O afacere care mizeaza pe spiritul autentic romanesc | Progresiv

Din Constantin, proprietarul magazinului Conacul Boierului, a cochetat cu conceptul de marca privata inca de cand in Romania retailul modern facea primii pasi. Pe lista lucrurilor „de facut” a avut intotdeauna si dorinta de a deschide un magazin. Asa a aparut Conacul Boierului.
  O afacere care mizeaza pe spiritul autentic romanesc

A prins gustul afacerilor in 1994 cand, impreuna cu sotia, a infiintat firma Dinadi. „Cine este serios si munceste poate sa faca bani in orice domeniu”, asa suna, pe scurt, crezul lui Constantin. „Initial am facut comert en-gross si dupa aceea distributie direct catre magazine. Din 1998 am lansat marca «Sa ai pofta, boierule!», pe segmentul conservelor de legume si fructe. Ea exista si astazi in diverse magazine printre care si hypermarketurile Auchan si Real.

Momentul zero. Ideea de a face un magazin alimentar nu a fost noua, ba chiar inflorise in mintea lui inainte sa se declanseze criza. „Mi se parea o continuare naturala a dezvoltarii, mai ales ca acopeream si componenta aceasta de distributie”. A vazut o oportunitate intr-un nou fenomen, remarcat printre prieteni si cunostinte: tot mai multi cautau activ produse traditionale, se reintorceau la gusturile copilariei. „Atunci am realizat ca eu si cei din familia mea preferam sa mancam la mama acasa mai mult ca oriunde. In alegerea conceptului de magazin specializat, un rol important l-a avut Ioan Gavrilescu, fostul presedinte al echipei Oltchim Ramnicu Valcea, caruia ii multumesc si astazi pentru sfaturi”, spune antreprenorul.

Conacul.La sfarsitul anului 2012 s-a ivit si oportunitatea de a achizitiona un spatiu unde noul concept putea sa se dezvolte: o casa veche de 100 de ani. „Am venit sa vedem spatiul si in doua saptamani ne-am apucat de treaba”, spune Din Constantin. Acesta recunoaste ca mai mult l-a ales locatia pe el, decat invers, si se potriveste foarte bine cu planurile sale. „Imaginati-va un magazin cu numele Conacul Boierului la parterul unui bloc pe Calea Victoriei”. Locatia avea si alte doua avantaje: posibilitatea unui spatiu de productie si un pod imens, care va putea fi transformat in viitor intr-un restaurant. Pe partea de design s-a lucrat cu arhitecta Maria Dulhan care a avut un rol important in decizia de reimparti spatiul si de a crea un alt traseu pentru cumparator decat cel pe care il presupunea spatierea initiala a casei.

Autenticitate. Opt luni - atat a durat din momentul in care au inceput lucrarile la amenajarea spatiului si pana cand magazinul Conacul Boierului si-a deschis usile pentru cumparatori. Spatiul a fost pus in valoare prin mobilier din lemn facut pe comanda, candelabre din fier forjat, pardoseala care imita interiorul caselor vechi, iar atentia la detalii, precum mirosul de prajituri proaspat scoase din cuptor sau muzica populara, intregeste atmosfera.
La nivel de sortimentatie, magazinul se bazeaza pe specialitati din carne, preparate traditionale, branzeturi, produse de panificatie preparate in cuptor pe vatra, prajituri de casa specifice Ardealului, compot, sirop si dulceata, muraturi, ceaiuri naturale din plante, palinca si vin etc,
Magazinul ofera si fructe si legume proaspete, aduse pe timpul verii direct din gradinile taranilor. „A fost destul de dificil sa gasim producatori mici pentru ca trebuie sa ai siguranta calitatii, insa am reusit. Am vizitat furnizorii chiar la ei acasa, tocmai pentru a observa daca produsele sunt facute in mod traditional. Am lansat totodata si o noua marca proprie, denumita chiar «Conacul Boierului», iar principala diferenta intre aceasta si gama «Sa ai pofta, boierule» este ca produsele noi sunt fara conservanti, 100% naturale, si le comercializam exclusiv la noi in magazin. Pe langa produsele noastre, lucram si cu o serie de furnizori, cum ar fi Apidava, Luna Solai sau Domeniile Ostrov”, explica Din Constantin.

