Scadere a volumului de bere de 18% in Romania pentru SabMiller in Q3 | Progresiv

Producatorul de bere SabMiller a raportat rezultatele financiare interimare aferente trimestrului trei, al anului fiscal septembrie–decembrie 2009. Calcularea ratelor de crestere organica exclude efectele achizitiilor si al cedarilor. Scadere a volumului de bere de 18% in Romania  pentru SabMiller in Q3

In Romania, compania a inregistrat in trimestrul trei o scadere a volumului de bere de 18% in conditiile in care, in perioada similara a anului precedent a avut loc o crestere de 11%. Scaderea de 18% este cea mai severa dintre pierderile raportate de companie in Europa, cu toate acestea in Romania ea a fost insotita de o consolidare a cotei de piata.

In Rusia, volumul organic a crescut cu 34% datorita achizitiilor in avans cauzate de majorarea accizelor incepand cu luna ianuarie dar si a impactului lichidarilor de stoc practicate de angrosisti in anul precedent. Volumul de bere raportat in Polonia de SabMiller s-a diminuat cu 5% intr-o piata aflata in descrestere,in conditiile in care compania a continuat sa isi majoreze cota de piata. In Cehia, volumul domestic raportat a scazut cu 5% in pofida achizitiilor in avans cauzate de anuntata crestere a accizelor in ianuarie si a vanzarilor slabe inregistrate in HoReCa.

La nivelul grupului, volumul vanzarilor de bere in Q3 s-a situat la acelasi nivel cu cele inregistrate in perioada similara a anului 2008 si doar cu un 1% sub primele noua luni ale anului financiar trecut.

SabMiller este unul dintre cei mai importanti producatori de bere la nivel mondial, cu operatiuni derulate in sase continente. Portofoliul companiei include atat branduri premium internationale – Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzuro si Pilsner Urquell cat si branduri locale precum Aguila, Castle, Miller Lite, Timisoreana. SabMiller este de asemenea un important imbuteliator al marcii Coca-Cola la nivel mondial. 
 

Laura Dumea Bencze_CBRE Romania_bkg
CBRE: Parcurile de retail câștigă teren ca oportunități investiționale
Parcurile de retail reprezintă o oportunitate de investiție tot mai atrăgătoare, oferind soluția sigură de generare a unor venituri stabile și...
Kaufland Calarasi inaugurare
Kaufland continuă expansiunea și deschide un nou magazin în Călărași
Kaufland România își extinde prezența la nivel național și deschide al doilea magazin din orașul Călărași. Prin această investiție,...
Daniel Anghel Country Managing Partner PwC România
PwC: Investitorii pun accent pe abilitatea companiilor de a depăși crizele în decizia de investiții
Investitorii par optimiști cu privire la evoluția economiei globale, 51% dintre respondenții la sondajul PwC 2024 Global Investor Survey,...
Academia de Sustenabilitate parteneriat Auchan Romania
Industria de retail învață să fie sustenabilă cu Academia de Sustenabilitate și Auchan România
Academia de Sustenabilitate în parteneriat cu Auchan România lansează un curs gratuit despre sustenabilitatea în retail pentru antreprenorii care...
Lidia Chiraches Nespresso Romania
Cum vrea Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% până în 2030
Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață, o cercetare realizată de...
Kaufland Moinesti inaugurare Bacau
Kaufland se extinde în regiunea Moldovei, inaugurând un magazin în Moinești
Kaufland România își extinde rețeaua națională prin deschiderea unui magazin în orașul Moinești, județul Bacău. Prin această investiție,...