Imbuteliatorul Coca-Cola in Romania, declin de 9% al volumelor pe 2013 | Progresiv

Coca-Cola Hellenic Romania, imbuteliatorul local al produselor din portofoliul Coca-Cola Company, a raportat un declin de 9% al vanzarilor sale in volum pe 2013, comparativ cu anul anterior. Compania a revenit astfel pe un trend descendent, dupa ce in 2012 inregistase o redresare usoara a afacerii (o rata de crestere in volum de 2% fata de 2011).Imbuteliatorul Coca-Cola in Romania, declin de 9% al volumelor pe 2013


Declinul vanzarilor volumice in ultimul trimestru din 2013 a fost mai mic decat cel inregistrat pe intregul an: in raport se mentioneaza o scadere low single digits (sub 5% - n.r.) pe Q4, dupa o crestere usoara in Q3.

“Performanta vanzarilor in 2013 a fost impactata negativ de catre dificultatile intalnite la nivel macroeconomic si la nivelul comertului, cat si de catre presiunile promotionale ale competitorilor. Volumele de vanzari au inregistrat scaderi pe toate categoriile mari pe care activam, cu exceptia categoriei de sucuri de fructe care a realizat un avans puternic de ordinul double digit (peste 10% - n.r.), crestere sustinuta de lansarea Cappy Pulpy si de catre activitatile de marketing. De asemenea, bautura Coca-Cola Zero a performat peste media categoriei de bauturi racoritoare carbogazoase, inregistrand o crestere in volum de 32% in Q4”, se arata in raportul financiar publicat recent de compania greceasca Coca-Cola Hellenic.

In raport se mentioneaza si investitia masiva finalizata in 2013 in fabrica din Ploiesti a companiei. Este vorba de un proiect de 22 de milioane de euro pentru a pune in functiune o noua linie de imbuteliere a bauturilor racoritoare necarbonatate care contin bucati de pulpa de fruct. Astfel,  Coca-Cola si-a transforma fabrica din Ploiesti in hub regional de export, bautura Cappy Pulpy produsa aici fiind livrata pe 6 piete din Europa Centrala si de Est, zona care insumeaza 100 de milioane de consumatori.

In Romania, ca in toate tarile in care isi desfasoara activitatea, Coca-Cola detine si functioneaza pe baza unui sistem propriu, incluzand toate verigile necesare producerii si distributiei produselor catre consumatori. In Romania, Sistemul este format din Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic (Coca-Cola HBC Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania).

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...