Plusuri. In ceea ce priveste productia, spre deosebire de celelalte magazine de profil, se lucreaza dupa principiul „gustul de acasa”, iar arma secreta este un caiet de retete, vechi de 100 de ani, mostenire de familie. Autenticitatea si gustul produselor preparate in bucataria conacului este asigurata chiar de Dana Din, sotia lui Constantin, care supravegheaza si coordoneaza toata activitatea magazinului. „Galustile cu prune, spre exemplu, sunt unul dintre cele mai vandute produse ale noastre. Dar nu facem doar prajituri, ci si mancaruri, cum ar fi sarmalele in oala de ceramica pregatite in cuptorul pe vatra sau jumari, zacusca, icre proaspete, fasole batuta”, afirma  Constantin. Printre produsele mai deosebite de pe rafturile Conacului Boierului se regasesc pastrama din carnea de vanat, dulceata de ghimbir si rubarba, dulceata de ardei iuti sau salata de gogosari in sos de mustar.
Locatia magazinului l-a determinat pe antreprenor sa targeteze un profil de consumatori mai aparte: „oameni cu masini si cu carti de vizita, o abordare care pana acum a dat roade pentru ca toti clientii care intra o data se reintorc la noi”. Valoarea medie a unui bon in timpul saptamanii este de 40 de lei, iar traficul de clienti este de 40-60 de oameni pe zi. In weekend sau pe perioada sarbatorilor, lucrurile stau cu totul diferit, valoarea vanzarilor triplandu-se. Tot in ideea de a recompensa fidelitatea clientilor care revin, Din Constantin a lansat si un sistem de carduri de fidelitate. „Primele pe care le-am dat ofera un discount de 5% si se cheama Marele Stolnic. Pe masura ce valoarea cosului de cumparaturi al unui client creste se va trece la etapa urmatoare, de 10% sau 15% discount”, explica managerul.
Nu in ultimul rand, un rol esential in dezvoltarea magazinului il joaca oamenii cu care lucreaza. „Am preferat sa angajez persoane care gandesc ca mine, dornici de munca, chiar daca poate nu aveau prea multa experienta”, spune Constantin, care mai adauga ca „in ecuatia succesului unui magazin locatia, produsele si vanzatorii au ponderi egale”.

Urmatorii pasi. Omul de afaceri spune ca, desi lucrurile merg bine, magazinul este inca in perioada de rodaj. „Ne mai trebuie produse, unele pe care nu le gasesti in supermarketuri. Chiar si la orar ne gandim sa facem modificari, sa ne axam pe a doua parte a zilei pentru ca dimineata oamenii sunt mai ocupati. De asemenea, o sa demaram lucrul si la o pagina de internet, pentru ca momentan nu avem decat un cont de Facebook”, detaliaza Din Constantin. Pe langa aceste aspecte, mai exista si proiectul ambitios de transformare a podului casei in restaurant, lucrari care vor demara anul acesta.
Constantin nu exclude nici extinderea intr-o noua locatie, daca primul magazin va merge bine. “Voi avea rabdare cu acest business, mai ales ca nu am nicio presiune din partea unor parteneri de afaceri sau din partea bancilor, investitia fiind acoperita 100% prin eforturi proprii. Nu ne preseaza nimeni sa facem profit. Nu ma intelegeti gresit, nu sunt dispus sa pierd bani, dar atata timp cat se acopera cheltuielile, mergem mai departe”, spune antreprenorul care subliniaza ca il preocupa „ in primul rand ca magazinul sa ofere o experienta autentica, intr-o atmosfera placuta, celor care isi doresc sa-si aminteasca de aromele copilariei, de mancarea gatita ca la mama acasa, de mirosul de cuptor incins, de carnatii si slanina din podul bunicilor, de muraturile din beci sau de dulceturile din camara”.

 

 

 

Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...