a consumatorilor, am mărit stocurile, ne-am pregătit pentru scenarii care, din fericire, nu s-au întâmplat. A fost un tur de forță, dar noi eram obișnuiți cu un ritm rapid.
Lecțiile predate de 2020? Dacă nu construiești pe timp de liniște, nu poți să clădești pe timp de furtună.

Cum arată rezultatele pentru prima parte a lui 2021? Vorbim despre o performanță în linie cu ce v-ați setat la nivel de evoluție?

Interviul complet poate fi citit AICI.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content