Danone reports higher turnover but lower volumes in Q1 | Progresiv

Food company Danone’s turnover grew 3 % in 2017’s first quarter, but volumes did drop 2.6 % with disappointing dairy products’ sales. Danone’s total first quarter turnover reached 5.46 billion euro, up 3 % compared to the previous year. That growth was entirely thanks to increased prices (+ 3.3 %) and exchange rate fluctuations, because sales volumes dropped 2.6 %. The company did have a 0.7 % like-for-like turnover growth. Danone reports higher turnover but lower volumes in Q1

“As anticipated, sales are showing a slow start to the year. In a continued volatile environment, we have made progress on our key priorities across our categories”, CEO Emmanuel Faber said. The Fresh Dairy division’s sales volume dropped 5.3 % and Water sales also slumped 1.3 %. Early Life Nutrition did grow 0.1 % and Medical Nutrition even grew 4.8 %.

Geographically, every region had to deal with setbacks: European turnover and volumes dropped 4.3 % and 2 % respectively. The GOS (Russia, Belarus and Ukraine) and North American regions had a 12.3 % turnover growth, but sales volumes dropped nearly 5 %.

Only last week, Danone finalized its Whitewave acquisition, which will result in a new North American division, called DanoneWave. Every Danone dairy product and all of Whitewave’s activities will be placed in this new division, led by Lorna Davis, its new CEO.

Whitewave, which also owns Belgian Alpro, mainly focuses on healthy food and it is Danone’s attempt to reach and service an ever-larger group of customers looking for this type of food. Danone paid about eleven billion euro for the acquisition, the largest in the company’s history. (www.retaildetail.eu)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...