KooKoo Grocery, o alternativă atipică pe piața de online

Într-un segment care devine tot mai aglomerat și competitiv, KooKoo Grocery, magazin online cu produse alternative și daily essentials, se poziționează ca un retailer și o alternativă a cumpărăturilor online. Pariul? Portofoliul aparte, cu produse artizanale și locale, alături de livrarea în 30 de minute, precum și o înțelegere cât mai cuprinzătoare a consumatorilor.  KooKoo Grocery, o alternativă atipică pe piața de online

Proiectul KooKoo Grocery își are începuturile încă din 2019, pornind de la conceptul de a livra produse alternative, independente și craft în termen de o oră în București și două ore în Ilfov. În urma unei investiții de tip angel investment de la Marius Persinaru, în mai 2020, Antonio Iftimescu și partenerul său, Paul Ghiță, au lansat AltMarkt, care ulterior avea să devină KooKoo Grocery. „Background-ul meu este din zona de ospitalitate, am lansat prima cafenea de specialitate din România, Coftale Coffee Shop, împreună cu sora mea, dar cochetam și cu industria de e-commerce. Vânzând produse de specialitate în cafenea, ne-a fost ușor să fondăm și un magazin online cu astfel de articole. Am avut un portofoliu inițial cu 500 – 1.200 de SKU-uri și un depozit de 20 de metri pătrați. Așa a luat naștere AltMarkt”, povestește Antonio.

Timp de un an, în cadrul AltMarkt, cei doi fondatori au încercat să-și definească modelul de business și ipotezele de la care au pornit magazinul online cu livrare rapidă și au ajuns să bifeze vânzări de 5.000 - 10.000 euro pe lună. Asta s-a întâmplat până în luna decembrie a anului trecut, când, în urma unei investiții de 500.000 de euro din partea fondului de investiții Blueberry Muffin, deținut de Paul Ghiță, și a unui leasing operațional de 250.000 de euro din partea Autonom, vânzările au explodat. „Am implementat investiția în august 2021, am deschis două dark store-uri de 400 metri pătrați în București, ne-am diversificat portofoliul, am investit în marketing, în aplicația mobilă, dar și în rebranding, iar în ultima lună a anului trecut am avut vânzări de 45.000 de euro, aproape jumătate din totalul vânzărilor înregistrate pe parcursul întregului an 2021”, explică Antonio creșterea a ceea ce devenise deja KooKoo Grocery.

Rebrandingul a venit în urma deciziei de a reflecta specificul businessului - ușor amuzant, mizând pe o comunicare relaxată cu clientul și pe nevoia de a economisi timp prin serviciul de livrare rapidă. „În plus, cu AltMarkt nu am fi putut intra în alte piețe europene pentru că în limba germană înseamnă piața de vechituri. Noi nu suntem un serviciu online, ne poziționăm ca un retailer online, avem stocul nostru în depozitele noastre din care facem livrări. Suntem un magazin online de groceries, care livrează produse alternative și daily essentials în maxim două ore în București și Ilfov”, explică Antonio.

266-cover-story-D-mag-online-02

Specific și diferențiere în online grocery

Dacă pe piața locală împărțirea jucătorilor din online grocery se face pe trei categorii, în funcție de stoc și perioada de livrare, KooKoo Grocery atacă un model de business care presupune livrarea dintr-un stoc de 10.000 de SKU-uri relevante pentru propriul public-țintă, într-un timp relevant pentru consumator și anume 30-45 de minute. „Ținta noastră, după ce vom deschide alte două darkstore-uri și un hub logistic, este să livrăm în 30 de minute în București. Deja media noastră este de 45 de minute în București și o oră și zece minute în Ilfov. Livrăm în Corbeanca, Balotești, Otopeni, comenzile din llfov reprezintă 15% din business și au o valoare medie a comenzii de 100 de euro, dar cu o recurență mai mică față de Capitală”, explică Antonio.

Mai mult, KooKoo Grocery vrea să se poziționeze ca un retailer online, ceea ce înseamnă că va putea vinde și prin intermediul „concurenților” din piață. „Suntem în curs de implementare a vânzării prin intermediul Tazz și Glovo, sperăm să convingem și alte platforme similare. Vrem să fim prieteni cu toată lumea, nu îi considerăm competitori, am pornit acest proiect cu mindsetul din ospitalitate, de a oferi clientului alternative, produse de calitate și servicii rapide”, adaugă co-fondatorul KooKoo Grocery.

De la produse alternative la produse fresh

KooKoo Grocery deține în prezent un portofoliu de 3.000 de SKU-uri, iar targetul este de a ajunge la 10.000 de SKU-uri până la mijlocul anului, dintre care 60% din portofoliu să reprezinte produsele alternative și restul daily essentials. Dacă în prima categorie intră berea și cafeaua de specialitate, produsele plant-based, cu anumite restricții alimentare, produse craft sau locale, în cea din urmă se regăsesc produse de larg consum, de la branduri mainstream.

„Categoriile din urmă sunt introduse recent, dar prind teren, în aproape toate comenzile regăsim un astfel de produs, cred că vor ajunge până la jumătate din coșul de cumpărături al clientului KooKoo Grocery. De ce am introdus astfel de produse? Pentru că ne-am dorit să avem o recurență mai mare în comenzi, produsele alternative încă sunt percepute ca fiind de nișă. Astfel, de la comenzi bilunare, recurența a crescut de până la 4-5 comenzi pe lună. Ce-i drept, valoarea medie a comenzii a scăzut de la 50 de euro la 40 de euro și estimăm că va scădea în continuare, pe măsură ce extindem portofoliul, dar recurența va continua să crească”, explică co-fondatorul KooKoo Grocery.

Citește materialul integral aici. 
 

Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Transform to perform: strategii și insighturi de la Trade Round Table 2023
Transform to perform: strategii și insighturi de la Trade Round Table 2023
Trade Round Table, cel mai mare eveniment de business din București dedicat industriei de retail & FMCG, a atras peste 180 de profesioniști din...
Andrei Popescu, Freshful: În ciuda provocărilor, ținta pentru 2023 este dublarea businessului
Andrei Popescu, Freshful: În ciuda provocărilor, ținta pentru 2023 este dublarea businessului
Cu 73.000 de mii de clienți unici la finalul lui 2022, Freshful pariază în continuare pe cartea creșterii, miza pentru anul acesta fiind una...
Canalul online și trecerea de la necesitate la pilon strategic în retailul alimentar
Canalul online și trecerea de la necesitate la pilon strategic în retailul alimentar
Susținut puternic de pandemie, canalul online și-a câștigat un loc strategic în ecuațiile de creștere pentru unii dintre cei mai importanți...