Care sunt direcțiile strategice pe care mizează Carrefour pentru transformare în următorii 4 ani

Retailerul francez Carrefour a anunțat planul strategic pentru a-și accelera transformarea și creșterea într-un context macroeconomic și geopolitic fără precedent. Orientarea spre formatul de discount, dezvoltarea segmentului de private label, focus pe dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii locali, dar și un target ambițios de vânzări online sunt o parte dintre mișcările care vor defini strategia retailerului în următorii patru ani, a anunțat Alexandre Bompard, CEO Carrefour. Care sunt direcțiile strategice pe care mizează Carrefour pentru transformare în următorii 4 ani

În ultimii cinci ani Carrefour a trecut printr-un proces de transformare, clientul fiind în centrul modelului de business, strategie care ne-a ajutat să revenim pe un trend ascendent. Deschidem un nou capitol în transformarea grupului. Carrefour 2026 este un plan care urmează să fie pus în practică pe piețele marcate de inflație și schimbări climatice. Cu noul model omnicanal, Carrefour este retailerul cel mai bine plasat pentru a aborda crizele și pentru a răspunde noilor așteptări ale consumatorilor. Cu noul plan strategic accelerăm transformarea businessului nostru. Este un plan ambițios, însă suntem încrezători în puterea modelului nostru. Vom investi mai mult în business și în magazinele noastre”, a declarat Alexandre Bompard, CEO-ul grupului francez.

Planul de transformare Carrefour pentru următorii patru ani este construit în jurul a doi piloni strategici: generarea celor mai bune produse accesibile clienților și construirea unui grup de retail la standarde de ultimă oră. Astfel, Carrefour pune la bătaie un buget de investiții anual de 2 miliarde de euro, în creștere față de anii precedenți, strategia fiind însă conectată la obiectivul de reducere a costurilor operaționale și centralizarea achizițiilor, în paralel cu creșterea volumelor de produse comercializate.

Carrefour, produse accesibile pentru clienți într-un context inflaționist

Concret, primul pilon acoperă zona de ofertă, strategia omnicanal și mobilizarea de a lupta cu schimbările climatice. Astfel, retailerul va miza pe mai multe produse marcă proprie, fapt ce reprezintă un atu în contextul inflaționist. Potrivit planului Carrefour 2026, retailerul și-a setat obiectivul de a ajunge în următorii patru ani cu produsele marcă proprie la o pondere de 40% din vânzările de alimente, în creștere cu 8 pp față de prezent.

Totodată, retailerul și-a propus să răspundă trendului ”go local”, obiectivul pentru 2026 fiind de a ajunge la 50.000 de producători parteneri (+11.000 față de 2022), dintre care 7.000 de producători de produse organice (+2.000 versus 2022), dar și dublarea ofertei de legume și fructe pe lanțul scurt de aprovizionare și atingerea pragului de 8 miliarde de euro vânzări de produse certificate sustenabil. În plus, Carrefour vrea să-și majoreze vânzările de produse plant-based cu 65% în Europa, ținta fiind 500 de milioane de euro, dar și vânzările vrac până la 150 de milioane de euro (o creștere de 5 ori versus 2022).

Hypermarketul rămâne ”primul” format de discount

În termeni de expansiune focusul este pe formatul de discount, unde Carrefour are pe listă deschiderea a mai bine de 200 de magazine Atacadão în Brazilia, dar și lansarea acestui concept de magazin pe piața din Franța în toamna anului viitor. De investiții în expansiune va beneficia și formatul de proximitate, retailerul având pe listă 2.400 de magazine noi sub formatele City, Express și Contact.

În ciuda orientării către formatul de discount, pentru Carrefour hypermaketurile rămân în centrul strategiei omnicanal. Pe acest format retailerul va implementa metoda ”maxi” care presupune redefinirea sortimentației pornind de la insight-urile de consumator, reducerea sortimentației de produse alimentare cu până la 20%, îmbunătățirea performanței în magazin prin vânzarea direct pe palet, plus scoaterea în evidență a produselor private label și a produselor first price.

În ceea ce privește produsele nealimentare, și aici vorbim despre o nouă paradigmă. Strategia setată presupune reducerea cu 40% a gamei non-food, extinderea și maximizarea vânzărilor de produse nealimentare marcă privată (ținta fiind de 50% din total sortimentație de non-food), cornere ”in & out”, dar și centralizarea achizițiilor la nivelul Europei, 70% din sortimentația de non-food urmând să vină printr-un birou comun de achiziții.

Inovația și eficientizarea, elemente cheie pentru viitorul Carrefour

În ceea ce privește obiectivul de a transforma și construi Carrefour într-un grup la standarde de ultimă oră, strategia prezentată de Alexandre Bompard pune inovația în centrul businessului atât din perspectiva organizării, cât și în ceea ce privește optimizarea activelor digitale și de real estate, dar și pe partea de producție și economisire de energie.

Din această perspectivă, retailerul va centraliza achizițiile la nivel european, astfel încât până în 2026 peste 50% din bunurile FMCG vor fi achiziționate centralizat prin Eureka, biroul european de cumpărare pentru principalii furnizori internaționali care va fi deschis în Spania anul viitor. În plus, un rol important îl va avea și centrul Socomo pentru produse proaspete de import, care va centraliza 30% din produsele proaspete. Totodată, retailerul a adus în discuție și centralizarea achizițiilor bunurilor care nu sunt destinate revânzării. Acestor inițiative li se adaugă și reproiectarea proceselor operaționate cu suport de soluții și de date (de ex. construcția de game, gestionarea digitalizată end-to-end a fluxurilor logistice).

”Aceste ambiții completează inițiativele deja în desfășurare, ținta de economii până în 2026 fiind de 4 miliarde de euro”, punctează Alexandre Bompard. Complementar, Carrefour își consolidează rețeaua de magazine partenere, peste 90% dintre deschiderile viitoare de magazine în Europa fiind în franciză. Strategia este valabilă și pentru piața locală, extinderea rețelei de magazine în franciză a reprezentat o prioritate pentru Vincent Rochefort, Director de Proximitate în cadrul rețelei locale. În plus, grupul își propune să deschidă 10 piețe noi până în 2026, în principal în Africa/ Orientul Mijlociu și America Latină pentru a accelera exportul de produse marcă proprie Carrefour.

Carrefour este unul dintre cei mai importanți jucători la nivel mondial, activând în Europa și America de Sud, operând în total peste 14.000 de magazine. În ultimul an financiar compania a raportat o cifră de afaceri de peste 80 de miliarde de euro. În Europa, retailerul deține peste 11.000 de magazine, care generează aproximativ 70% din cifra totală de afaceri.

Carrefour România, locul trei în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri a grupului în Europa
Carrefour România, locul trei în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri a grupului în Europa
Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru al treilea trimestru al anului, cu vânzări în creștere cu 9% față...
România, lider de vânzări la nivel european pentru Carrefour
România, lider de vânzări la nivel european pentru Carrefour
Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru primele trei luni din acest an, înregistrând o creștere a...
Mandatul lui Alexandre Bompard, extins până în 2026
Mandatul lui Alexandre Bompard, extins până în 2026
Gigantul francez Carrefour a extins contractul CEO-ului Alexandre Bompard cu încă trei ani, până în 2026, mandatul său urmând să se deruleze...
România, a doua cea mai mare creștere la nivel european pentru Carrefour
România, a doua cea mai mare creștere la nivel european pentru Carrefour
Carrefour România a raportat o cifră de afaceri de 672 de milioane de euro pentru cel de-al treilea trimestru al acestui an, în creștere cu 8,8%...