Bebe Tei Sun Plaza, un supermarket al bebelușilor

Cu o gamă care acoperă atât nevoile nou-născuților, cât și ale părinților, Bebe Tei din centrul comercial Sun Plaza din Capitală este, probabil, cel mai mare magazin specializat cu cea mai diversificată gamă din zona bunurilor de larg consum de pe piața românească.

Înainte să intri în magazinul Bebe Tei Sun Plaza, cu greu ți-ai putea imagina că un magazin specializat în produse pentru bebeluși și pentru mămici ar putea să fie atât de spațios și să cuprindă atât de multe game de produse. Magazinul, inaugurat în luna august în centrul Sun Plaza, al doilea al rețelei, reprezintă o nouă etapă din dezvoltarea afacerii Bebe Tei, sora mai mică a businessului Farmacia Tei.

Primul magazin Bebe Tei a fost deschis, în urmă cu patru ani, pe Bulevardul Lacul Tei. „Când am început businessul Bebe Tei, eram o mămică cu un bebeluș de 11 luni”, își amintește Irina Ciubotaru, directoarea Bebe Tei și asociată în acest business cu Roxana Maftei, proprietara Farmaciei Tei. Deschiderea primului Bebe Tei a venit din nevoia de a degreva Farmacia Tei, al cărei spațiu de vânzare de 80 de metri pătrați devenise neîncăpător pentru un business în continuă creștere.

Pentru că a mizat în primul rând pe apropierea de Farmacia Tei, magazinul de pe Bulevardul Lacul Tei este mai degrabă un ansamblu de spații comerciale neconvenționale, dispuse la parterul și etajul a două case alăturate. Eficient organizat și întoteauna plin de clienți, magazinul din cartierul Tei a devenit însă neîncăpător pentru o gamă de produse în continuă creștere, disponibilă în întregime doar pe site-ul companiei.

A apărut astfel nevoia tot mai acută a unui spațiu mai mare, unde să poată fi expusă, într-un mod cât mai accesibil pentru cumpărători, o gamă mult mai diversificată de produse pentru bebeluși și mamele acestora. „Ne-am gândit să deschidem un magazin mare, care să răspundă atât nevoilor bebelușului, cât și unor necesități ale membrilor familiei acestuia”, explică Irina Ciubotaru.

Diversitate înainte de toate

Cu o suprafață de vânzare de 1.600 de metri pătrați și aspect de supermarket, Bebe Tei Sun Plaza a fost deschis în urma unei investiții de aproximativ un milion de euro. Deși este mare, întreg spațiul de vânzare al magazinului a fost utilizat la maximum pentru a expune cât mai multe game de produse. „Am organizat magazinul pe baza experienței noastre, încercând să ne punem în locul părinților care cumpără din magazinul nostru, în așa fel încât să le ușurăm experiența de cumpărare”, afirmă Irina Ciubotaru.

Magazinul a putut oferi un spațiu de expunere generos pentru articolele de puericultură mare (cărucioare, scaune auto pentru bebeluși) care nu sunt prezente decât cu câteva modele în magazinul de pe Bulevardul Lacul Tei. De asemenea, anumite categorii de produse, precum jocuri și jucării, mobilier, locuri de joacă și accesorii textile pentru bebeluși, au devenit raioane în toată regula în noul magazin, iar zona de puericultură mică (biberoane, suzete, sterilizatoare, accesorii pentru alăptat etc.) beneficiază de un spațiu generos.

Zona de food include o gamă largă de alimente pentru bebeluși (formule de lapte, mâncare pentru bebeluși, snackuri), dar și pentru adulți, de la produse destinate persoanelor cu nevoi speciale (fără zahăr, fără gluten) până la produse bio și ingrediente naturale, specifice magazinelor naturiste. Suplimentele alimentare și ceaiurile sunt, de asemenea, bine reprezentate în magazinul din Sun Plaza.

Dermatocosmeticele au fost organizate într-un raion separat, denumit Derma Center, având ca sursă de inspirație raionul similar din Farmacia Tei. Produse specializate regăsim și în zona de produse de îngrijire a bebelușilor (scutece, șervețele umede), dar și în cea de igienă orală pentru adulți. Pentru OTC-uri (medicamente pentu care nu este necesară prescripția medicului – n.r.) a fost organizată o drogherie, alături de magazinul principal, cu intrare separată.

