Henkel raporteaza rezultate in scadere, dar mai bune decat in primul trimestru | Progresiv

Vanzarile Henkel din al doilea trimestru al lui 2009 au scazut cu 5% fata de aceeasi perioada a anului anterior, pana la 3,485 milioane euro. Vanzarile organice au scazut cu 5,3%, insa rezultatele companiei sunt mai bune decat in primul trimestru din 2009. Henkel raporteaza rezultate in scadere, dar mai bune decat in primul trimestru

„Si in cel de al doilea trimestru al anului 2009, Henkel a resimtit efectele recesiunii economice globale. Cu toate acestea, toate diviziile noastre au reusit, din nou, sa aiba performante mai bune decat pietele pe care activeaza,” spune Kasper Rorsted, Presedinte Henkel Management Board.

In regiunea Europa/Africa/Orientul Mijlociu vanzarile organice s-au situat cu 3,7% sub nivelul inregistrat in trimestrul al doilea din 2008.  Per total, vanzarile din aceasta regiune au scazut de la 2,283 milioane euro la 2,113 milioane euro, contributia acestei zone la vanzarile grupului fiind de 61%.  Rata de crestere in Europa de Est a fost mai buna decat cea din primul trimestru al lui 2009.

Profitul operational (EBIT) a crescut de la 113 milioane euro pana la 279 milioane euro, iar cel ajustat a scazut cu 17,2%, pana la 308 milioane euro. Aceasta crestere apare ca urmare a faptului ca rezultatul din perioada similara a anului trecut a fost afectat de costuri de restructurare extrem de mari. Scaderea profitului ajustat este determinata in principal de scaderea veniturilor diviziei Adezivi Tehnologii.

Diviziile Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei si Produse Cosmetice/ de toaleta au reusit sa pastreze trendul pozitiv, raportand cresteri organice de 6,3%, respectiv, 3,5%. Divizia Adezivi Tehnologii a inregistrat performante mai bune decat in primul trimestrul al anului, dar din cauza scaderii cererii din partea marilor clienti industriali, vanzarile organice au scazut cu 15,4 procente.

Pentru al treilea trimestru al acestui an Henkel se asteapta ca diviziile sale sa continue evolutia pozitiva, chiar daca nu intr-un ritm accelerat. In ciuda climatului economic actual, Henkel asteapta in continuare rezultate pozitive.

 

Noi reguli pentru transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat
România intră complet în spațiul Schengen. La ce trebuie să fie atenți transportatorii și operatorii economici
Mult așteptata decizie de intrare a României și Bulgariei în spațiul terestru Schengen de la 1 ianuarie 2025 va crea avantaje semnificative...
Laura Dumea Bencze_CBRE Romania_bkg
CBRE: Parcurile de retail câștigă teren ca oportunități investiționale
Parcurile de retail reprezintă o oportunitate de investiție tot mai atrăgătoare, oferind soluția sigură de generare a unor venituri stabile și...
Kaufland Calarasi inaugurare
Kaufland continuă expansiunea și deschide un nou magazin în Călărași
Kaufland România își extinde prezența la nivel național și deschide al doilea magazin din orașul Călărași. Prin această investiție,...
Daniel Anghel Country Managing Partner PwC România
PwC: Investitorii pun accent pe abilitatea companiilor de a depăși crizele în decizia de investiții
Investitorii par optimiști cu privire la evoluția economiei globale, 51% dintre respondenții la sondajul PwC 2024 Global Investor Survey,...
Academia de Sustenabilitate parteneriat Auchan Romania
Industria de retail învață să fie sustenabilă cu Academia de Sustenabilitate și Auchan România
Academia de Sustenabilitate în parteneriat cu Auchan România lansează un curs gratuit despre sustenabilitatea în retail pentru antreprenorii care...
Lidia Chiraches Nespresso Romania
Cum vrea Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% până în 2030
Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață, o cercetare realizată de...