Inovația, posibilă în timpul crizei pandemice, deține cheia redresării

Material de opinie semnat de Aris Chatziioannou, Sales Vice President South East Europe at Procter&Gamble.Inovația, posibilă în timpul crizei pandemice, deține cheia redresării

Criza pandemică a fost diferită de orice provocare prin care a trecut Europa - și lumea  - în ultimele decenii. Trei lucruri au făcut-o unică. În primul rând, ne-a afectat pe fiecare din noi. În al doilea rând, a durat mult și ne-am dat seama cu toții că vor fi resimțite consecințele pentru o perioadă mai lungă de timp. Și, în cele din urmă, a declanșat schimbări profunde în viața noastră de zi cu zi - de la modul în care interacționăm unul cu altul, la felul în care ne stabilim prioritățile.

Cu toate acestea, istoria ne spune că încurajarea dezvoltării prin inovație este strategia cea mai eficientă pentru a atenua consecințele oricărei crize, iar cea de acum nu face excepție. Acest concept de creștere a fost demonstrat de către industria bunurilor de larg consum în ultimele 12 luni și va fi la fel de esențial să continue, având în vedere că noi toți ne dorim să stimulăm creșterea economică și să repornim economia.

Pandemia a declanșat schimbări profunde în modul în care avem grijă de casele și familiile noastre, în modul în care consumăm și cumpărăm. Încă de la începutul acesteia, P&G a intensificat inovația și crearea de valoare, deservindu-i pe consumatori cu produse esențiale pentru a-i ajuta să rămână în siguranță, sănătoși și să se bucure de confort. Am rămas agili, răspunzând nevoilor în schimbare ale consumatorilor și presiunilor din lanțul de aprovizionare și am continuat să creștem, în ciuda contextului dificil.

Inovația superioară a brandurilor de încredere a fost stimulată astfel încât să vină în sprijinul nevoilor emergente ale consumatorilor

Pandemia a adus schimbări semnificative în obiceiurile consumatorilor. Atenția lor față de curățenia hainelor, a casei, igienă personală și, în general, față de orice produse care au legătură cu sănătatea și siguranța, a crescut și este probabil să continue în 2021. Sondajele arată că temerile privind sănătatea îi preocupă pe 65% dintre europeni și le determină opțiunile zilnice. 76% se spală pe mâini mai des, 36% își curăță casa mai des, 27% folosesc o mașină de spălat mai des.

În aceste condiții, siguranța devine o prioritate esențială pentru consumatorii care apelează la brandurile în care au cea mai mare încredere. Nu există loc pentru "asumarea de riscuri". Noi, cei de la P&G, ne-am aflat în prima linie a acestei noi realități. Atenția sporită a consumatorilor asupra locuinței, curățeniei și igienei personale, combinată cu un accent mai mare pus pe calitate, au dus la o cerere tot mai mare a brandurilor noastre. Înțelegerea noastră profundă a nevoilor consumatorilor și angajamentul nostru pe termen lung de a veni în sprijinul acestor nevoi cu produse de valoare superioară, de calitate, nu au fost niciodată mai importante. Prin urmare, o mare parte dintre activitățile noastre inovatoare și produsele noi introduse pe piață vizează tocmai satisfacerea cererii consumatorilor, pentru produse legate de sănătate și igienă cu soluții superioare.

Și permiteți-mi să vă dau câteva exemple despre modul în care unele dintre brandurile noastre de pe piața românească au răspuns nevoilor emergente ale consumatorilor noștri. În cercetarea noastră, i-am auzit pe consumatori spunându-ne că sunt acum foarte atenți cu privire la curățenie și igienă, dar că, uneori, în ciuda eforturilor lor, încă nu pot obține rezultatele pe care le doresc. Așadar, venim cu propuneri de produse pentru a răspunde cerințelor de performanță superioară. Noua formulă a Mr. Proper Ultra Power Spray conține clor și ajută la dezinfectarea suprafețelor în casele noastre, eliminând, în același timp, până la 100% din murdărie, grăsime și pete. Tot așa, Ariel Allin1 Pods + OXI Efect oferă o îndepărtare suplimentară a petelor, pentru o igienă mai mare. Amplificat cu enzime de înaltă eficiență,  curăță nu numai petele care sunt vizibile cu ochiul liber, ci și pe cele invizibile. Pentru o curățare remarcabilă, specifică Ariel, chiar și la temperaturi scăzute, și îndepărtarea de pete de pe țesături albe, acesta este produsul cel mai potrivit pentru consumatorii noștri.

