Vanzarile de jeleuri s-au mutat in comertul modern | Progresiv

Din totalul pietei produselor zaharoase, care cuprinde si diferite sortimente de bomboane si drajeuri, categoria jeleurilor este printre cele mai mici, desi dinamica ultimilor ani a fost pozitiva, ajungand la o valoare de peste 6,5 milioane de euro si peste 1100 de tone in perioada aprilie 2010 – martie 2011, potrivit Nielsen. Vanzarile de jeleuri s-au mutat in comertul modern


Vanzarile categoriei continua sa se bazeze foarte mult pe caracterul de impuls al produselor care, pe langa spatiul deloc de neglijat alocat la raft, sunt nelipsite si din zona caselor de marcat. Din punct de vedere al jucatorilor si al brandurilor, in fruntea topului raman nume consacrate precum Haribo, cu brandul omonim, si Kandia Dulce, cu Sugus sau Juicy Fruit si Silvana. Singura noutate la nivelul ierarhiei producatorilor este aparitia produselor marca privata care au crescut in importanta atat volumic, cat si valoric. Astfel, in perioada aprilie 2010 – martie 2011, Haribo, Kandia Dulce, Marca privata, Wrigley’s si 3m Invest, detineau o cota volumica de piata de 72,2%, in timp ce, marcile Haribo, Sugus, Juicy Fruit, Silvana si Bon Sweet cumuleaza 56,0% din vanzarile in volum.

Si din punct de vedere al canalelor de distributie, vanzarile au migrat treptat din comertul traditional in retailul de mare suprafata, unde operatorii de hypermarketuri, supermarketuri sau magazine de tip discount au stiut sa mercantizeze mai bine aceste produse, ajungand sa vanda 71,4% din intregul volum tranzactionat al categoriei in retail.
Cele mai vandute jeleuri din perspectiva segmentarii dupa soliditate sunt jeleurile tari, cu 53,6% din volumul vanzarilor, in timp ce, dupa aroma, jeleurile fructate cumuleaza 27,9% din volum vanzari.

Categorii cu potential de asociere la raft:

- Guma de mestecat;
- Batoane de ciocolata;
- Produse de improspatare a respiratiei;
- Gustari din categoria biscuitilor.

La Provincia Oua Bio inaugurare ferma noua
Carmistin deschide cea de-a doua fermă de păsări ouătoare bio și crește cu 50% capacitățile de producție
Carmistin The Food Company a inaugurat o nouă fermă de păsări ouătoare bio, în comuna Viișoara, județul Teleorman, având în plan, în...
Lidl deschide un nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș
Lidl România continuă expansiunea pe plan local 
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea a două noi magazine, unul în comuna Vladimirescu, județul Arad, și cel de-al doilea...
Noi reguli pentru transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat
România intră complet în spațiul Schengen. La ce trebuie să fie atenți transportatorii și operatorii economici
Mult așteptata decizie de intrare a României și Bulgariei în spațiul terestru Schengen de la 1 ianuarie 2025 va crea avantaje semnificative...
Laura Dumea Bencze_CBRE Romania_bkg
CBRE: Parcurile de retail câștigă teren ca oportunități investiționale
Parcurile de retail reprezintă o oportunitate de investiție tot mai atrăgătoare, oferind soluția sigură de generare a unor venituri stabile și...
Kaufland Calarasi inaugurare
Kaufland continuă expansiunea și deschide un nou magazin în Călărași
Kaufland România își extinde prezența la nivel național și deschide al doilea magazin din orașul Călărași. Prin această investiție,...
Daniel Anghel Country Managing Partner PwC România
PwC: Investitorii pun accent pe abilitatea companiilor de a depăși crizele în decizia de investiții
Investitorii par optimiști cu privire la evoluția economiei globale, 51% dintre respondenții la sondajul PwC 2024 Global Investor Survey,...