FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cum arată ferma Rojiște unde Carrefour a implementat tehnologia blockchain

Cum arată ferma Rojiște unde Carrefour a implementat tehnologia blockchain

Retailerul francez Carrefour a marcat o premieră pe piața românească implementând tehnologia blockchain ouălor Filiera Calității Carrefour, provenite de la Avicola Rojiște. Care este povestea afacerii lansate de doi români reveniți din străinatate și cum ajută tehnologia blockchain aflați mai jos.

Nicu și Nicoleta Duică au pus bazele Avicola Rojiște în 2004, când, reîntorși din străinătate, au cumpărat fabrica din județul Dolj. După investiții de câteva milioane de euro în amenajare și tehnologizare, familia Duică a dezvoltat trei hale pentru creșterea găinilor și o secție de ambalare pentru ouă.

Cele trei hale adăpostesc 45.000 de găini care sunt crescute în sistem free range, găinile dispunând de spațiu liber de câteva mii de metri pătrați. Ouăle produse la Avicola Rojiște sunt livrate în toate magazinele Carrefour la nivel național, retailerul francez fiind principalul canal de desfacere pentru afacerea familiei Duică.

Cea de-a treia hală, care găzduiește 15.000 de găini, se conformează standardelor Filiera Calității Carrefour, unde retailerul a implementat tehnologia blockchain, în premieră pe piața românească. Găinile de aici sunt hrănite cu mâncare nemodificată genetic, pe bază de cereale în mare parte, achiziționată de la furnizori locali.

O afacere de familie cu aproximativ 25 de angajați, Avicola Rojiște produce lunar până la 200.000 de ouă pe Filiera Calității. Ferma are o producție anuală de peste 5 milioane de ouă, numărul total variind și în funcție de randamentul găinilor, și dispune și de o secție de ambalare tehnologizată. Aici se ambalează până la 30.000 de ouă pe zi în perioadele în care găinile au producție maximă.

Blockchain în industria alimentară

Mizând pe nevoia de transparență și de a o oferi consumatorilor informații direct de la sursă despre originea și calitatea produselor pe care le consumă, Carrefour a lucrat timp de un an la implementarea tehnologiei blockchain către categoria de ouă marca proprie Filiera Calității. România este a șaptea țară unde Carrefour lansează sistemul blockchain.

Retailerul are implementate, la nivel global, 36 de blockchainuri pe categorii de produse precum pui, somon, morcovi, cartofi și plănuiește ca în următorii 5 ani să extindă tehnologia și pe alte produse pe piața locală.

Tehnologia blockchain permite fiecărui actor din lanțul de aprovizionare, fie că este vorba despre fermier, ambalator sau distribuitor să furnizeze informațiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour. Concret, clientul scanează codul QR de pe ambalajul de ouă, ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care e vizibil tot pe ambalaj și află informații despre: locația și numele fermei sau al fermierului, informații veterinare despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor și alte date care completează trasabilitatea produsului. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content