default

Și nu ne-am oprit aici, pentru că știm că pentru consumatorii noștri valoarea contează și mai mult în aceste zile, atât în ceea ce privește beneficiile, cât și prețul. Așa că am combinat forța brandurilor noastre de a le oferi consumatorilor cele mai bune inovații, care se adresează nevoilor de sănătate și igienă și oferă cea mai bună valoare - ceea ce numim o inovație comercială multi-brand, un pachet de branduri care se bazează pe perspectivele oferite de consumatori și oferă o propunere relevantă cumpărătorilor, însoțită de combinația potrivită de comunicare a beneficiilor, prin mai multe canale.

Inovația pentru sustenabilitate pentru un viitor mai bun, pentru prezent și generațiile viitoare 

În același timp, am fost cu toții mai preocupați de protecția mediului. În timp ce petrecem mai mult timp acasă, ne dăm seama că alegerile noastre și activitățile noastre zilnice au un impact asupra mediului, astfel încât căutăm soluții care ne pot ajuta să facem alegeri mai sustenabile. De exemplu, 90% din amprenta totală asupra mediului a brandului Fairy este creată atunci când se utilizează apă și energie pentru a spăla vasele. Tehnologia, inovația și comunicarea se concentrează pe încurajarea consumului responsabil la domiciliu. Fairy, pentru spălare manuală, asigură curățarea vaselor în apă rece, reducând astfel consumul de energie. În același timp, capsulele pentru mașina de spălat vase, Fairy Platinum, curăță în mod eficient grăsimea, în ciclurile de spălare rapidă, iar vasele nu trebuie să fie clătite înainte de a le introduce în mașina de spălat, economisind astfel apă la fiecare spălare.

Spălarea hainelor noastre, care este mai frecventă acum din cauza pandemiei, este, de asemenea, o oportunitate de a face alegeri mai sustenabile. Când ne spălăm hainele, 60% din amprenta de mediu este dată de utilizarea la domiciliu, atunci când oamenii folosesc mașina de spălat (media europeană), mai ales din cauza încălzirii apei. Cu alte cuvinte, simpla reducere a temperaturii apei de la 40°C la 30°C poate reduce emisiile de carbon cu 35%. Acum este mai ușor să faceți diferența și să aveți un stil de viață eco, deoarece Ariel Allin1 PODs sunt proiectate pentru o curățare excelentă chiar și în apă rece datorită Purezyme, o enzimă de curățare biodegradabilă, care asigură rezultate excelente de curățare.

Inovație la fiecare pas al procesului de cumpărare pentru a crea o valoare superioară și o experiență de cumpărături plină de satisfacții, împreună cu comercianții
Obiceiurile de cumpărare au fost profund perturbate de situația Covid. Comercianții trebuie să le dea motive mai puternice cumpărătorilor să îi viziteze. În același timp, magazinele de proximitate și de dimensiuni mai mici își optimizează spațiul limitat, pentru a deservi mai bine noile nevoi. În paralel, măsurile de protecție în interiorul magazinului, "coșurile de cumpărături" mai mari determinate de frecvența mai mică de vizite la magazine, cumpărături pe baza unei liste și creșterea e-commerce-ului se află printre tendințele cheie observate în timpul pandemiei.

În P&G, ne-am concentrat pe un proces de distribuție neperturbat, o vizibilitate mai mare pentru brandurile noastre de încredere, lideri în segmentul lor, care îi ajută pe consumatori să mențină casa și familia curate și sănătoase, pe optimizarea capacității pe raftț pentru a limita epuizarea produselor, și pe oferte cu valoare. Până la urmă, modul în care sunt comercializate produsele este ceea ce văd cumpărătorii noștri și cum se întâlnesc cu noi, cu produsele noastre, prin urmare ne asigurăm că facem toate eforturile pentru a face această întâlnire un succes. În acest sens, am evoluat foarte mult în crearea de modalități inovatoare de afișare a produselor și îmbunătățire a comunicării beneficiilor acestora, ajutându-i pe consumatori să decidă mai repede cu privire la produsele de care au nevoie. O modalitate prin care reușim acest lucru este de a face mesajele și inovațiile noastre atât de vizibile, încât le dăm ocazia consumatorilor să se conecteze imediat la ele. Vorbim despre Ariel Allin1 Pods + OXI Efect care oferă îndepărtare suplimentară a petelor, pentru igienă sporită, și Mr. Proper Ultra Power Spray Hygiene, spray-ul nostru cel mai bun pentru curățarea universală a grăsimii și murdăriei. Conține clor și este perfect pentru a obține curățenie și igienă în casa ta.

