Vanzarile de jeleuri s-au mutat in comertul modern | Progresiv
Din totalul pietei produselor zaharoase, care cuprinde si diferite sortimente de bomboane si drajeuri, categoria jeleurilor este printre cele mai mici, desi dinamica ultimilor ani a fost pozitiva, ajungand la o valoare de peste 6,5 milioane de euro si peste 1100 de tone in perioada aprilie 2010 – martie 2011, potrivit Nielsen.
Vanzarile categoriei continua sa se bazeze foarte mult pe caracterul de impuls al produselor care, pe langa spatiul deloc de neglijat alocat la raft, sunt nelipsite si din zona caselor de marcat. Din punct de vedere al jucatorilor si al brandurilor, in fruntea topului raman nume consacrate precum Haribo, cu brandul omonim, si Kandia Dulce, cu Sugus sau Juicy Fruit si Silvana. Singura noutate la nivelul ierarhiei producatorilor este aparitia produselor marca privata care au crescut in importanta atat volumic, cat si valoric. Astfel, in perioada aprilie 2010 – martie 2011, Haribo, Kandia Dulce, Marca privata, Wrigley’s si 3m Invest, detineau o cota volumica de piata de 72,2%, in timp ce, marcile Haribo, Sugus, Juicy Fruit, Silvana si Bon Sweet cumuleaza 56,0% din vanzarile in volum.
Si din punct de vedere al canalelor de distributie, vanzarile au migrat treptat din comertul traditional in retailul de mare suprafata, unde operatorii de hypermarketuri, supermarketuri sau magazine de tip discount au stiut sa mercantizeze mai bine aceste produse, ajungand sa vanda 71,4% din intregul volum tranzactionat al categoriei in retail.
Cele mai vandute jeleuri din perspectiva segmentarii dupa soliditate sunt jeleurile tari, cu 53,6% din volumul vanzarilor, in timp ce, dupa aroma, jeleurile fructate cumuleaza 27,9% din volum vanzari.
Categorii cu potential de asociere la raft:
- Guma de mestecat;
- Batoane de ciocolata;
- Produse de improspatare a respiratiei;
- Gustari din categoria biscuitilor.