Pe lista scurtă a furnizorilor

Produsele sunt aranjate în magazin în primul rând după necesități sau în funcție de afecțiuni în cazul drogheriei. În mod particular, formulele de lapte de creștere sunt organizate în funcție de vârsta bebelușilor. Pentru că este dedicat în primul rând bebelușilor și copiilor mici, magazinul este dotat, de asemenea, cu cameră de alăptat și cu loc de joacă pentru copii.

Pentru proprietarii Bebe Tei, diversitatea sortimentației este unul dintre pilonii principali ai strategiei de business, singura constrângere fiind doar spațiul de expunere. În magazinul din Sun Plaza există peste 25.000 de SKU-uri, un număr impresionant dacă ținem cont că vorbim despre un magazin specializat. În plus, oferta cuprinde zeci de branduri specializate, aduse din toate colțurile lumii.

Bebe Tei colaborează cu numeroși furnizori și producători. Dacă în primii ani Irina Ciubotaru și colegii ei analizau oferta disponibilă pe piață și îi contactau pe furnzori pentru a le propune să colaboreze, renumele câștigat de magazin în ultimul timp a făcut ca aceștia să vină cu propuneri de noi produse către retailer.

Vânzări de 40-50 milioane de lei, targetul pentru 2016

Încă din prima lună, magazinul Bebe Tei Sun Plaza l-a depășit pe cel din cartierul Tei, generând vânzări de 2,7 milioane de lei. Cu 1.400 de clienți pe zi, magazinul a reușit, în luna noiembrie, să ajungă la afaceri de patru milioane de lei fără vânzările drogheriei.

Dacă în primele luni după deschidere creșterile sunt mai susținute, Irina Ciubotaru estimează că, în perioada următoare, vânzările se vor stabiliza. „În acest business am avut creșteri mici, dar sigure. În cazul Bebe Tei, produsele pentru bebeluși nu au o sezonalitate prea mare, așa cum se întâmplă în cazul altor categorii de alimente, astfel că vânzările noastre sunt relativ constante. Singurul factor care ne poate influența vânzările este natalitatea”, afirmă antreprenoarea. În aceste condiții, Bebe Tei Sun Plaza ar putea înregistra în 2016 o cifră de afaceri de 40-50 de milioane de lei.

Pe de altă parte, magazinul Bebe Tei, la fel ca Farmacia Tei, este recunoscut pentru adaosurile mici practicate, fiind necesară vânzarea unor volume mari pentru a menține profitabilitatea.

Cum câștigă Bebe Tei clienți noi

Bebe Tei Sun Plaza se adresează în primul rând cumpărătorilor din zona de sud a Bucureștiului, în timp ce vechiul magazin atrage în special clienți din nordul Capitalei. Așa cum povestește proprietara magazinului, Bebe Tei și-a câștigat, de-a lungul timpului, notorietatea prin cea mai veche modalitate de promovare – din vorbă în vorbă, prețurile mai mici decât ale concurenței fiind cu siguranță principala carte de vizită a magazinului. Pentru a atrage potențiali clienți, Bebe Tei organizează cursuri de instruire atât pentru viitoarele, cât și pentru proaspetele mămici.

Pentru anul viitor, Irina Ciubotaru și partenerii ei lucrează la relansarea site-ului, care va fi actualizat și sincronizat cu stocul de marfă și sortimentația din magazinul din Sun Plaza, în prezent acesta fiind legat de magazinului de pe Bulevardul Lacul Tei.

Vânzările online reprezintă în prezent 10% din încasările primului Bebe Tei, astfel că vânzările ar putea crește odată cu transferul comenzilor online către noul magazin.

Republica BIO intră în categoria de snacking prin lansarea gamei de produse Sănățele
Republica BIO intră în categoria de snacking prin lansarea gamei de produse Sănățele
Republica BIO, unul dintre cei mai importanți producători și comercianți de produse destinate sănătății, intră în categoria de snacking...
Inovațiile și premiumizarea, pilonii de creștere ai pieței de accesorii pentru hrănirea bebelușilor
Inovațiile și premiumizarea, pilonii de creștere ai pieței de accesorii pentru hrănirea bebelușilor
Pe o piață dependentă de evoluția natalității, furnizorii de accesorii pentru hrănirea bebelușilor sunt rezervați când vine vorba despre...