Inovația omni-channel – intensificarea capacității de a-i sprijini pe consumatori oricând și oriunde fac cumpărături

P&G are de mult timp o strategie omni-channel, propunându-ne să îi ajutăm pe consumatori acolo unde decid să cumpere. Și acest principiu va continua să fie valabil, dar ne pregătim să îi sprijinim pe cumpărători prin mai multe canale decât înainte. Segmentul e-commerce a crescut semnificativ în toate categoriile. Cheltuielile anuale pentru alimente și îngrijire personală au crescut în România cu 44,5%, în timp ce media cheltuită pentru bunuri de consum a crescut cu 283 USD. Din cauza pandemiei, mai mulți consumatori au apelat la cumpărăturile online pentru FMCG, ceea ce a dus la dezvoltarea de noi modele de afaceri și de platforme. În mod inevitabil, comercianții tradiționali au trebuit să-și accelereze prezența digitală sau să colaboreze cu platformele de livrare pentru a-și servi clienții.

La P&G, ne-am concentrat pe îmbunătățirea experienței generale prin asigurarea elementelor fundamentale, respectiv educarea consumatorilor, accesul facil și, desigur, disponibilitatea produselor noastre. De asemenea, ne-am ajustat portofoliul și dimensiunile produselor și am creat coșuri de cumpărături cu cele mai recente inovații P&G, care le oferă o valoare mai bună consumatorilor noștri și partenerilor noștri din mediul digital. Consumatorii vor rămâne în acest canal. Durata pandemiei a contribuit la această schimbare a obiceiurilor de cumpărături și există oportunitatea ca mai multe categorii să accelereze în continuare trecerea în mediul online. De exemplu, consumatorii deja caută și cumpără online produse pentru copii și de îngrijire orală, iar în prezent observăm că Ariel și produsele de frumusețe, de asemenea, se vând tot mai mult online.

Ne-am intensificat activitatea în multe domenii și am investit în dezvoltarea de noi capabilități. Pentru a vă da un exemplu, imaginați-vă că sunteți un brand manager sa un account manager, care lucrează de acasă, și puteți accesa cu ușurință informațiile legate de lansarea brandului sau a campaniei de pe laptop, în prima zi de implementare, uitându-vă la un magazin din vestul României. Puteți observa modul în care cumpărătorii primesc produsul și să acționați imediat, dar și să ajustați planurile de viitor, în funcție de rezultatele din fiecare etapă a execuției.

Privind în viitor...

Privind în viitor, vom continua să încheiem parteneriate cu comercianți online și offline, să creștem categoriile în care activăm, concentrându-ne pe inovație la valoarea corectă, cu planuri puternice de comunicare în interiorul și în afara magazinului, având în centrul acțiunilor noastre întotdeauna cel mai bun serviciu pentru consumatorii noștri. Suntem în afaceri deoarece categoriile și brandurile noastre oferă lucruri esențiale în activitatea de zi cu zi, în care oamenii au încredere pentru a le alege să aibă grijă de ei, de casele și de familiile lor.

Considerăm că dezvoltarea generată de inovații superioare este cheia redresării în urma consecințelor crizei globale de sănătate, pe măsură ce ne străduim să repornim economiile și să aducem societatea la normal. Iar acest lucru este foarte valabil pentru România, care este o piață cu un potențial de creștere puternic în Europa. Noi, cei de la P&G, ne angajăm să contribuim la această creștere, prin inovații superioare și prin valoarea brandurilor noastre.

*Articol susținut de P&G

Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Antoine Brun, P&G: „În aceste vremuri de criză, creșterea nu a fost niciodată atât de mult la îndemâna noastră”
Antoine Brun, P&G: „În aceste vremuri de criză, creșterea nu a fost niciodată atât de mult la îndemâna noastră”
Pentru Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari jucători din piața bunurilor de larg consum, perioada de criză generată de pandemia COVID-19...