FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Schimbarea la față pentru magazinele Market din Franța. Ce îmbunătățiri aduce noul concept? [GALERIE FOTO]

Schimbarea la față pentru magazinele Market din Franța. Ce îmbunătățiri aduce noul concept? [GALERIE FOTO]

Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta
Carrefour Market Franta

În ultimii ani am văzut o mulțime de proiecte de remodelare semnate de Carrefour, majoritatea însă pe segmentul de hypermarket. De data aceasta însă, retailerul și-a concentrat atenția asupra formatului Market, o primă locație ”de test” fiind inaugurată recent în Montreuil, în estul Parisului, Franța. 

Denumită intern KISS (Keep It Simple and Sexy n.r.), noua locație vine cu câteva zone surprinzătoare. Punctul culminant al ”spectacolului” este zona de legume și fructe care a fost transformată complet. Poziționată la intrarea în magazin, zona este practic o ”seră” frigorifică, fiind un univers semi-închis, cu temperatură controlată. Scopul acestei schimbări? Îmbunătățirea calității produselor, dar și diminuarea pierderilor. Temperatura în zona de legume și fructe este între 16-18 grade, acest lucru fiind asigurat de rafturile refrigerate de sub lădițe, dar și prin ventilație. Carrefour nu este însă primul retailer care implementează un astfel de sistem, Colruyt având și el un proiect de genul acesta.

În plus, retailerul a redus sortimentația cu 20% pentru a asigura necesarul de marfă pentru acele produse care au rotația mare. Iar rezultatele nu au întârziat să apară. Vânzările au înregistrat un plus de 20%, categoria generând în prezent 10-11% din cifra de afaceri, însă obiectivul este de a ajunge la 14%. Cu acces din patru zone, grădina de legume și fructe implementată de Carrefour este considerată însă de unele publicații din presa străină ca fiind neconvingătoare pentru clienți, datorită stilului de modă veche.

O altă zonă care a fost mai bine definită este cea a produselor bio. Sortimentația include acum 1.300 de Sku-uri, care se întind pe 150 de metri pătrați. Vorbim atât despre produse marcă privată, cât și despre sortimente vrac, dar și branduri.

Carrefour și-a regândit strategia și în ceea ce privește promoțiile, acestea fiind poziționate acum pe capetele de raft dinspre aleea centrală. Obiectivul? De a convinge clientul să facă o vizită cât mai lungă în magazin.

Printr-o schimbare semnificativă a trecut și raionul gastro, unde clienții pot comanda mâncare pregătită de bucătarii Carrefour. Zona include și o rotiserie, un corner de pizza, dar și un corner cu produse gata ambalate. Obiectivul în termeni financiari? Vânzări de 4% din cifra de afaceri a magazinului. Lângă ”bucătăria” Carrefour a fost poziționată și zona de patiserie, care le oferă clienților posibilitatea de a achiziționa pe lângă produse proaspete și fresh-uri sau cafea bio. 

Acesta este însă doar un magazin test, o variantă îmbunătățită urmează să fie inaugurată în luna februarie, în Nisa.

Sursa foto: olivierdauvers.fr.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content